Nickl@s skrev:Nickl@s:
Jag var och körde på Gotland ring 29/9 den har ett grymt fäste, nu blåste det nästan inget. Men något kalk på banan såg jag inte.
Det var den delen som är på bilden som jag körde på
Fixx skrev:Blir det någon licens grupp eller måste man ställa på hojen innan?
Nickl@s skrev:Jag har kört på banan vid flera tillfällen och visst har det hänt en gång att det var kalkstöv på banan och det gjorde att det blev lite halt innan vi kört upp spåret, sedan var det inga problem.Goodstuff skrev:Banan ser ju ut att bli skittråkig..... NOT!
Enda som oroar är om det komemr blåsa mycket sand, Zandvoort i Holland har ju problem med det.
Nickl@s:
Jag var och körde på Gotland ring 29/9 den har ett grymt fäste, nu blåste det nästan inget. Men något kalk på banan såg jag inte.
Det var den delen som är på bilden som jag körde på
Orsaken till stövet den gången var att det kört med lastbilar för bygge av banan och då rivit upp kalkstöv, vilket inte kommer att hända när banan är klar.
Har nyligen kört på del två av banan som nu har ett grundlager med beläggning, slitlagret kommer på i vår. Del två av banan kräver sin förare då spårvalet inte är lika lätt som på den första slingan och så är slinga två mer kuperad.
Jag ser fram mot att ni kommer till ön i sommar och jag skall försöka att vara på plats för att se er köra då.
//Uffe
Vi får se.oscar skrev:Inget för dig att fundera på, du ska till Falken!!!
Liwa1 skrev:Lugn...listan och all info kommer
Suomalainen! Jo jag vet att banan är stor och att det ryms mer än 60 st. Tanken är dock att vi ska ha en kanondag och inga "köer" och massa "omkörningar" hela tiden. Samt att ha fler instruktörer än på vanliga bandagar. För att alla ska få chans att utvecklas på banan.
Suomalainen skrev:Om ni körde med 50 på gelleråsen och tyckte det gick smidigt och utan köer osv så kan jag lova till 110% att 60 på gotland är på tok för lite! Självklart är det roligare utan köer osv men jag tror ni skjuter lite från höften när ni sätter 60 som gräns... Bara första slingan är ju större än gelleråsen och enligt Uffe Gotland så verkar en slinga till vara klar till våren! Isf lär det bli glesare med 30 i varje grupp på gotland än ni hade på gelleråsen med 15-20 (antar att ni hade 3 grp då också). Då skulle 90 glada moppefuckon kunna vara med o ha kul!! utan trängsel... Tycker någon av er som ska arrangera det hela ska ta en snabbtripp till gotland o kika på banan och sen bestämma defenetiva antalet åkare. Kostar väl bara några hundringar med flyg från tokholm...
"Slingan som är 3,2" är den slingan som är helt klar idag + den andra norrslingan som har ett grundlager nu och får ett slitlager i vår. Då finns det 3,2 km färdig bana som är tekniskt krävande där tekniskt duktiga förare klarar sig bättre än förare med kraftfulla maskiner. Givetvis är en kombination av tekniskt kunnande och kraftfull maskin en ypperlig kombination.Liwa1 skrev:Vi ska köra på slingan som är 3,2 km
Det med deltagarna är inte 100% spikat vart gränsen går. Jag vet hur stor banan är och hur liten Gelleråsen är *lovar*
Det är inte ens säkert att vi blir 60 som vill köra. Listan kommer och sen tar vi ställning till antal oc hur grupperna ska fördelas.
Liwa1 skrev:Vi ska köra på slingan som är 3,2 km
Det med deltagarna är inte 100% spikat vart gränsen går. Jag vet hur stor banan är och hur liten Gelleråsen är *lovar*
Det är inte ens säkert att vi blir 60 som vill köra. Listan kommer och sen tar vi ställning till antal oc hur grupperna ska fördelas.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |