Börsen på nästan -20% den 4 augusti...

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det går bra, fortfarande.

Hur stor är risken/chansen att luftslottet Euro packar ihop? Är väl i pricip bara Tyskland som bidrar med substans i denna hårt sargade valuta känns det som... Måste vara lika hårt övervärderad som dollarn snart. :tungan

Last edited:

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Det går bra, fortfarande.

Hur stor är risken/chansen att luftslottet Euro packar ihop? Är väl i pricip bara Tyskland som bidrar med substans i denna hårt sargade valuta känns det som... Måste vara lika hårt övervärderad som dollarn snart. :tungan

Eftersom de kommersiella bankerna har köp upp massa euro de senaste dagarna verkar det som de räknar med en (tillfällig) lösning på greklandkrisen i närtid. Detta kommer generera börsuppgånger denna vecka och nästa= bull köprekommendation.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
[YOUTUBE-ID]lqN3amj6AcE[/YOUTUBE-ID]

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Nu ska ni få ett gratis tipps som den som följer kommer öka sitt portföljvärde med x antal procent. Imorgon eller de närmsta dagarna kommer det att bli ett kortsiktigt rally på guld men framför allt silver. Köprekommendation=bull. Detta rally kommer inte hålla i sig så länge utan en ny bottennivå på silver runt 22-25 dollar/oz kommer följa rallyt. Dvs då uppåtkurvan avtar köp bear!.

Sluta uttrycka dig som om du med säkerhet vet vad som kommer att hända. Det du gör är en "kvalificerad" gissning.

Tobbe_N

Ökenråtta
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM Superduke -07
Nu ska ni få ett gratis tipps som den som följer kommer öka sitt portföljvärde med x antal procent. Imorgon eller de närmsta dagarna kommer det att bli ett kortsiktigt rally på guld men framför allt silver. Köprekommendation=bull. Detta rally kommer inte hålla i sig så länge utan en ny bottennivå på silver runt 22-25 dollar/oz kommer följa rallyt. Dvs då uppåtkurvan avtar köp bear!.

Nyfiken vad baserar du ovanstaende pa?
Lag sjalv ganska tungt investerad i silver certifikat innan raset och har foljt med anda ner i avgrunden.

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Nyfiken vad baserar du ovanstaende pa?
Lag sjalv ganska tungt investerad i silver certifikat innan raset och har foljt med anda ner i avgrunden.

Många olika källor, silvret kommer troligtvis toppa vid 36 och sen gå ner.

Bifogat

• silver6month270911.gif
    silver6month270911.gif
    52.9 KB · Visningar: 67

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
[YOUTUBE-ID]lqN3amj6AcE[/YOUTUBE-ID]

http://blog.svd.se/wallstreet/2011/09/27/handlaren-som-lagger-alla-kort-pa-bordet/
Handlaren som lägger alla korten på bordet

Så att vi får det sagt:

Det råder just nu flera frågetecken kring vem Allesio Rastani är. En seriös handlare? En skojare? Eller medlem av Yes Man? Och eftersom jag själv har försökt få tag i honom men misslyckats, samt sitter i tidsnöd, så låter vi Reuters resonera om det här.

Med det sagt – att vi alltså kanske ska det här med en näve salt – så tycker jag ändå att bjussar på videon som cirkulerar ivrigt just nu. Handlaren Allesio Rastani får BBC:s redaktion mållös när han öppet pratar om sina innersta drömmar om en ny recession och depression, att den ekonomiska krisen är som cancer och vem som verkligen bestämmer här i världen.

Skulle vara kuligt om det var en Yes man :)

Tobbe_N

Ökenråtta
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM Superduke -07
Okej, ska inte skriva mer i den här tråden då.

Det tycker jag ar lite drastiskt, alltid roligt/intresannt att spekulera. Alla som koper/saljer ngt maste anda gora en egen risk bedommning. Litar man blint pa ngn annan och foljer dess tips utan gora sin egen risk analys ar man ju bara dum.

Jag skulle dock garna vilja att du visar vad du baserar det du sager pa, sant tycker jag ar intresannt och alltid kan man val lara sig ngt, nyborjare som jag ar.

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Till alla som ligger med bull, köp bear omgående!. Det kommer hända mycket nästa vecka.

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Hur menar du nu? Ska jag sälja guldet och silvret du rekomenderade oss att köpa förra veckan? Jag är all in där och väntar fortfarande på uppgången i dom.

Ligger du i bull så ligg kvar så länge, ny information har kommit fram under kvällen. Det såg ut att komma en ny nedåt våg men efter att ha studerat den senaste statistiken verkar det komma ett uppåtrally. Återkommer imorn med mer info då jag får den. Så länge håll tillgodo med nedan info.

