Jo, har kollat Pirellis sida men jag kan inte hitta något som i klartext beskriver skillnaden på gummiblandningen på däckskuldran mellan Rosso Corsa, Supercorsa SP och Supercorsa SC. Att Supercorsa SC är kletigast förstår jag, men frågan är om det lämpar sig att ha på en cykel som trots allt rullar lite på gata också.
Jag siktar på att köpa en RSV Mille för gatbruk, och då blir 250:n dedikerad till endast bana som det ser ut just nu. När detta sker vet jag inte då det finns ett hus att renovera också, och det är som bekant inte helt gratis..
Så, fram till dess behöver jag hitta ett däck jag kan växa in i för banbruk, men som fortfarande fungerar på gata.
Misstänker att SC2 kan vara svårt att få upp i temperatur på gatan samt att det inte gillar alla värmecykler som det innebär. Samtidigt är det ju lagligt som gatdäck enligt Pirelli, men det är kanske bara ett knep för att få det tillåtet i tävlingsklasser som endast tillåter gatdäck?
Har inga enorma tempoväxlingar på 250:n precis, så ett SC2 låter som om det är det jag är ute efter som rent bandäck. Det lär sannolikt hålla en hel säsong för mig.
Målet för sommaren är hoppa upp till den näst snabbaste gruppen, men det innebär att kurvhastigheten måste vara minst i paritet med de som kör i den snabbaste för att varvtiderna inte skall bli allt för pinsamma..
Har inte lust att kränga av och på däck inför varje bandag, men om någon råkar ha ett par extra Aprilia RS250-fälgar över för en billig peng tackar jag inte nej.
Säger inte att man ska men när jag körde min första smc-kurs hösten -08 hade jag redan kört halva sommaren på sc2 och Metzlers k2, inte förrän på kursen fick jag veta att det var dumt att köra dom på gata....
Får köra lugnt första kilometern och när det är blött bara, funkar fint ner till 5plus men vart lite hårda i minus.....
Dom blir platta snabbt på gata men jag köpte beggade så det vart billigt iaf.