B-race på Sviestad 29/8

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:
Jag tycker Nyteknik ska tona ner sin kaxighet över uteblivna ras, jag är inte skrockfull egentligen men när det gäller tvåtaktsracers vetifan.....

Min hoj gick helt "safe" på Falkenberg, plockade av tändstiftet och såg att den gick sådär lagom halvfett så man "slipper oroa sig". Ändå tokskar den och kastade av mig, Nikasilet hade släppt. För eller senare kommer raset, inbilla dig inget om din maskin. Min har gått betydligt längre än vad din gjort utan att strula i år. Det kommer.....

Men din är ju nerlusad med specialgrejor – det är inte min. :tungan
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Men din är ju nerlusad med specialgrejor – det är inte min. :tungan

Heh, nerlusad med specialgrejor? Annan förgasare( eftersom originalet inte lirade ihop med airboxen) ,Airbox, och Yamaha Kitcylinder. Allt annat är standard.

Fast jag vill ha en hoj nerlusad med kitgrejor, då jevvlar.....
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Chris Ash skrev:
Heh, nerlusad med specialgrejor? Annan förgasare( eftersom originalet inte lirade ihop med airboxen) ,Airbox, och Yamaha Kitcylinder. Allt annat är standard.

Fast jag vill ha en hoj nerlusad med kitgrejor, då jevvlar.....
Har du lagat allt nu, hoppas att du slipper flera haverier, men iof blir det coola bilder :hihi
 

Bifogat

  • 2004_0603_060526AA.JPG
    2004_0603_060526AA.JPG
    70.5 KB · Visningar: 74

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:
Annan förgasare (eftersom originalet inte lirade ihop med airboxen) ,Airbox, och Yamaha Kitcylinder.

Ja, konstiga specialdelar som gör hojen fullständigt opålitlig!

Min: 100% japanskt original och tillförlitligheten personifierad. :fakta
 

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
JAg ska testa 14/42 nästa gång!
JA jag hoppas att det blir lite träning på gåsen men inte nästa vecka för då jobbar jag! Funderar dock på att träna på sviestad på tisdag för då är jag ledig iallafall!
Jörgen Player Special skrev:
OK! Då körde jag om dig precis i torparn.. Det var i samma veva som Pär #11 lowside:ade ut ur samma kurva.
Alla åker med 14-42 utan jag som åker 14-41. Funderar dock på 14-43 nästa gång...?
Javisst är det kul när det bara är 250, vi har ju dessutom den fördelen att v åker entypsracing, så det blir täta fighter!
Blir det träning på Gåsen innan nästa race nu då?

/Jörgen
 

titum

Sugen
Gick med
16 Jun 2003
Ort
västerås
Hoj
ett hembygge av "spill", en Honda rs125r, en kawa kris (kr-1s) en kymco scooter å en tm250
modigt å säga så faktiskt....... nåt händer till sist oavsett vad man åker :kocko

min aprilia däremot jag hade förra året... den var nog klassad som opålitlig :)

6 kolvar på ca 70 mil.... det blir höga driftskostnader :gnissla


Nyteknik skrev:
Ja, konstiga specialdelar som gör hojen fullständigt opålitlig!

Min: 100% japanskt original och tillförlitligheten personifierad. :fakta
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
Hör på den!

Din dyrsoppa och finolja hjälpte dig inte mycket mot spikskador och skuren kolv i helgen. :fakta

Jag ska lyfta på mina toppar om några dagar och räknar med att allt ser ut som vanligt – lite svart och småmärken i toppen efter "grus". Inget annat. :tummenupp

Det faktumet att jag kör på 102 oktanig soppa och Castrol 747 borde göra dig ännu mer noggrann tycker jag. Du resonerar ju baklänges här.
Nåväl. Min hoj skar på en cylinder pga en trasig/igensatt/ej fungerande Powerjet. Den andra kolven ser perfekt ut.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Goodstuff skrev:
Det faktumet att jag kör på 102 oktanig soppa och Castrol 747 borde göra dig ännu mer noggrann tycker jag. Du resonerar ju baklänges här.
Nåväl. Min hoj skar på en cylinder pga en trasig/igensatt/ej fungerande Powerjet. Den andra kolven ser perfekt ut.
Nypanik har visat vad han kan, kryp till korset och känn dig besegrad :7peta
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
GSXR1100R skrev:
Nypanik har visat vad han kan, kryp till korset och känn dig besegrad :7peta

Har jag någonstans försökt undvika att erkänna mig besegrad? :va

Dessutom är jag den första att gratulera Nyteknik om han slipper problem med sin hoj men jag tror inte han ska räkna med att slippa det så benhårt som han gör sken av att han gör här. Hans koplling var ju tex inte helt som den skulle när han rev den på lördagen.
 
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Goodstuff skrev:
Har jag någonstans försökt undvika att erkänna mig besegrad? :va
Många av oss avfärdade Nypaniks konstiga funderingar på överfet bestyckning, men även Nypanik kom in i matchen, tokmek mitt i natten är respekt :tummenupp

Jag ska visa ett klipp snart...
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Ja, konstiga specialdelar som gör hojen fullständigt opålitlig!

Min: 100% japanskt original och tillförlitligheten personifierad. :fakta

Jag hoppas att du inser att du kommer att få äta upp detta.....
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
GSXR1100R skrev:
Många av oss avfärdade Nypaniks konstiga funderingar på överfet bestyckning, men även Nypanik kom in i matchen, tokmek mitt i natten är respekt :tummenupp

Jag ska visa ett klipp snart...

Dessutom är det mesta snacket här från Nyteknik bara försök till psykningar. Tokmeket var ju bara ett simpelt däckbyte och inget att yvas över. Jag har modem och 19,2 kbit/s så jag pallar inte att ladda ner några filmer.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Goodstuff skrev:
Dessutom är det mesta snacket här från Nyteknik bara försök till psykningar. Tokmeket var ju bara ett simpelt däckbyte och inget att yvas över. Jag har modem och 19,2 kbit/s så jag pallar inte att ladda ner några filmer.
Du menar altså att bara för att du sitter på fulmodem så ska jag inte göra några filmer, du är inte lite ego du Gubbmuff :tungan

Tvitakts filmen är uppe om 20 minuter :banana
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Goodstuff skrev:
Dessutom är jag den första att gratulera Nyteknik om han slipper problem med sin hoj men jag tror inte han ska räkna med att slippa det så benhårt som han gör sken av att han gör här. Hans koplling var ju tex inte helt som den skulle när han rev den på lördagen.
:D

Ho ho – förlåt. Det är verkligen inte min mening att mästra eller raljera. Och det är klart att jag inte är helt allvarlig. Troligare förr än senare råkar jag också ut för tvåtaktselände. Men det roar mig att jag är den som har haft minst besvär trots att det är jag som har meckat minst och kört med driv- och smörjmedel som alla förståsigpåare har avfärdat som skräp. Det borde ändå säga någonting om fördelen med att inte skruva i onödan eller använda obeprövade delar. Av Robert Ek fick jag rådet att låta så mycket som möjligt på hojen vara i standardskick och det tänker jag följa. Trots att hojen är tio år gammal har den kapacitet att gå betydligt fortare runt Sviestad än vad jag är kapabel till för närvarande. Det finns med andra ord en hel del att göra med min körteknik innan jag behöver en värre hoj.


Goodstuff skrev:
Hans koplling var ju tex inte helt som den skulle när han rev den på lördagen.

Det var inget fel alls på kopplingen. Bara den där kulan som satt längst in istället för längst ut. Men det hade ju funkat bra ändå. Placerade den längst ut vid monteringen av lamellerna efter bytet av den lägre tvåan. Nemas problemas.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
Men det roar mig att jag är den som har haft minst besvär trots att det är jag som har meckat minst och kört med driv- och smörjmedel som alla förståsigpåare har avfärdat som skräp. Det borde ändå säga någonting om fördelen med att inte skruva i onödan eller använda obeprövade delar.

Än så länge och dessutom kör du ju med hyfsat obeprövad soppa och smörjmedel. Jag skruvade inte i onödan tycker jag, bara fel vid två tillfällen.

Nyteknik skrev:
Det var inget fel alls på kopplingen. Bara den där kulan som satt längst in istället för längst ut. Men det hade ju funkat bra ändå. Placerade den längst ut vid monteringen av lamellerna efter bytet av den lägre tvåan. Nemas problemas.

Vad gjorde den längst in och vad kunde det fått för konsekvenser? Hur vet du att den stannar längst ut nu? :näsblod
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
GSXR1100R skrev:
Du menar altså att bara för att du sitter på fulmodem så ska jag inte göra några filmer, du är inte lite ego du Gubbmuff :tungan

Tvitakts filmen är uppe om 20 minuter :banana

Inte ett dugg ego. Skicka mig en CD ögonaböj gubbjävel! :mad:
 

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Rimligt nära Sviestad
Hoj
Inte just nu
Jörgen Player Special skrev:
Javisst är det kul när det bara är 250, vi har ju dessutom den fördelen att v åker entypsracing, så det blir täta fighter!
/Jörgen

Det här var ironi eller hur? :confused:

Det borde vara täta fighter men tittar man i resultaten (250SP) ifrån Sviestad så är det 57 sekunder mellan 1:a och 10:e gubbe, det är väl inte speciellt tätt?

I Rookie600 där maskinmaterialet verkligen skiljer är det bara 25 sekunder.

:va
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Strandelin skrev:
Det här var ironi eller hur? :confused:

Det borde vara täta fighter men tittar man i resultaten (250SP) ifrån Sviestad så är det 57 sekunder mellan 1:a och 10:e gubbe, det är väl inte speciellt tätt?

I Rookie600 där maskinmaterialet verkligen skiljer är det bara 25 sekunder.

:va

250 SP är ju en hemvist för både nybörjare och förhärdade veteraner. Precis som 250 Racer. Om endast B-förare fick köra tillsammans och reglerna för uppklassning var mer strikta och tvingade snabba B-förar att avancera till A skulle det bli jämnare/bättre.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:
Jag hoppas att du inser att du kommer att få äta upp detta.....
Klart jag inser. Men tills dess: :arsele :D


Goodstuff skrev:
Jag skruvade inte i onödan tycker jag, bara fel vid två tillfällen.
Ha ha – det är väl samma sak. Du ville hela tiden magra ur bestyckningen och lät Calle Torsell lyssna och lyssna på din motor – trots att den gick bra. Till slut skar den till följd av för små munstycken. Det är väl att skruva i onödan?


Goodstuff skrev:
Vad gjorde den [kopplingskulan] längst in och vad kunde det fått för konsekvenser? Hur vet du att den stannar längst ut nu? :näsblod
Här kan jag raljera lite i tekniska termer. Bäst att passa på. Den här kulan kan inte vandra fram och tillbaka genom kopplingen. Någon hade placerat den längst in istället för längst ut och det funkade uppenbarligen. Nu är den längst ut som den ska och nu kommer kopplingen troligen funka ännu bättre! :banana
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top