Banåkartråden

Soka

Medlem
Gick med
7 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSX-R750 K6
LMS trafikövning 28/7

En riktigt bra dag på Sviestadbanan!
SGM, Stevooooo och jag fick försöka försvara Lakritsremsans färger.
Bra arrangemang med ordning och reda, ganska likt SMC med instruktörer i varje grupp, genomgång efter varje pass med synpunkter och feedback.
Körning mellan 9:00-16:00 med tre grupper och rullande ”kvartsschema”, tror att det blev nio pass på banan.
Vädret var i det närmaste perfekt, sista passet fick några ”stänk” på sig. Själv fick jag en uppfriskande dusch på E4an när jag tourade hemåt, uppehåll från Norrköping så skinnstället fick ”blåstorka” resten av vägen…

Veckans linslus :D !!!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=245027

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
En riktigt bra dag på Sviestadbanan!
SGM, Stevooooo och jag fick försöka försvara Lakritsremsans färger.
Bra arrangemang med ordning och reda, ganska likt SMC med instruktörer i varje grupp, genomgång efter varje pass med synpunkter och feedback.
Körning mellan 9:00-16:00 med tre grupper och rullande ”kvartsschema”, tror att det blev nio pass på banan.
Vädret var i det närmaste perfekt, sista passet fick några ”stänk” på sig. Själv fick jag en uppfriskande dusch på E4an när jag tourade hemåt, uppehåll från Norrköping så skinnstället fick ”blåstorka” resten av vägen…

Veckans linslus :D !!!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=245027

:hihi ...jag vet inte vem du pratar om...

Skoj dag med snygg och ren körning överlag, verkar vara standard på LMS körningar. :) Ni som missar't - snyt er och veva på en standardpipa och häng med (Jímmy, upp med en bytesannons på akrapipan, bytes mot standard och en påse grillchips - gört).

Jag tänkte lite på dig Soka när jag åkte in i hällregnet precis innan Norpan...jisses. :näsblod

Last edited:

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Såg att några av er har kört på nya banan i sala! hur var den att köra? :rolleyes:

Fan har du lyckats missa våra lyriska rapporter och Jiens film? :D

Den är skitkul, svänger av bara fan och är fysiskt krävande. :)

Knixkörningar med SMC den 11/8 och 25/8 - samling 16.00, samma upplägg som på Gröndal (med skillnad att det inte blir en snabb grupp första dagen).

Du LÄR ju.

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Får man inte åka snabbt ? :D

Klart man får, gör man rätt på hojen så går det fortare. ;) Frågan är om du orkar rent fysiskt på den banan. :D

Anledningen till att man inte kör röd grupp är att det är första körningen på banan den 11:e - den 25:e lär det vara business as usual.

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Hoj
Ducati Monster SP -23
Fan har du lyckats missa våra lyriska rapporter och Jiens film? :D

Den är skitkul, svänger av bara fan och är fysiskt krävande. :)

Knixkörningar med SMC den 11/8 och 25/8 - samling 16.00, samma upplägg som på Gröndal (med skillnad att det inte blir en snabb grupp första dagen).

Du LÄR ju.

Ok fan va nice! ja får ta och kika in hans film! :D

Blir iaf mantorp med KTM den 18e och sen actionpics den 19e :yoparty jag har ju bara kört åsen så de ska bli nice!

• Gilla
Reaktioner: SGM

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Får man inte åka snabbt ? :D

En sak jag reflekterat över, att åka snabbt på knix är nog en vanesak, var med en kille på Gröndal som hade tävlat i superbike mellan 98-03 med bla Christer Minin, och säga vad man vill, han började i blå, och såg ut att kämpa lite:tummenupp.

De ybersnabba på storbanan behöver inte vara raketer på knix..ja ja T-påsen undantagen då:D

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
4 dagar avklarade. 2,5 i torrt väder, resten i monsunen.

Dunlop SportSmart verkar hålla fint om man kör ordentligt ;)

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Exakt, duger bra tills du skaffar värmare o slicks.. :)

Sportsmart is the shit. :fakta

Fint för gaskontrollen:)
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=5306263#post5306263

Öppet för allmänheten/gatåkare på tisdagar, undras hur detta blir:va, skulle vara kul och se denna Sal(ig)a blandning det kan bli. Undrar vad priset blir för 3 timmar och hur många grupper det kan bli:vaSäkerhet? Flaggvakter? Försäkringar:va

Jag tror att de försöker få fräs på lite aktiviteter därute helt enkelt, det lär in slantar, och det är väl bara bra om folk åker där istället för att härja runt innanför cityringen. :D

Last edited:

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Sportsmart is the shit. :fakta

Jag tror att de försöker få fräs på lite aktiviteter därute helt enkelt, det lär in slantar, och det är väl bara bra om folk åker där istället för att härja runt innanför cityringen. :D

Klart bättre, detta kan bli riktigt bra:) Lättillgänglighet, förhoppningsvis "dropp" in och öppen depå vore kalas. Men hoppas det är lite "koll" på som händer så det inte blir så mycket High chaparall

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
Ryktet säger att Backlund höll ditt tempo nästan , 1:13 - 1:15, med skjuts på en 750 skodd med Sportsmart runt Regnåsen...

Lugn nu, bara "nästan" och utan tider från transpondersystemet = ingenting :såjaponken

Den versionen jag har hört, körde han en original gsxr 1000 med sportsmart och skjuts. Inte för att jag tvivlar på att han är snabb med skjuts. Men ibland så äre nästan så öronen trillar av när folk står och drar sina historier...:rolleyes:

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år