Ballaste sporthoj 1985?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Just 85 var nog gsxr750 kungen, först året efter kom 1100 modellen.

Sen finns gpz900 som ju ansågs sportig och vf1000R som nämndes.

Fasen vad tiden går.
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
saddox skrev:
1100 kanske skulle vara skoj.. orginalskick? usch.. säkert dyr.. hellre lite ratbike men bra motor. Planer på lite pill på motorn...
Förresten.. då kanske de inte vill försäkra om man.. skrämmer upp den litegrann?
Inte dyr, bra med delar finns det! Bra vrid är det i dom
bättre än många moderna sporthojar.
Kolla denna
http://www2.blocket.se/view/2855417.htm?l=0&c=1&city=0
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Hitta en fin VF1000R och njut. Oljekyld visste nått om smörjproblem eller vad det var men hursom så är det klart finaste 80-talshojen.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
njä gamla gjutjärns gsx1100 ska man nog inte hålla på med om mna vill köra hoj, fast gillar man grymma vibrationer är det kanske kul:lol

Fasen vad dåliga hojarna var för 20-25 år sen egentligen, ok motorerna på de där var väl starka och så men resten, urk.
Tyvärr har jag ju en liknade mojäng jag med i garaget.
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
soppatorsken skrev:
Hitta en fin VF1000R och njut. Oljekyld visste nått om smörjproblem eller vad det var men hursom så är det klart finaste 80-talshojen.
Tror att alla VF utan 'R' (som kom sent 80-tal) hade trassel med slitage på kammar och lyftare. Men det är väl bara att köpa en till rätt pris så går det väl att leva med det.

För övrigt kul att även nån yngre intresserar sig för dessa lite äldre hojar. Go for it!
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Kirchhoff skrev:
Vibrationer? Har du ett krockat eller dåligt exemplar?
Nä jag har ingen sådan alls, men jag har kört flera stycken de vibrerar så att händerna domnar, iofs är det kanske en vanesak.
Motorn sitter ju bultad direkt i ramen så det är väl svårt att undvika, kan kanske bero på årsmodell med?
 
Gick med
18 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
Ingen...
Det är i alla fall inget jag har på min. Visst är den gammal, men vibrationer? Nope! Jag bytte hoj för att jag hade råd och lust, inte för att min GSX var dålig eller något annat. Den stora fördelen med min gamla GSX är ägandekostnaderna...de är ju obefintliga!!!! :yoparty
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Kirchhoff skrev:
Det är i alla fall inget jag har på min. Visst är den gammal, men vibrationer? Nope! Jag bytte hoj för att jag hade råd och lust, inte för att min GSX var dålig eller något annat. Den stora fördelen med min gamla GSX är ägandekostnaderna...de är ju obefintliga!!!! :yoparty

Jag har konkurrenten cb1100, den finns kvar mest för att den är så slutkörd och att i en eventuell framtid så har jag kanske inte råd att ha en sporthoj längre, då får jag rusta det vraket.
Den är däremot ganska dålig, men det är väl en del av charmen?:lol
 
Gick med
18 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
Ingen...
CB 1100 är coola de också...det är något visst med gamla muskelhojar. Jag hade gärna behållt min, men med två hojar får farsan inte in bilen i sitt dubbelgarage! :rolleyes:
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top