Bandag Gotland Ring 12/6 2004 ENDAST 400 kr samt rabatter!!!!

Rutger

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2003
Hoj
Blå plastraket
Liwa1 skrev:
Vi ska köra på slingan som är 3,2 km :)

Det med deltagarna är inte 100% spikat vart gränsen går. Jag vet hur stor banan är och hur liten Gelleråsen är *lovar*

Det är inte ens säkert att vi blir 60 som vill köra. Listan kommer och sen tar vi ställning till antal oc hur grupperna ska fördelas.

Hej, jag tycker detta skulle vara kul att testa! :tummenupp
Nu till en "nybörjarfråga", räcker det med delat skinnställ på denna åkning och på
andra banåkningar, eller måste det vara odelat? Måste handskar/hjälm/stövlar vara av någon särskild kvalitet? OK, dum fråga kanske, men för att få reda på saker måste man fråga... :rodnar

/Rutger

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Förstår att ni väntar.......

Min pc har pajat och på den låg all info om bandagen :huvet

Men måndagkväll eller tisdag bör jag fått fram infon och förhoppningsvis fått ordning på min pc igen

Håll ut...för det här får ni inte missa för allt i världen

:banana

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Rutger skrev:
Hej, jag tycker detta skulle vara kul att testa! :tummenupp
Nu till en "nybörjarfråga", räcker det med delat skinnställ på denna åkning och på
andra banåkningar, eller måste det vara odelat? Måste handskar/hjälm/stövlar vara av någon särskild kvalitet? OK, dum fråga kanske, men för att få reda på saker måste man fråga... :rodnar

/Rutger

Inte alls nån dum fråga, och självklart ska du med till Gotland.
Godkänd skyddsutrustning, dvs skinnställ el. goretexställ (tvådelat är helt okey) , handskar, mc-stövlar, hjälm och helst ryggskydd.
Att åka med gamla slitna hojhandskar som har "hål" här o där som gör att funktionen är NOLL är inte Okey.
Att ha mc-stövlar med "ventilationshål" ala "jag kan visa stortån" är inte heller Okey.

Låter ovan grinigt? Det är för förarens eget bästa!

/Nitrous

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Nitrous skrev:
Inte alls nån dum fråga, och självklart ska du med till Gotland.
Godkänd skyddsutrustning, dvs skinnställ el. goretexställ (tvådelat är helt okey) , handskar, mc-stövlar, hjälm och helst ryggskydd.
Att åka med gamla slitna hojhandskar som har "hål" här o där som gör att funktionen är NOLL är inte Okey.
Att ha mc-stövlar med "ventilationshål" ala "jag kan visa stortån" är inte heller Okey.

Låter ovan grinigt? Det är för förarens eget bästa!

/Nitrous

Med andra ord klä dig för krashen inte för åkningen :tummenupp

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
soppatorsken skrev:
Det där känner jag typ igen från scoterna, var du oxå med där?

Ha ha det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder :tummenupp

jo de va jag en gång i tiden..

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Nitrous skrev:
/Nitrous

Är det verkligen OK med goretex?! När vi var vid Sviesta fick man INTE köra i goretex!?

/FW

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
watson skrev:
Är det verkligen OK med goretex?! När vi var vid Sviesta fick man INTE köra i goretex!?

/FW

Det är upp till arrangörer att ställa kraven. Så det är som Nitrous skrivit. Dock ska gortexen innehålla skydd (ce skydd) Helst ser vi att man har skinnställ och hoppas att personen själv förstår varför.

Hoppas du följer med Watson

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
jag ska försöka åka med där, körde första delen som var klar nu förra sommaren och den verkar riktigt lovande :)

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Nu tycker jag mig ha lusläst hela tråden (som en GOD sporthojare :)) men visst har inte frågan om det kommer att finnas en licensgrupp besvarats :confused: eller....

Last edited:

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Liwa1 skrev:
Hoppas du följer med Watson

Eftersom jag har studentrabatt på färjan och bor gratis där nere så ska det nog inte vara några problem. Ekonomiskt fixar jag det! :tummenupp Skulle isf. vara om det blir krångligt med ledighet...men... En bandag och en Bingebysallad är en ruggigt lyckad kombo! :tungan

/FW

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
watson skrev:
Eftersom jag har studentrabatt på färjan och bor gratis där nere så ska det nog inte vara några problem. Ekonomiskt fixar jag det! :tummenupp Skulle isf. vara om det blir krångligt med ledighet...men... En bandag och en Bingebysallad är en ruggigt lyckad kombo! :tungan

/FW

Plus att vi har nästan 50% biljetter över så kommer du åka typ gratis ju :)

MrR1

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2003
Hoj
Sv650s-04
tråd?

OK....nu är snart väntan över :confused: :confused: :va .
Du skriver väll i denna tråden när bokningarna kommer??
Alltså jag prenumererar på denna tråd.

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
Bäst man skriver en rad här med då för jag vill också med =)

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Åsa #96 skrev:
Nu tycker jag mig ha lusläst hela tråden (som en GOD sporthojare :)) men visst har inte frågan om det kommer att finnas en licensgrupp besvarats :confused: eller....

Jag undrar samma sak som Åsa. Kommer det att bli en licensgrupp? Om ja så verkar det väldigt lockande. :)

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Relapse skrev:
Jag undrar samma sak som Åsa. Kommer det att bli en licensgrupp? Om ja så verkar det väldigt lockande. :)

Du ska köra SM på Falken. Jag vill ha någon att fightas med i botten av R600-fältet. ;)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Relapse och Åsa, det måste väl bero isåfall på hur många licenserade förare som skriver upp sig. Kan ju inte vara så att det blir endast 5 st licenserade som kör ett eget pass, medan alla andra får trängas på banan. Och samt, leder det till frågan om tidstagning ska vara tillåtet.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln