bakhjul

Optimus Prime

:Þ(Ÿ)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
CRF 450
med vilka växlar får du upp din SM på bakan? och hur koppling eller bara gas? måste veta om det är jag som suger eller hojjen som inte gåt att få upp på mer än 1:an
 

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg/Hålan
Hoj
VFR800Fi
Jag, som iofs inte kan wheela ordentligt, tar alltid upp den på 2:an. Med bara gas. 1:an är den alldeles för hetsig på och jag får alltid i friläge när jag ska växla till 2:an...

Jag är övertygad om att jag kan få upp den på 3:an med lite teknik (av/på och gas). Men än så länge kör jag på 2:an.

Jag har aldrig testat att få upp den med hjälp av koppling.

/Lucky9
 

Optimus Prime

:Þ(Ÿ)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
CRF 450
"det är ju det ja gör"... varge dag... men va fan... 1:an inga problem... 2:an rycka som fan, men inget... i bästa fall lyfter hjulet ett par ´Cm... men men... får väll kolla på er som kan. fanns det ingen tråd om hur man fick upp den på bakan föresten?
 
Last edited:

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Optimus Prime skrev:
ja gör ju... varge dag... men va fan... 1:an inga problem... 2:an rycka som fan, men inget... i bästa fall lyfter hjulet ett par ´Cm... men men... får väll kolla på er som kan. fanns det ingen tråd om hur man fick upp den på bakan föresten?

Låt nån trixkille prova den, när du ser att han tar upp den på 3:an så vet du att det går, det ger motivation.
 

jb

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Marbella
Hoj
YZF-R1 -18
Optimus Prime skrev:
med vilka växlar får du upp din SM på bakan? och hur koppling eller bara gas? måste veta om det är jag som suger eller hojjen som inte gåt att få upp på mer än 1:an

Alla växlar utan koppling.

Edit: Fast bara med 18/21". 5:an kan kanske gå med lite tur med 17".
 

Optimus Prime

:Þ(Ÿ)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
CRF 450
mm får nog göra det... ska bara hitta en :crash ... ok ja ser tydligt på allas svar att det är nog jag å inte hojjen ändå... attans :rodnar
 

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
1:an & 2:an bara gas. 3:an gas och ryck. 4:an ståendes gas och ryck...


Allt handlar om timing. Använd kroppen som en hävstång, dvs luta dig framåt, gasa, släpp gasen kort och gasa igen samtidigt som du lutar dig bakåt och knycker till i styret.

De flesta som jag sett lutar sig framåt fast de tror att de är på väg att släpa hjälmen i backen.

Be en kompis filma dig när du försöker så blir det lättare att se vad du gör för fel.

Om inte annat kan du väl lägga ut filmen här så vi andra får ett gott skratt... ;)


/R
 

schield

Make my day.....punk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Leschöpping
Hoj
R1´a
1, 2, 3 och 4´an. Har inte testat så mycket mer än. Har inte kört så möe utomhus. Den går riktigt j-vla bra Husan.


Raid72 skrev:
1:an & 2:an bara gas. 3:an gas och ryck. 4:an ståendes gas och ryck...


Allt handlar om timing. Använd kroppen som en hävstång, dvs luta dig framåt, gasa, släpp gasen kort och gasa igen samtidigt som du lutar dig bakåt och knycker till i styret.

De flesta som jag sett lutar sig framåt fast de tror att de är på väg att släpa hjälmen i backen.

Be en kompis filma dig när du försöker så blir det lättare att se vad du gör för fel.

Om inte annat kan du väl lägga ut filmen här så vi andra får ett gott skratt... ;)


/R
 

Superbus 640

"If everything seems under control, you'
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Tullinge
Hoj
Snart en Streetfighter GSXR 1100
1:an 2:an med bara gas. 3:an har jag inte fått till ordentligt än men det känns inte så nödvändigt. Coolast är att ta upp den på 1:an och sedan köra sakta med schysst vinkel... svårt men coolt.
Annars tar jag upp den på 2:an sedan växlar jag mig upp till 5:an. Min kommer upp på tvåan med lite svaj på gasen i 50-60 km/h
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ettan och tvåan är det bara att gasa till lite. På trean och fyran slår jag av på gasen och sedan fullt igen tillsammans med ett knyck i styret (hårdare för fyran) och så lättar framhjulet direkt. Femman har jag inte testat, men det ska gå det med...

Ligger då runt 4.500-5.500 rpm.

Gäller både Duke-II:an och 620:n. Båda är avstrypta ordentligt och med öppna avgassystem.
 

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund, SWE
Hoj
GSX1300BK -08
Bara etten på gas, jag får växla. Eventuellt tvåan med lite teknik. Inte en chans i världen på trean eller över.
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Jag får upp den på tvåan med gas, har inte lyckats med högre växel, fast jag är helt värdelös så det är nog inga problem om jag tränar en maaaassa. (LC4 640)
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Utan problem med 90% gas o 10% ryck på 3:an visserligen har jag ej motardhjul på min.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top