Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
Så sant! I början kände man sig ju som en kung när man väl lyckades få i knät i backen, i synnerhet när man fick lååååånga skrap. Men sen insåg iaf jag att ju fortare det gick, desto mindre knäskrapade jag, eller ju mindre jag knäskrapade, desto fortare gick det Nu känner jag som sagt mest vars backen är, och håller lite stöd ibland.njae det är väl ett ypperligt sätt att veta var man har asfalten......försök hitta snabba förare (läs race) som inte använder sina puckar. Dock finns det aldrig en anledning att hänga ut som värsta burkslaven i kurvorna, bara sväng tills knäet skrapar i typ. När knät sitter fast mot kåpan och tar i asfalten vet du att det inte går att lägga ner mer !
Visst visst finns ingen anledning att slita en puck per pass, mina håller nåt år eller 2 med mååånga bandagar, som sagt ett bra känselspröt, dippa ner känn efter och lyft upp lite för att veta var marken är
Å du tror inte att man kan göra sig illa om man gör en miss på bana? Dödsolyckorna är avsevärt mycket ovanligare, men det beror nog mest på avsaknaden av älgar, bilister, träd mm. Men lik förbannat måste du vara fokuserad och i varje millisekund ta rätt beslut för att du ska hålla dig på hjulen. Du har ju trots allt väldigt mycket att ta hänsyn till, i synnerhet om du åker med andra på banan.OK, hela delen om balansen mellan ordning och kaos var en lite småslarvig metafor, erkännes. Ska passa på att ta en skrivarkurs i stället för en broms- och kurvkurs.
Men ärligt, folks, blir ni inte lite extra fokuserade av tanken på att kroppsskadan/döden är nära? När man bilar så vet man att skulle det gå åt fanders så har man en kasse passiv säkerhet som kommer att skydda en litet grand i alla fall. Nu kan alla experter skriva lite om hur skadad man kan bli när man åker bil, det går bra.
På cykeln finns du. Punkt. Dina beslut i varje givet ögonblick är det som avgör hur en situation avlöper. Oavsett om bedömningen handlar om vilket spår i en kurva som är taktiskt rätt på en bana, eller vilken hastighet som är lämplig på en viss vägsträcka.
Last edited: