Det släpper i UTgången av för låg ingångsfart.
Långsam in - långsam ut - när du ser nästa kurva kommer "åh nu är jag säker" och ett alldeles för hårt påslag. Går det fortare in och du ändå går på gas tidigt nog, så kommer påslaget (om du inte helt saknar finmotorik och/eller självbevarelsedrift) ge ett mjukare påslag. Fast vad jag sa är att om du KAN slå på hårt i utgången så går det för långsamt in. Bättre då att jobba upp ingångsfarten än att gasa mer och hitta gränsen i utgången, det blir du ändå bara "ganska" snabb av.
Vill minnas att Backlund körde 1.11 på en standard-Gixxer med Sportsmart för ett par år sen t.ex.
Dock är det ju så att om du börjar köra mer bana, så kommer tiderna kapas rätt snabbt (och du verkar inte va den försiktiga typen). Då kanske det bara ligger ett set sportsmart mellan din utvecklingskurva och behovet av ett mer "riktigt" däck.
Jaha, då förstår jag vad du menar! Och det där är jag skyldig till flera gånger. "Åh, gott om marginal, nu kan jag vrida på" varpå bakdäcket kanar lite i sidled helt i onödan. Förvisso väldigt roligt med kontrollerat släpp, men onödigt.
Det kommande året så kommer jag gå SMC steg 5 och 6, samt förhoppningsvis den där California Superbike school och nöta bandagar så ofta budgeten tillåter. Det är ju så roligt!