B-race på Sviestad 29/8

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
Strandelin skrev:
Menar så här, vinnaren på Sviesta var väl B-förare, ta bort alla A-förare och se vilken skillnad det blir ner till 10:e gubben => glappet ökar.

Om det jag skrivit uppfattas som påhopp/smutskastning ber jag genast om ursäkt för det var inte min mening, har absolut inget emot 2-taktsracing. Hade jag inte lurat mig själv med att tro att det skulle bli mindre mekande med en R600-hoj så jag också kört 250SP.

Håller dessutom med om att materialet i 250SP borde ge täta race men tyvärr blir det ju inte så, iaf inte på Sviesta senast.

:)


Anledningen till spridningen KAN bero på att många race:ade för första gången.. Men det var kul att se så många nya!
Täta race kommer...hehe

/JPS
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
"Äh fan, jag väger 80 kilo, då måste jag ha i alla fall ha en 1000 för att kunna konkurrera..."
Nyteknik skrev:
Ungefär så.

Och:

"R-1000 vann ju Bikes test. Polarn har en sån, dom e så jävla grymma. En sån ska jag ha!"
Men snälla! Låt folk rejsa i vilken klass de vill. Är ni så bittra för att tvåtaktsmotorn är död inom fem år?
 

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
valmers skrev:
Men snälla! Låt folk rejsa i vilken klass de vill. Är ni så bittra för att tvåtaktsmotorn är död inom fem år?

Föhoppningsvis kommer det insprutningsmotorer (ditech) i 2T och då klarar även de framtidens avgaskrav och så är allt frid och fröjd. För det är bra mycket roligare att åka tvåtakt jämfört med fyrtakt!

/J
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
valmers skrev:
Men snälla! Låt folk rejsa i vilken klass de vill. Är ni så bittra för att tvåtaktsmotorn är död inom fem år?

Det här med att det INTE handlar om två eller fyrtakt verkar ha svårt att gå in.....
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Nu leker jag bara lite med tanken, men om det går så är jag inte den som fegar....

Skulle inte Nordgren sätta ihop en 250R som skulle vara någon slags ¨testhoj¨!? I så fall kanske det skulle gå att få (hyra) en testDAG på hojen, och isf kanske man skulle kunna klämma in den dagen på b-rejset. Hade ju varit skitkul att testa på riktigt liksom... :) Första tjing på det om det går!!!!!
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
oscar skrev:
Nu leker jag bara lite med tanken, men om det går så är jag inte den som fegar....

Skulle inte Nordgren sätta ihop en 250R som skulle vara någon slags ¨testhoj¨!? I så fall kanske det skulle gå att få (hyra) en testDAG på hojen, och isf kanske man skulle kunna klämma in den dagen på b-rejset. Hade ju varit skitkul att testa på riktigt liksom... :) Första tjing på det om det går!!!!!
Jag vill oxo prova tvitakt, men bara om Nypanik bestyckar :hihi
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
GSXR1100R skrev:
Jag vill oxo prova tvitakt, men bara om Nypanik bestyckar :hihi

Jag såg nog hur du fick något fuktigt i blicken när du satt på Skatungen och härmade ljudet av en tvåtaktare.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Teddy skrev:
Jag såg nog hur du fick något fuktigt i blicken när du satt på Skatungen och härmade ljudet av en tvåtaktare.
Uschamej det har jag pa film, en riktig torrbrytning med skatungen efter 12 st :fyllisar
Den filmsnutten kommer ni inte att fa se, men visst aer det noget speciellt med tvitakt, bara att veta att skiten kan skaera naer som helst ger extra krydda :hihi
 

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 600
Jag ska avslöja en mörk hemlighet...

Jag vill också gärna köra tvitakt, men jag vågar inte... jag är för feg helt enkelt.

Efter många vedermödor så har jag läft mig att någorlunda skruva fyrtaktare, men att skaffa sig en tvåtaktsräser skulle ju betyda att lära sig en massa nya saker. Tydligen så gäller det att veta hur mycket och ofta man ska göra service och byta ut delar, kunna bedöma rätt bestyckning beroende på temperatur, fukt i luften, hur hojen mår och vilket humör tvåtaktsguden är på? Sedan så verkar ytbeläggningen på cylindern ge upp lite när den vill, knaster gå sönder utan förvarning och annat skoj som kan orsaka ett motorras på långa rakan nånstans när man laddar på i över 200 kalle martin per helge.

Själva körningen verkar vara en så liten del av det hela helt plötsligt. Man måste nog vara beskaffad som Gubbstuff, man ska gilla mysmek, åtminstone lika mycket som att köra på banan. :rolleyes:
 

Hjalle

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
.
Strandelin skrev:
Det här var ironi eller hur? :confused:

Det borde vara täta fighter men tittar man i resultaten (250SP) ifrån Sviestad så är det 57 sekunder mellan 1:a och 10:e gubbe, det är väl inte speciellt tätt?

I Rookie600 där maskinmaterialet verkligen skiljer är det bara 25 sekunder.

:va

Är väl inget konstig? Eller? I R600 sållas ju de långsamma bort ( du bla ).

På mitt första race, tredje gången på bana så placerade jag mig på 10 plats och klarade mig från att bli varvad. Så klassen har ju helt klart förutsättningara för att bjuda på tätta race.

Sen är det ju billigt oxå. Köpte min hoj för 20 000, max tre par däck per säsong...

NR 21
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Hjalle skrev:
Sen är det ju billigt oxå. Köpte min hoj för 20 000, max tre par däck per säsong...

NR 21

Hmmm.. vet att jag halkar bort från ämnet lite nu men...

HALLÅÅÅÅ!?!??! Hur f*n klarar du dig på 3 uppsättningar däck per säsong? :va

Lär mig!!!! För jag är snart ruinerad!! :huvet :D
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Macke skrev:
Hmmm.. vet att jag halkar bort från ämnet lite nu men...

HALLÅÅÅÅ!?!??! Hur f*n klarar du dig på 3 uppsättningar däck per säsong? :va

Lär mig!!!! För jag är snart ruinerad!! :huvet :D
:kär 250SP :kär
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
Cagiva_Mito skrev:
Vad är det för skillnad på 125jr och 125std

Det finns ingen åldersgräns så vi öppnar möjligheten att köra för tränare, ledare och besserwisser-farsor. Anmäl gubbarna och kör skjortan av dom!!! :banana

/HW
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top