Doh-
Kollar i kors
du kan ju klistra
Ja Men jag sket i reflexen....
du kan ju klistra
Hur menar du nu? Sidan fungerar inte så jag blir lite osäker. Menar du att man har en baklampa och ett bromsljus integrerat i blinkersen?!
Det borde ju absolut inte vara lagligt.
Eller menar du att det finns ett kit med bakljus/bromsljus och 'vanliga' blinkers som blivit godkänt ihop
jap mini blinkers med baklampa/broms ljus o dom är e märkta alltså godkända
Ja, det har dom flesta fordon från 50-60-talet, men inte moderna bilar/hojar. Man behöver ju inte ens ha bälte i gamla bilar, försök få igenom det på din spretans V70...På bilar får det ju vara kombinerat, på min Ford Thunderbird är det ju tillochmed bromsljuset som blinkar så det lyser inte ens brandgult utan rött. Borde ju finnas liknande dispanser på motorcykel?
Precis, hellre lite mer praktiskt än skitsnyggt om det gör att jag slipper bli torpederad av en bil!Låg bakom en R1'a idag med sådant bakljus, på mer än 15 meters håll så hade jag inte en chans att se åt vilket håll han blinkade, man ser bara att bromsljuset blinkar orange.
Snyggt men knappast funktionellt enligt mig.
Det är fel E-märkning på dem...dvs ej godkända.
Hade en lite diskussion med ett gäng besiktningsmän om detta och deras svar var detta iaf.
Jag tänkte också sätta på en liknande lösning på min hoj men det är fan inte värt att kompromissa med säkerheten för en lampa med intregrerade blinkers. dom syns dåligt i sommarsoligt väder om bilisten bakom sitter och halvsover och drömmer om att få sitta på hojen som du kör
Jag kopplade bara in extra blinkers med kablarna dragna utvändigt på kåpan. Det var inga problem.Hur mycket måste man skruva för att byta baklyset på en R1 -06? Just nu kör jag med integrerad blinkers i bakljuset men det är ju besiktning i vår! Räcker det med att koppla ur blinkersen och koppla om blinkersen till orginal?, eller ska jag byta till orginal ?
Om bakljuset blinkar i takt så är det en av två saker..
Antingen är batteriet taskigt, då blir bakljuset svagare i takt när blinkersen är tänd.
Blir bakljuset starkare tillsammans med tänd blinkers så är det störningar.. då blir det lite svårare, men ett motstånd kan vara en bra idé.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|