Chris Ash
Kapten Gars
Nyteknik skrev:
Ho ho – förlåt. Det är verkligen inte min mening att mästra eller raljera. Och det är klart att jag inte är helt allvarlig. Troligare förr än senare råkar jag också ut för tvåtaktselände. Men det roar mig att jag är den som har haft minst besvär trots att det är jag som har meckat minst och kört med driv- och smörjmedel som alla förståsigpåare har avfärdat som skräp. Det borde ändå säga någonting om fördelen med att inte skruva i onödan eller använda obeprövade delar. Av Robert Ek fick jag rådet att låta så mycket som möjligt på hojen vara i standardskick och det tänker jag följa. Trots att hojen är tio år gammal har den kapacitet att gå betydligt fortare runt Sviestad än vad jag är kapabel till för närvarande. Det finns med andra ord en hel del att göra med min körteknik innan jag behöver en värre hoj.
Det var inget fel alls på kopplingen. Bara den där kulan som satt längst in istället för längst ut. Men det hade ju funkat bra ändå. Placerade den längst ut vid monteringen av lamellerna efter bytet av den lägre tvåan. Nemas problemas.
Visst, det är kul men det intressanta är om du verkligen själv tror på att du har haft lite problem för att du skruvat minst och kör på billig olja och soppa.
Att lyfta toppen och cylindern sliter inte på hojen.