Börsen på nästan -20% den 4 augusti...

Merovingian

Guest
Släng ett öga på Starbreeze under morgondagen. Lär bli intressant.

Merovingian

Guest

Jag köpte för vad jag hade liggande löst på 0,18.
Nu är bara frågan om man ska låta ligga eller vänta till lanseringen av spelet. Gamereactor har första täckningen av det på fredag. Ser man historiskt så har kursen stått i 0,60 vid förra lanseringen och då var det ett monumentalt mindre betydelsefullt spel.
En uppföljare till Syndicate är kanske den mest efterlängtade uppföljningen någonsin och borde göra att detta papper har mycket mer att ge.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Nu är bara frågan om man ska låta ligga eller vänta till lanseringen av spelet. Gamereactor har första täckningen av det på fredag. Ser man historiskt så har kursen stått i 0,60 vid förra lanseringen och då var det ett monumentalt mindre betydelsefullt spel.
En uppföljare till Syndicate är kanske den mest efterlängtade uppföljningen någonsin och borde göra att detta papper har mycket mer att ge.

10% som var välbehövliga, har haft dem rätt länge sedan de köptes för 0.23 vilket kanske inte var den bästa affären. Snart tillbaka på inköp med andra ord, den enda som inte visar minus då :rolleyes:

Merovingian

Guest
10% som var välbehövliga, har haft dem rätt länge sedan de köptes för 0.23 vilket kanske inte var den bästa affären. Snart tillbaka på inköp med andra ord, den enda som inte visar minus då :rolleyes:

Ja, se aktier.. :hihi
Jag sitter och sneglar på OMX x4-certifikat men de är ju helt sanslöst volatila för dagens klimat. När det börjar signaleras positivt igen, då lär de ligga mustigare i gommen.

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Vet inget om dom men en snabb titt säger mig att dom tjänar ju inga pengar!? Trots ett kritikerrosat spel!? Och i nuvarande takt krävs en nyemission till våren så det vill nog till att det där spelet säljer bra.

Det kanske blir bra,vad vet jag men sådana där förhoppningsbolag håller jag mig långt borta ifrån. Men det är ju bara jag det.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Gud bevare alla som sitter med aktier nu. :näsblod

Det är ingen angenäm situation att se index närma sig -30% oavsett om man är fullinvesterad eller inte. Ärligt talat så är jag nog mer orolig för hur man ska lösa finanskrisen den här gången. Marknaden låter sig inte övertygas av kortsiktiga lösningar. Nu krävs det riktigt tunga beslut. Desto längre man avvaktar desto värre blir effekterna för enskilda människor. Inte bara i de värst krisberörda länderna.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
I oroliga tider vänder sig folk till mer "säkra tillgångar" och då främst guld. Eftersom silvret följer guldet fast än mer volatilt kommer priserna på dessa metaller att stiga framöver eftersom marknaden ser ut som den gör i dagsläget.

Sen så köper man inte fysiska metaller utan papper, man kan givetvis säkra upp med lite fysiskt också.

Vad säger vår metallhandlare? Ska man fortfarande ligga all in i guld eller var det silver som gällde?

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Vad säger vår metallhandlare? Ska man fortfarande ligga all in i guld eller var det silver som gällde?

Du skulle sålt av allt i början av förra veckan och ligga likvid nu. Det är optionslösen på Comex på tisdag så metall priserna kommer troligtvis fortsätta sjunka till dess. På tor/fre kommer troligtvis kursena stabiliserats sig och vända upp för en ny bull period.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Du skulle sålt av allt i början av förra veckan och ligga likvid nu. Det är optionslösen på Comex på tisdag så metall priserna kommer troligtvis fortsätta sjunka till dess. På tor/fre kommer troligtvis kursena stabiliserats sig och vända upp för en ny bull period.

tackar för info men jag fortsätter nog att hålla mig borta från att investera i produkter som inte producerar någonting.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tjänar man pengar på aktier är man kompetent,
förlorar man har man osis :)

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal

Silverpriset toppade i maj, kopparn står lägre idag än för ett år sedan, guldet har stigit ordentligt fram till det i sammanhanget lilla raset. Någon gång tar metalleran slut.

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Känns gött att ha hyresrätt också :)

Känns gött att bo i hus också!
Vi köpte våran kåk för 175.000:-. La ut ytterligare 100.000:- på nytt värmesystem.

Så våra 275.000:- märks inte av i ränta :D

Kan tänka mig att dom som har miljonlån kan vara lite svettiga.

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Silverpriset toppade i maj, kopparn står lägre idag än för ett år sedan, guldet har stigit ordentligt fram till det i sammanhanget lilla raset. Någon gång tar metalleran slut.

Industrimetaller kommer det alltid finnas en efterfrågan på.

[YOUTUBE-ID]-IiarVvZguY&feature=pyv&ad=8237580340&kw=china[/YOUTUBE-ID]

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Nu ska ni få ett gratis tipps som den som följer kommer öka sitt portföljvärde med x antal procent. Imorgon eller de närmsta dagarna kommer det att bli ett kortsiktigt rally på guld men framför allt silver. Köprekommendation=bull. Detta rally kommer inte hålla i sig så länge utan en ny bottennivå på silver runt 22-25 dollar/oz kommer följa rallyt. Dvs då uppåtkurvan avtar köp bear!.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln