steffe
"Mannen som talar med whisky"
Kanada enligt Trumps wish list.Vilken är delstat 51?
Kanada enligt Trumps wish list.Vilken är delstat 51?
Kan hända i Norge också.
Holländare och danskar har en hel del gemensamt, vill jag nog påstå, efter att ha bott i båda länderna.
Deras efterblivna jävla betalsystem med "DanKort" som straffade alla med "Normala" kort med en dryg extra summa sitter hårt inristat i mitt minne.
Holländare är bra på vissa saker; tex på att åka skridskor. Därför kör de holländska mästerskapen … i Luleå.Norskarna brukar vara riktigt duktiga fritidspoliser på hemmaplan. När de väl kommer över gränsen blir de som förbytta och helt plötsligt gäller varken trafikregler eller moraliska regler längre.
Jag vet inte om det är det konstanta livet utan höjdskillnader nära havets nivå - eller till och med under havets nivå - som gör att hjärnan inte utvecklas som hos andra folkslag, så att man inte ens kan prata utan att låta utvecklingsstörd...?
Jag har en kollega ursprungligen från Nya Zeeland som av någon outgrundlig anledning har bosatt sig i Holland. Han får då och då frågan från olika holländare om vad han saknar mest med Nya Zeeland. Hans konstanta svar är "hills". Då stirrar de dumma jävlarna på honom utan att ens få ur sig ett ljud, ibland flera minuter i sträck...
Slutsats - det kan vara bra att leva med höjdskillnader och att bestiga berg ibland.
Även detta påminner om bajslandet Holland. Långt in på 2010-talet kunde man på vissa bensinmackar inte tanka med något annat än kontanter eller kort utfärdade i Holland. Ett vanligt VISA eller MasterCard utfärdat utanför Holland var av någon ännu mer outgrundlig anledning inte giltigt...
Har själv åkt dit på att man jäktat in på en mack, spolat hyrbilen full, gått in för att betala och sedan säger den jävla expediten "scchorry scchiiir, we don't accsccheppt foreign cardscch...". Bara att lämna passet kvar, åka till närmaste bankomat, ta ut kontanter och sedan åka tillbaka och lösa ut passet...
Jävla bajsland...! Hoppas att vallen brister...!
Hände att jag var nere i Holland och körde lite cross på vårkanten för 15 år sedan. Kommer ihåg en gång när var på en mataffär då gick det inte att betala med Mastercard. Så fick pausa köpet i kassan och gå 10 meter till butiks entrén där det var en uttagsautomat som tog Mastercard.....Norskarna brukar vara riktigt duktiga fritidspoliser på hemmaplan. När de väl kommer över gränsen blir de som förbytta och helt plötsligt gäller varken trafikregler eller moraliska regler längre.
Jag vet inte om det är det konstanta livet utan höjdskillnader nära havets nivå - eller till och med under havets nivå - som gör att hjärnan inte utvecklas som hos andra folkslag, så att man inte ens kan prata utan att låta utvecklingsstörd...?
Jag har en kollega ursprungligen från Nya Zeeland som av någon outgrundlig anledning har bosatt sig i Holland. Han får då och då frågan från olika holländare om vad han saknar mest med Nya Zeeland. Hans konstanta svar är "hills". Då stirrar de dumma jävlarna på honom utan att ens få ur sig ett ljud, ibland flera minuter i sträck...
Slutsats - det kan vara bra att leva med höjdskillnader och att bestiga berg ibland.
Även detta påminner om bajslandet Holland. Långt in på 2010-talet kunde man på vissa bensinmackar inte tanka med något annat än kontanter eller kort utfärdade i Holland. Ett vanligt VISA eller MasterCard utfärdat utanför Holland var av någon ännu mer outgrundlig anledning inte giltigt...
Har själv åkt dit på att man jäktat in på en mack, spolat hyrbilen full, gått in för att betala och sedan säger den jävla expediten "scchorry scchiiir, we don't accsccheppt foreign cardscch...". Bara att lämna passet kvar, åka till närmaste bankomat, ta ut kontanter och sedan åka tillbaka och lösa ut passet...
Jävla bajsland...! Hoppas att vallen brister...!
En svensk som blir arg knyter handen i fickan… och blir svensken riktigt jävla förbannad så skriver han en insändare…Även i Sverige tror jag fenomenet finns i allra högsta grad. Skillnaden består i att svenskar i allmänhet är så konflikträdda och inte vågar konfrontera andra, så här tar det sig uttryck i dialoger med medtrafikanter utan att veva ner rutan, illa dold passiv aggressivitet eller skentrevlighet samtidigt som man anmäler till myndigheter i smyg, pratar skit om andra när man befinner sig bland likasinnade osv.
En svensk som blir arg knyter handen i fickan… och blir svensken riktigt jävla förbannad så skriver han en insändare…
Hände att jag var nere i Holland och körde lite cross på vårkanten för 15 år sedan. Kommer ihåg en gång när var på en mataffär då gick det inte att betala med Mastercard. Så fick pausa köpet i kassan och gå 10 meter till butiks entrén där det var en uttagsautomat som tog Mastercard.....
På så sätt var ju iaf danskarna mer ”ärliga” med sitt DanKort (numer nästan helt avsomnat vad jag vet). Liksom, man fattar ju att ens visa/mastercard inte kommer funka när det står ”kun dankort”. Med Mastercard och andra internationella karttjänsten så tänker man som logisk person att det såklart kommer funka överallt i världen om de accepterar den korttypen. Men nä, i Nederländerna måste de ha byggt ett specialsystem som aktivt avvisar utländska kreditkort. Och, de var inte ens konsekvensenta, så jag levde alltid lite på hoppet när jag skulle handla där: ”Kanske funkar kortet denna gången, så jag slipper en till tur till närmsta uttagsautomat?”Hade det stått Mesterkaard på kortet hade det nog funkat i kassan.
