Bakgrunden till ditt nick?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Hur blir man som du?

Den stora frågan är hur jag kan bli lite mindre som jag. Det är så jobbigt att vara så fantastisk, cool och attraktiv samtidigt som jag är så reko och ödmjuk. Jag börjar få slut på bra ursäkter när jag måste avvisa alla dem som står på kö. Man vill ju inte krossa allt för många hjärtan på de små liven..

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Den stora frågan är hur jag kan bli lite mindre som jag. Det är så jobbigt att vara så fantastisk, cool och attraktiv samtidigt som jag är så reko och ödmjuk. Jag börjar få slut på bra ursäkter när jag måste avvisa alla dem som står på kö. Man vill ju inte krossa allt för många hjärtan på de små liven..

Jag skulle också behöva lära mig hur man är ödmjuk, då skulle jag vara perfekt... Fast det är klart, någon brist är bara charmigt. :banana

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Jag kanske ska vara glad för mina bekymmer trots allt. Hämskt måste det bli när din sambo inte inser att det är det yttersta av din förmåga som åtgår till att freda dig...och givetvis ert gemensamma hem.

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Tja, Q var upptagit, så då kollar man de klassiska variablerna: X upptaget, Y upptaget, Z ledigt! :tummenupp

Resten? Jag kunde ju inte gärna välja Mr eller Miss, det hade varit falsk marknadsföring... :gnissla

Konstigare än så var det inte :)

PS. Har garanterat inget Z i mitt namn. :hej

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
"Vissa nick är ju ganska självförklarande, medan andra väcker lite fler frågetecken"

som mitt då:tungan

suddrik

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2012
Hoj
1999 Triumph Bonneville, 2004 Kawasaki ER-5
Blev ombedd att förklara mitt nick, och det är verkligen mäkta boring :)
Hade en katt som hette Sudd. En amerikansk fd pojkvän tyckte det lät som ett smeknamn på Suddrik (som Fred/Fredrik). Och helt unikt är det ju! Så jag heter det överallt :)

urout

Toulange
Gick med
21 Feb 2008
Hoj
Kawasaki Z750ABS 2010 , KTM 450SX -06
Mitt är från den gamla Internet via modem eran ( jo 1995 hade man faktiskt modem och fick ringa till Internet...)

Jag spelade sjukt mkt Command&Conquer och Red Alert och förlorade aldrig ( nästan..) många spelade från utlandet och då skrev jag alltid "u r out" innan jag drog ner rullgardinen för den sista gubben motspelaren hade kvar... Inte så moget när man tänker efter men i den åldern så kändes det klockrent...:banana

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jag har något minne av det men ärligt talat har jag inte en blekaste aning om vad det kommer ifrån :confused:
Nikel är en stad i Ryssland som har en stor Nickelindustri men det har jag lärt mig efteråt.

Har använt Nicket sen mitten på 90 talet iaf :)

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Böhmerland 600
"Vissa nick är ju ganska självförklarande, medan andra väcker lite fler frågetecken"

som mitt då:tungan

Abethebabe som Abe i Abe's Oddysee?
Oddworld-Abe.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/Oddworld:_Abe's_Oddysee

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Älskar hårdrock och musik i övrigt med för den delen. Har i åratal knappt lyssnat på musik men då vi skilde oss så upptäckte jag det igen och älskar och gå på konserter och har numera alltid musik på.

Sen har jag en massa egenskaper som man brukar förknippa med mödrar, jag oroar mig alltid, tänker ofta på hur andra har det, har två ungar själv och själv har jag ett giraffhjärta... dvs 11 kg stort till skillnad från människohjärtat som väger som ett äpple. Jag älskar mycket. Hos mig är man alltid välkommen och jag bjuder gärna på mig själv, en riktig bullmorsa helt enkelt.

Så en kombo för mjukt och hårt med ett giraffhjärta... ce moi :)

PoNtUzA

Ny medlem
Gick med
12 May 2011
Hoj
Husaberg FS570, 10
Ja mitt nick började väll som många andras inom online spelandet.
Typ 5-6år sen när man började spela X-Box på allvar så tog bara mitt förnamn (gissa det om ni kan ;) ) och gjorde det lite enligt mig coolare och sen dess använder jag det överallt. :)

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
Mitt första nick, DevilsChild kommer sig av att jag är stort AC/DC-fan. Under 70-talet var det många som påstod att AC/DC stod för AntiChrist/DevilsChild och när jag, efter att ha läst här ett år skulle regga mig så tyckte jag att det lät som ett tufft nick. Nu var hela namnet för långt det fick bli den sista delen i stället.
Efter ett tag så tyckte jag att nicket började kännas lite barnsligt och i år valde jag att byta.

Idén till Capt Awesome är inspirerad av James May i Top Gear som kallas för för Captain Slow, Kapten Zoom och namnet på den examen jag får när jag är färdigpluggad. Att det blev Awesome på slutet är bara för att det låter lite sådär amerikanskt självbelåtet och ironiserar över jag inte är snabb:tungan

R5+1

Guest
Tror inte jag behöver förklara mitt... Allt med Kicki och/eller R6 jag kunde komma på var upptaget (har ändå aldrig sett inlägg från nån med sånt Nick :gnissla) så jag blev sur och skrev R5+1.
"Nick registrerat"
Jaha. Då heter jag väl så då.
"Jamen om du säljer hojen och köper en Honda eller nåt i stället då?"
Nu blev det ju en R6 till så jag kan ju lika gärna fortsätta heta såhär.
Fast jag har ärligt funderat på att ta bort min R5+1-profil helt för att bli av med gamla synder och börja på ny kula. Fast då ska jag komma på ett coolt Nick. :)

R5+1

Guest

Hehehe. :lol
Fast Nick är ju ett killnamn så det känns sådär eg. Men när tiden är kommen för ny profil ska jag helt klart rådfråga dig!:tummenupp
Oj, nu kom jag på att jag måste messa dig. Kostade på mig själv en ny mobil så jag passade på att skaffa nytt nummer också. Också ett sätt att göra sig av med lite gamla synder...:3freak

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Mitt första nick, DevilsChild kommer sig av att jag är stort AC/DC-fan. Under 70-talet var det många som påstod att AC/DC stod för AntiChrist/DevilsChild och när jag, efter att ha läst här ett år skulle regga mig så tyckte jag att det lät som ett tufft nick. Nu var hela namnet för långt det fick bli den sista delen i stället.
Efter ett tag så tyckte jag att nicket började kännas lite barnsligt och i år valde jag att byta.

Idén till Capt Awesome är inspirerad av James May i Top Gear som kallas för för Captain Slow, Kapten Zoom och namnet på den examen jag får när jag är färdigpluggad. Att det blev Awesome på slutet är bara för att det låter lite sådär amerikanskt självbelåtet och ironiserar över jag inte är snabb:tungan

"If i was a superhero, i would be Awsomeman."

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Dem som har träffat mig vet att jag är ljus som solen, varpå jag då även blir rosa på sommaren och det är en snäll förklaring till att jag kallas för Pinky.

Sanningen till Pinky härstammar dock från då jag 16 år gammal drack öl och badade bastu med några polare. Då jag sitter där snudd på naken utbrister en av polarna:

"För fan Emil, du är ju så vit att du måste ha ett rosa rövhål! Haha..PINKY!"

Dagen efter följde det där smeknamnet med och har gjort så nu i ytterligare 14 år.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka