elwe
Att veta och kunna är inte samma sak ...
Både och flera gånger! Du?
// Niklas
Videon har jag sett en gång ...
Kört? På bana? Jisses .. det vet jag inte hur många ggr som jag gjort det
Både och flera gånger! Du?
// Niklas
Videon har jag sett en gång ...
Kört? På bana? Jisses .. det vet jag inte hur många ggr som jag gjort det
Kan mycket väl vara så att banåkning inte är någonting för dig. Alla kan ju inte tycka om det bara för att många tycker det är roligt eller någonting av det roligaste man kan göra på två hjul.
Men jag tycker nog du ska ge det några chanser till innan du avfärdar tanken helt på att köra bana igen. Efter endast några varv kan det vara svårt att få in den rätta känslan. Man kanske har för mycket att tänka på för att man ska inse det roliga och vilken underbar känsla det kan vara att få in flytet och känna att man ökar lite i taget tills det känns som om man flyger fram, hittar bättre spår, lär sig slappna av, körteknik, använda blicken på rätt sätt osv. När det mesta börjar falla på plats efter ens egna förutsättningar, kan det bli en riktig "kick". En bra utbildning med duktiga instruktörer, som många redan skrivit, kan få dig att ändra uppfattning. Dessutom är bankörning ett ultimalt sätt att lära "känna" sin hoj bättre och du kan ta med dig mycket av det du lär dig under bankörningen när du kör ute i trafiken.
Bara det att du tog dig till banan och körde ut, visar att det någonstans fanns/finns ett intresse.
Att jag testade berodde mest på att möjligheten fanns, plus att jag kan ju inte spy galla utan att testa, eller?
Som jag skrivit tidigare, självklart är en bana rätt ställe för att förfina sin teknik.
Det jag inte begriper, och som är kärnan i min fundering, är tanken på samma kurvor om och om igen. Bra i studiesyfte, trist -i mitt tycke- som nöje.
Att jag testade berodde mest på att möjligheten fanns, plus att jag kan ju inte spy galla utan att testa, eller?
Som jag skrivit tidigare, självklart är en bana rätt ställe för att förfina sin teknik.
Det jag inte begriper, och som är kärnan i min fundering, är tanken på samma kurvor om och om igen. Bra i studiesyfte, trist -i mitt tycke- som nöje.
Det är väl det som skiljer vinnarna från övriga, förmågan, motivationen och orken att nöta samma kurva om å om å om igen, tills man får allt perfekt. Sen fortsätter man med nästa kurva, å nästa kurva.Som jag skrivit tidigare, självklart är en bana rätt ställe för att förfina sin teknik.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|