Nationella bankkort. En sådan sådan begränsning.
Äh, sluta spoila det roliga när gubbhoj.com har gnällfestDe som stuckit sin näsa utanför gränserna de senaste åren vet ju så klart att alla länder idag accepterar kort, så även Danmark och Tyskland. Alla behöver få in stålar => idag har kunderna kort => kort accepteras. Känns som stenåldershoj.com kanske ska närma sig modern tid.
Du har väl originalgrejorna kvar? Skall du köra till Italien känns det som den både smarta, rimliga och trevliga vägen.Undrar hur rökt man är med sin Harley om man ska köra till Italien i sommar då... Den gick igenom svensk besiktning men den låter ungefär som en Blackhawk om man gasar "fel"...
Inget original kvar. Den har dessutom blivit lite omprogrammerad med annat insug etc. Men jag får väl gasa vettigt. Det är värst om man drar fullgas från lågt varv på hög växel. Annars är den ganska mild. Harley Davidson säger iallafall att den ska vara laglig. Med kaninöron med händerna när han sa det.Du har väl originalgrejorna kvar? Skall du köra till Italien känns det som den både smarta, rimliga och trevliga vägen.
Cykkelkätting i tacket altso!De lokala hobbypoliserns, är det verkligen de som åker över till Sverige och kör som svin?
I Norge, vägarbeten, tunnlar, en fil i taget, tillfälliga rödljus. När det blev grönt körde jag om en dieselAudi över ett spärrfält. Han tutade! Vilken jävel va?! Haha!
Bilister i Stockholm hatar cyklister. Alla bilister. Ni vet hur cyklister håller på.
Men dom här jävla gubbjävlarna som cyklar, byter de sida när de byter till cykel och hojar som alla andra cykelhuliganer? Eller, är dessa gubbar alkisar som aldrig haft körkort, miljöfacister? Är det samma individer eller olika?
Asså listan på beteenden i trafiken kan göras lång. Populärt ämne hos oss som kör jättebra.
Att inte gå mot röd gubbe, tom gata, kl 05.00 är lite väl.
Får man cykla mot rött vi den tiden?
Köra bil mot rött då?
Jag stör mig på bilister som kör ut framför mig i rondeller. Tutar och har mig. Lite beroende på.
Bilar som tror att de hinner på gult men kör mot rött. Har har grönt och är snabbt iväg. Lagom kul när en grusbil dundrar förbi framför en i 90!
Eller personbil med tomt släp som studsar fram framför en när jag fått grön. Läskigt. Nu kollar jag ordentligt, inte bara en flukt.
Poliser kör illa. Smäller med blåljus och sirener. De skiljer sig mot andra blåljusfordon om inte är adrenalinstinna och ute efter att haffa någon. Jag har ingen statistik över snutar som smäller när de vill rädda liv vs haffa någon dum.
Jag knyter inte näven i skinnställsfickan. Kör ofta ikapp, ibland kör om och stannar framför eller glor till de gör något som liknar en ursäkt eller så får de fingret, kanske pekar jag snabbt och hårt upprepade gånger på sidan av hjälmen, där hjärnan sitter innanför.
Rambo va? Mmm. Taxichaufförer med utländsk härkomst kör enligt trafikreglerna ibland, ibland inte. Vänstersväng framför mig eller en u-sväng, inget ovanligt.
Min tutknapp har börjat glappa. Sliten. När jag ska tuta argt så kommer det ibland bara en kort. Eller två korta. Som då kan betyda att det är grönt - kör, eller Hej hej smiley. Måste fixa.
Jag har nummerskylt, namn och adress går att få fram. Fler än en gång har jag förväntat med en yxa i ytterdörren. Har inte hänt.
En jobbarkompis fick en gång en yxa i motorhuven på sin tjänstebil. Ett budskap. Killen var också sexmissbrukare så det kan ha hängt ihop.
Ingen har gett sig på mina oskyldiga motorcyklar hittills. Jag tolkar det som att de insett att de haft fel och sedan gått vidare.
Ironi kan vara svårt. Jag cyklade ikapp en dålig taxichaffis vid ett rödljus. Jag sa -Du är bra på att köra bil. Efter tre sekunder svarade han -Tack. Det gick nog inte fram direkt att jag menade tvärt om. Kanske senare.
Förövrigt går det väldigt bra att cykla ikapp hänsynslösa bilförare i stan.
Apropå att knyta handen i fickan.
Vad är ett ABE? Något slags intyg att det är godkänt originaltillbehör?Laglig i Tyskland betyder att du har ett ABE i fickan med samma artikelnummer som står på dämparna.
Jag åkte färjan till Kiel en gång och hade "sällskap" med ett gäng HA.
När vi rullade av i Kiel stod polisen där, jag på min Honda fick åka, alla HA HD blev bullertestade. Såg inte till dem mer.
Kan ju legat annat bakom där...Laglig i Tyskland betyder att du har ett ABE i fickan med samma artikelnummer som står på dämparna.
Jag åkte färjan till Kiel en gång och hade "sällskap" med ett gäng HA.
När vi rullade av i Kiel stod polisen där, jag på min Honda fick åka, alla HA HD blev bullertestade. Såg inte till dem mer.
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari