Bror duktig sänker farten och ökar avståndet till framförvarande fordon när det ligger någon för nära bakom. Då slipper man tvärnita och ger bakomvarande MOTtrafikant chans att REAGERA på att man börjat bromsa. Det fick iaf jag lära mig när jag tog körkört 1988.
Bläddrade i en modern körkortsbok häromveckan då en bekant i stallet skulle skriva teori för BE-kortet. Fanns en smart illustration där angående reaktions och bromssträckor. En situation där man hinner stanna när man kör 50 hinner man inte ens börja bromsa inför när man kör 70 osv.
Ligger man själv eller någon annan och tailgaitar så smäller det om framförvarande bromsar hårt.
Höll på att stryka med förra sommaren bara för att jag var tvungen att sakta in ganska kraftigt i kön ut mot haga norra (eugeniatunneln? kommer aldrig ihåg vad tunnlarna heter).
Som tur var hade bilisten bakom sinnesnärvaro nog att styra upp vid sidan av mig istället för att mosa mig. Sedan dess har jag mycket större motivation att slänga ett öga i backspegeln innan jag klämmer på bromsen.
Bläddrade i en modern körkortsbok häromveckan då en bekant i stallet skulle skriva teori för BE-kortet. Fanns en smart illustration där angående reaktions och bromssträckor. En situation där man hinner stanna när man kör 50 hinner man inte ens börja bromsa inför när man kör 70 osv.
Ligger man själv eller någon annan och tailgaitar så smäller det om framförvarande bromsar hårt.
Höll på att stryka med förra sommaren bara för att jag var tvungen att sakta in ganska kraftigt i kön ut mot haga norra (eugeniatunneln? kommer aldrig ihåg vad tunnlarna heter).
Som tur var hade bilisten bakom sinnesnärvaro nog att styra upp vid sidan av mig istället för att mosa mig. Sedan dess har jag mycket större motivation att slänga ett öga i backspegeln innan jag klämmer på bromsen.