1290... Max 1200cc...
Det var ju en lite fånig begränsning. Då kvalar duccen inte in med sina 1301cc iaf.
1290... Max 1200cc...
Nej snälla, gör inte denna tråden till ytterligare en Speedster cup-tråd.
En amatörfråga, tål Sportsmart 2 uppvärmning till 80 grader? Trodde man behövde ställbar värmare..?
Jag testade en gång att köra däckvärmare med sportsmart och det var väldigt intressant! Körde 20 sekunder långsammare första varvet innan de hade kylts ner, var riktigt halt! Körde till och med snabbare i spöregn med imma på visiretVissa tycker det är idiotiskt att köra värmare på gatdäck men min erfarenhet är att det går alldeles utmärk. Körde med kinavärmare som har thermostat satt till 80 grader. Hade kanske runt 70grader yttemp när dom suttit på i ca 45-50 min. Kanon att kunna gasa direkt ur depån och min åsikt är att det är bättre att ha en värmecykel/dag än 8, alltså att däcket värms på morgonen och kyls på eftermiddagen istället för mellan varje pass. Jag körde med Sportsmart och det funkade kanon.
Vissa tycker det är idiotiskt att köra värmare på gatdäck men min erfarenhet är att det går alldeles utmärk. Körde med kinavärmare som har thermostat satt till 80 grader. Hade kanske runt 70grader yttemp när dom suttit på i ca 45-50 min. Kanon att kunna gasa direkt ur depån och min åsikt är att det är bättre att ha en värmecykel/dag än 8, alltså att däcket värms på morgonen och kyls på eftermiddagen istället för mellan varje pass. Jag körde med Sportsmart och det funkade kanon.
Har för mig att jag läst att gatdäck endast ska värmas till typ 60 grader (kommer inte ihåg, kan vara lägre) och att det inte var bra att värma högre. Typ motsvarande med regndäck. Kan vara helt del ute..
Jag testade en gång att köra däckvärmare med sportsmart och det var väldigt intressant! Körde 20 sekunder långsammare första varvet innan de hade kylts ner, var riktigt halt! Körde till och med snabbare i spöregn med imma på visiret
Jag håller med psxcare. Om du åker fortare än 1.20 ska du inte ha några större problem att hålla värme i riktiga rejsdäck, i alla fall inte så att de blir halkigare än de däck du redan har. Förutom ren körglädje så lär du ha någon sekund gratis i dessa däck då profilformen ger en styrning som inte går att jämföra med dina nuvarande däck. Jag vet inget om Dunlop så jag rekommenderar Pirelli Diablo Supercorsa i valfri SC-blandning.
Designade för att erbjuda maximal prestanda och livslängd. Pirelli Superbike PRO är den ideala lösningen för träning eller trackdays. En perfekt symbios mellan racing design, sportig stomme och blandning för livslängd. Det är också ett väldigt passande Slicks för den som kanske precis har gått från att åka med mönstrade däck och vill prova att köra med slicks.
Nej snälla, gör inte denna tråden till ytterligare en Speedster cup-tråd.
Åhhh! Sade nån Speedster?
Kan vi inte döpa om den till Super Fun Cup?
Åhhh! Sade nån Speedster?
Jahapp. Då var Klotgren här också. Det betyder att Peter1 inom ett par minuter kommer börja tjata om tröstöl.
Tack för alla svar!
Det är en väldigt irriterande grej det här som annars sabbar hela nästa säsong. Det är ju inte riktigt värt att bränna hela lönen på att åka på halvgas på raksträckorna utan en chans att jaga varvtider.
Jo det kändes livsfarligt att köra med dom det första varvet. Efter det har jag bara kört däck gjorda för det. Har fått höra i efterhand att andra kört med samma däcktryck jag hade och de har gått bra men vad som var felet för mig vet jag inte. Testade olika däcktryck under 4 pass men inget gjorde någon skillnadLåter ju lite extremt med 20sek/varv. Har aldrig upplevt Sportsmart som hala varken med eller utan värmare, men jag har kanske inte pressat på gränsen då heller, Kört runt 1.18 på Gelleråsen som bäst med Sportsmart.
Jahapp. Då var Klotgren här också. Det betyder att Peter1 inom ett par minuter kommer börja tjata om tröstöl.
Finns ju en kille som kör i en väldigt rolig cup (....) som körde 1.10 tider med en 75hk snudd på standard ER6:a. Jag lovar, rakorna är inte problemet till långsamma tider.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|