Nyteknik skrev:
Vad råkade Khilander ut för och kunde han fastställa orsaken?
Tja, en vev som dog i ett vevlager, några kolvnyp, sen fick han väl gå ner i komp etc.
Vissa ras är mer eller mindre oförklarliga, man tycker man kört hojen riktigt fett, man har kört in saker ordentligt etc.. Men det kan vara såna småsaker att man ändrat körstil, hur man ger på gas osv..
Rolle(en kille som kör gammel-racer) råkade ut för en rejäl ras, med låst bakhjul som följd, trots att loggern visat på väldigt låga avgastemper osv.
Som Ako (khilander)skrev i en annan tråd, man köra "safe" och då finns risken ändå där att något går sönder.
Säger inte det här för att skrämma dig, utan bara för att du ska vara beredd på att det kan bli rätt stressigt/irriterande/jobbigt om man inte gör det.
D.v.s en mental approach, jag visste att saker inte skulle bli helt lätt på anderstorp, eftersom jag inte hade hunnit testa ut grejerna. På sviestad var det ju en en gång klantmeck som strulade till det på fredagen, på rejset var det hade jag inte gått över precis allt, utan pipan vibrerade ju loss.. hade jag kollat det efter warm-up'en hade jag förmodligen upptäckt att skruvarna inte satt som de skulle..
Det är för enkelt att glömma såna smågrejer, eller typ en underkåpa