Varför "tvinga" på sig ett intresse? Intressen går i perioder...
Word! Som sagt, det går i vågor.. skit i hoj och gör nåt annat ett tag, annars känner du bara en press att du måste ut och köra, för du är ju hojåkare.. Och så blir det bara ännu tristare.
Jag har aldrig fått nån "kick" av själva hojkörningen.. däremot gillar jag nya saker och att utvecklas eller vad man ska säga, så körde massor med mil i början.. då var hela grejen "nåt nytt".. nytt folk osv.. sen gick nyhetens behag över lite och det började det suga..
Då började jag köra ganska mkt bana istället.. och det var helt sinnessjukt kul i början.. men nu har jag börjat tröttna på det också.. eftersom varje bandag inte "ger" lika mkt längre som när man var helt grön,, (eller ok, nån bandag då och då är fortf. kul.. men det är inte värt det på samma sätt längre.. allt det där med resor, transport, boende osv..)
Däremot har jag helt plötsligt börjat tycka att det är kul att fota istället.. för att jag är helt grön på det, och det går ganska fort framåt..
Så det handlar nog bara om att hitta nåt annat man tycker verkar kul och låta hojen stå ett tag.. Så kan man plocka fram den och köra när/om man verkligen vill och känner för det, och inte för att man känner att man "måste"..