Bakhjul!!!!

granted79

Guest
hallojs...!!
VILLE BARA SÄGA ATT JAG HAR LÄRT MIG O KÖRA SLANGEN....... SÅ KUL E DET!!!! HA D GÖTT ALLIHOPA!!! :banana :yoparty
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Grattis!! Och du är inte den enda!!
Jag var ute idag i industriområdet och övade me... Guess what; kan koppla upp den nu. :D Var pirrigt som fan först, då jag bara fått lite småwheelies genom att gasa upp den i ettan, men att koppla upp den ger klart bättre kontroll, och bättre höjd! Det blir mer träning, men nu har man iaf gjort ett par 10 meters 2-o-clock-wheelies :)

Sen har jag förövrigt gjort min högsta stoppie idag också. :yoparty

Mer wheelies åt folket!!
 

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Ort
på havet
Hoj
K7
Jag vill köra in min nu någon gång så man kan testa lite :rolleyes: fast å andra sidan kommer jag väll inte upp ändå, värdelös teknik och en 125:a säger väll allt :tungan
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
nomolas skrev:
Jag vill köra in min nu någon gång så man kan testa lite :rolleyes: fast å andra sidan kommer jag väll inte upp ändå, värdelös teknik och en 125:a säger väll allt :tungan

Man kan fan wheela på det mesta... Du får bara varva högre och få upp den mer aggresivt, du har ju vikten som talar för dig iaf :)

Sen kan väl jag passa på att leka expert nu med min otroligt erfarna wheeliebakgrund på en eftermiddag: Var inte rädd när ni kopplar upp den... var bara berädd på att släppa i tid, men släpp inte av HELT, bara lite. Ha alltid foten berädd på fotbromsen... den räddar dig om du drar den för högt... Börja försiktigt, öka succesivt. Man hittar lämpligast hastighet och hur mkt man ska varva för att få upp den... Balanspunkten kommer efter några gånger. Det käns högre än vad det är också, så bli inte LIVRÄDDA om ni får lite höjd. Ska rätt mkt till för att slå bak käns det som...
/min nybörjarsyn på saken :gnissla
 
Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Jag lyckades lyfta mitt framhjul 100mm idag. Den vill inte upp längre. För få hästar. Man skulle haft ett gäng till, men icke. Funderar på att dreva ner den så man har bättre odds. Frågan e bara hur mycket det hjälper.
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
yonsson skrev:
Jag lyckades lyfta mitt framhjul 100mm idag. Den vill inte upp längre. För få hästar. Man skulle haft ett gäng till, men icke. Funderar på att dreva ner den så man har bättre odds. Frågan e bara hur mycket det hjälper.

Använd kopplingen... Don't be afraid! :tungan
 

Sleepy

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
En Kawa typ...
yonsson skrev:
Jag lyckades lyfta mitt framhjul 100mm idag. Den vill inte upp längre. För få hästar. Man skulle haft ett gäng till, men icke. Funderar på att dreva ner den så man har bättre odds. Frågan e bara hur mycket det hjälper.

Skyll på det du :7peta
 

Mouse

Nasare
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Karlstad
Hoj
RSV4 Factory
bakhjul

yonsson skrev:
Jag lyckades lyfta mitt framhjul 100mm idag. Den vill inte upp längre. För få hästar. Man skulle haft ett gäng till, men icke. Funderar på att dreva ner den så man har bättre odds. Frågan e bara hur mycket det hjälper.

Låna några av mig.... :D har svårt att hålla ner besten.. :yoparty
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
wheelielover skrev:
Slår du till på kopplingen eller slirar du tills den reser sig?
Har aldrig provat att koppla upp den.

Kör så jag ligger i 30, 40 km/h 4000 varv i ettan, sen frikopplar jag och ger rätt mkt gas, släpper kopplingen på cirka 8000rpm, då kommer den inte så jättehäftigt, utan rätt kontrollerat, ger så mkt gas som behövs därefter. Men den accar rätt häftigt på baken då jag inte fått en jättebra vinkel på den än... Men kul är det :) Börjar lungt.
 

wheelielover

Lite lagom dum i huvudet:)
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Enköping town
Hoj
Hojlös:-(
Kay skrev:
Kör så jag ligger i 30, 40 km/h 4000 varv i ettan, sen frikopplar jag och ger rätt mkt gas, släpper kopplingen på cirka 8000rpm, då kommer den inte så jättehäftigt, utan rätt kontrollerat, ger så mkt gas som behövs därefter. Men den accar rätt häftigt på baken då jag inte fått en jättebra vinkel på den än... Men kul är det :) Börjar lungt.
Ok,får prova det imorgon då.
Men jag får nog prova på 4:an,gasar ju redan upp henne på 3:an.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Kay skrev:
Använd kopplingen... Don't be afraid! :tungan
E inte rädd för att slå över direkt eftersom den knappt lyfter.
Har inte försökt med kopplingen ännu. Har inget teknik för det, men jag får väl öva. Visste inte att det var lättare att koppla upp än gasa upp när man har ltie hästar.
 

Alex 6R

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Sukke GSXR -03, antagligen 159hk på hjulet
Fan var det du som var ute på Partille rakan igår?

jag o polarn var där med hans Gixxer 750 ju!

synd att vi höll på att dra i backen sista wheelin när vi skulle impa på era tjejer :)
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Alex 6R skrev:
Fan var det du som var ute på Partille rakan igår?

jag o polarn var där med hans Gixxer 750 ju!

synd att vi höll på att dra i backen sista wheelin när vi skulle impa på era tjejer :)


Hur går det med 12:andet då? (tänker på avatartexten <---)
 

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Texas
Hoj
King of the road
Jag provade wheela med en moppe igår, man fick ha lite *erhm* annorlunda teknik med det gick till slut :D Dock var det ju lite skillnad på 145hk och 3 - 4hk :D
 

Alex 6R

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Sukke GSXR -03, antagligen 159hk på hjulet
hahah 12andet.... prata inte om det.

har inte fått ihop hojen än efter förra årets marksyning, men förhoppningsvis imorn, sen ska jag lägga upp en bild på den.

hur många gångger la du hojen ner innnan du satte första 12:an??
 

Gustaf

gkn
Gick med
7 Jul 2003
Ort
gbg
Hoj
-
Alex 6R skrev:
Fan var det du som var ute på Partille rakan igår?

jag o polarn var där med hans Gixxer 750 ju!

synd att vi höll på att dra i backen sista wheelin när vi skulle impa på era tjejer :)

Vart är ni och tränar bakhjuls åkning?

Letar själv efter en lämplig plats, hänger gärna med er och övar ng gång....
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
yonsson skrev:
Jag lyckades lyfta mitt framhjul 100mm idag. Den vill inte upp längre. För få hästar. Man skulle haft ett gäng till, men icke. Funderar på att dreva ner den så man har bättre odds. Frågan e bara hur mycket det hjälper.

Går det att åka i 110km/h med en sur XT på bakhjulet ska nog pållarna i en monster räcka gott och väl..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top