evidence that gold and silver have bottomed and the dollar is close to a peak

A major brainstorming session and rethink is currently underway at "Maund Acres" as a result of reviewing the latest truly extraordinary COT figures. We had already observed the potentially strongly bullish Reversal Days put in by gold and silver last Monday, when a large "bull hammer" candlestick appeared on the gold chart and a giant outstanding "dragonfly doji" appeared on the silver chart, but later in the week were discouraged by the threat to the broad stockmarket. However, the concern regarding the broad stockmarket would appear to be misplaced, as the Rydex money market funds have surged this past week, without a concomitant drop in the stockmarket, suggesting that negative sentiment is rising to the extreme levels that precede a reversal to the upside, and in addition the Commercials short positions in the dollar ! have risen to an extreme, a very high level indeed that has almost always in the past marked a reversal to the downside in the dollar. If the dollar drops back significantly soon it will mean two things. One is that the stockmarket should rise, to compensate for the falling dollar. The other is that gold and silver - and commodities generally - will have "the wind at their back" again, which brings us to the point about the extraordinary COT figures. For the Commercial short position in gold has fallen to its most bullish level for a long, long time and the Commercial's short positions in silver are now at record bullish levels (the Commercials have NEVER been net long silver). When we combine these facts about the COTs with the positive price action in gold and silver last week with their Reversal Days, we can readily see that we have a very strong case for this being a bottom here. So it is a good thing that we liquidated our short positions in the sector last week.
All this is good news indeed, except of course for one thing - we went ahead and bought Puts in bank stocks yesterday, and if our latest interpretation is correct, that was a mistake. However, there is no need to worry - in the first place the Puts rose significantly in price on Friday, so unless we are very unlucky and the market storms ahead at the open, you should be able to ditch them close to the open on Monday for at best a modest profit, and at worst at about the same price. In the second place it may take days or even weeks for sentiment to recover and a significant rally to gain traction - and the Commercials often position themselves ahead of market moves in their favor (of course). So there is no need to panic - just go ahead and sell the Puts on Monday morning, and, of course, we will not now be buying bear ETFs as was our original plan.

One other point - how do we reconcile these positive indications with the broadening top patterns identified in the stock index charts? - this is more complex and we will be looking at this in the next Gold Market update to be posted tomorrow, but what we can say here is this. The large stock XAU index is right down on the lower boundary of its broadening pattern, where there is of course strong support, and what frequently happens with these broadening patterns is that the price (or index value) breaks out of the top of it and races away in a spectacular rally before finally reversing. This is what could happen here and if it does we are looking at PM stock prices a long, long way above where they are now.

One other thing we will of course be doing in coming days is sifting through PM stocks to find the ones best placed to take part in the sector rally that is now expected, and we will of course highlight Call options in same for more sporting subscribers.

The purpose of this update is to give you as much time to readjust your thinking as possible ahead of next week's trading, as I have had to do today. In tomorrow's new Gold and Silver Market updates we will be examining the Reversal Days in gold and silver last week and the latest strongly bullish COTs.

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Enligt den senaste infon som kom för några minuter sedan verkar det som att vi kommer får en stark bull period de kommande veckorna, men! innan detta kan vi komma att se silvret sjunka till 26. Innan det tar fart uppåt på riktigt. Så var inte oroliga om det droppar lite nu i början för det kommer att sticka iväg så småningom.

Bifogat

• silver 111002.jpg
    silver 111002.jpg
    191.7 KB · Visningar: 30

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Dr Doom hånar guldruschen
Stjärnekonomen Nouriel Roubini, alias Doktor Doom, är djupt kritisk till den rådande guldruschen på finansmarknaderna. En högst riskfylld tillgång, menar han.

Guldpriset har den senaste tiden fallit tillbaka lite grann sedan toppnivåerna på runt 1 900 dollar per uns på sensommaren. Börskaoset fick investerarna att fly till fasta tillgångar.

Men dagens pris på drygt 1 600 dollar per uns är ändå historiskt högt.

Ekonomiprofessorn Nouriel Roubini, med starka åsikter om allt från finanschocker till euron, är djupt skeptisk.

– Guldet föll 15 procent på tre dagar (förra veckan, reds anm) och 20 procent från toppen i augusti och 30 procent efter Lehman. Så var det med den säkra och stabila ”värdesäkringen”, skrev Roubini på Twitter i helgen.

Han fortsätter håna guldet i flera inlägg på mikrobloggen:

- Köp skinka (spam), inte guld. Ett högst volatilt, instabilt, lynnigt och riskfyllt tillgångsslag, skrev Doktor Doom.

Hans inlägg utlöste en storm i det digitala nätverket. Många hyllar hans analys, medan andra menar att guld är bättre än andra placeringsalternativ i dagens osäkra ekonomiska klimat.

Massor av läsarreaktioner fick också SvD:s Andreas Cervenkas stora helgreportage om världsekonomins resa från ”Guld till skuld, läs artikeln här. Cervenka skrev i våras också en uppmärksammad krönika om ”den galna guldruschen”.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Nåväl .. den omtalade "rean" på börsen verkar ju aldrig ta slut. Förespråkas det fortfarande att kasta sig in handlöst och tro på bättre tider?

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Haha! så jävla typiskt, USA dippar knappt en procent, men OMX 4 ggr så mycket!...körde förbi dom med hojen idag, borde ha kastat in en handgranat......jävla rädda harar

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Haha! så jävla typiskt, USA dippar knappt en procent, men OMX 4 ggr så mycket!...körde förbi dom med hojen idag, borde ha kastat in en handgranat......jävla rädda harar

USA föll efter att vi stängt i fredags och vidare så har dom inte stängt för idag ännu... Men apples rapport skulle väl komma efter usa har stängt ikväll så inget av det där spelar nog någon roll imorgon kl 9.

Men jag fattar inte vilka du körde förbi? OMX är ju ett index...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln