amullo
Italiensk Allroad
Börjar vi snacka om "HUR" man skall köra så kan vi ju ta den diskussionen på ett annat ställe va? Detta är ju en försäkringstråd.
Teddan skrev:Räddning och vagnskada gäller inte inom inhägnat tävlingsområde.
Tristan skrev:När jag ringde runt för att hitta försäkring till min Ducce så frågade jag vad som gällde vid bankörning och påpekade att det alltså inte var frågan om tävling eller träning. Säljaren på Folksam kollade upp det med en skadereglerare under tiden jag väntade och svaret var att försäkringen gäller fullt i detta fall.
WestW skrev:Har något hört nått mer om IF och TH? Kommer dom ändra sig till denna säsong?
PacMan skrev:Vi här på forumet kunde kanske sätta lite press på dom. Tror ni att vi skulle kunna påverka nåt nämnvärt?
Kan du/ni inte bara läsa villkoren själva som Nitrous gjorde, det borde väl vara rätt enkelt att tyda vad som gällerWestW skrev:Har något hört nått mer om IF och TH? Kommer dom ändra sig till denna säsong?
R1 Uffe skrev:Kan du/ni inte bara läsa villkoren själva som Nitrous gjorde, det borde väl vara rätt enkelt att tyda vad som gäller
R1 Uffe skrev:Så här står det på TH FAQ
För skada som skett när fordonet använts inom inhägnat tävlingsområde,
såvida inte särskilt avtal träffats med Trygg-Hansa.
Här står det inget om "vanlig" bankörning ??????? Dax att maila och fråga ni som har TH
PacMan skrev:Vi här på forumet kunde kanske sätta lite press på dom. Tror ni att vi skulle kunna påverka nåt nämnvärt?
Såvitt jag kan se i Bilsport & MC:s villkor gäller skrivningen annan höghastighetskörning endast villkoren för deras "Tilläggsförsäkring Olycksfall" och inte själva MC försäkringen. I de generella undantagen för denna anges endast *tävling eller träning inför tävlingPacMan skrev:Låter som Bilsport har ändrat sig lite sen förra året. Jag minns inte "annan höghastighetskörning" i villkoren.
Vore det inte bra om det kunde bli fler oförsäkrade grupper på bankörningarna i år, så att man slipper åka bland galningarna i licensgruppen bara för att man inte har rätt försäkring...?
R1 Uffe skrev:Kan du/ni inte bara läsa villkoren själva som Nitrous gjorde, det borde väl vara rätt enkelt att tyda vad som gäller
R1 Uffe skrev:Så här står det på TH FAQ
Hur gäller försäkringen vid banåkning?
Svar: Trafikförsäkringen gäller enligt Trafikskadelagen. Det innebär att trafikförsäkringen inte gäller inom inhägnat tävlingsområde under tävling, träning, övningskörning, uppvisning eller liknande ändamål.
Räddning och vagnskada gäller inte inom inhägnat tävlingsområde, oavsett ändamål.
Undantag: SMCs fortbildningskurser.
Men vad är Övningskörning, ramlar man på bana så kan man säga att man baar var ute öch körde på banan, jag övningskörde INTE ????????
Så här står det i deras villkor
Försäkringen gäller inte
När fordonet använts trots meddelat körförbud.
Vid skada på fordonsdel som orsakats av:
– konstruktionsfel
– fabrikationsfel
– materialfel
Vid skada som bestått av:
– slitage
– bristfälligt underhåll
Vid skada som orsakats genom:
– rost
– frätning
– köld
– väta
– fukt
Vid skada som är ersättningsbar enligt brand- eller stöldförsäkring.
Om inte Vägverkets anvisningar för färd på fruset vatten följts.
Om händelsen inträffat under tävling med fordonet, träning för sådan
tävling, hastighetskörning under tävlingsliknande former eller vid uppvisning,
För skada som skett när fordonet använts inom inhägnat tävlingsområde,
Här står det inget om "vanlig" bankörning ??????? Dax att maila och fråga ni som har TH
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|