Finns ingen lag på att du behöver ha backspeglar.....MEN vissa snutar e lite kinkiga när dom legat å "jagat" dig i 5 minuter innan du upptäckt dom
Sen får ni ju lära er å snacka med poliserna! Körde om en civilpolis i kurva över heldraget, fick därefter lite slint i skallen å det hela slutade på en regnblöt villatomt där slicksen inte bet längre....
Indraget körkort? NÄ 1500:- för heldraget sen 750 för smitningen eftersom det blev halva priset på följdbrott.... köpte en trisslott dagen efter, men vann inget...antar att turen tog slut!
Finns visst lag på att det ska finnas backspeglar.
http://www20.vv.se/vvfs/htm/2003nr023 .htm#_Toc38949598
Se 20 kap, 7§
haha gött :tummen upp
Finns det ens poliser i skurup????
Mycket nyttig info finns här: http://www.trafikjuristen.se/index2.htm
Har 2 fortköringar sen tidigare och igår fick jag ett fint inbetalningskort på 1500:- för regskylten.
1500 för skylt? skojar du med mig? Vad har man gjort då?
Det låg ju på 400 ifall du saknade skylt förut.
Mmm 5 långa härliga år. Norge har för övrigt fortfarande pricksystem. Svindyra böter också.
Var och en har naturligtvis sin fulla frihet att köra med eller utan precis vad han/hon själv vill på sin hoj. Regler är ju bara för kommunister.Finns visst lag på att det ska finnas backspeglar.
Vill man slippa dessa otrevliga överraskningar så gör man som mig och betalar ca 400:-/år till http://www.dontworry.se så betalar de böterna åt dig.
Hittills har det lönat sig för mig men jag måste nog få en bt snart så att jag är på rätt sida, vill ju inte betala för något och sen inte utnyttja det
Skickar med min lista jag gjorde när jag funderade på vad det skulle kosta att bli stannad med hojen:Antar att de är böter på att köra utan blinkers, men vet nån hur mycket de ligger på?
Skickar med min lista jag gjorde när jag funderade på vad det skulle kosta att bli stannad med hojen:
266B Körriktningsvisare saknades/ur funktion/ bristfälliga/ej anordnade på föreskrivet sätt 400:-
269B Ljuddämparen saknades/ej effektiv 400:-
271D skyltlykta 200:-
275C reflexanordning på motorcykel 600:- (Vid färd under mörker/gryning/skymning/ särskilt svåra väderförhållanden)
275H reflexanordning på motorcykel 300:- (Vid färd under andra förhållanden än i punkt I angivna)
620A Fordon brukats utan att vara försedd med registreringsskylt(ar) (i föreskriven ordning) 1500:-
621A Registreringsskylt(ar) ej väl synlig(a)/ej i sådant skick att den/de lätt kan avläsas/under färd dold(a) så att den/de ej går att avläsa 1500:-
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |