Bandag Gotland Ring 12/6 2004 ENDAST 400 kr samt rabatter!!!!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag har hört att det blir snorhalt vid minsta luftfuktighet pga kalet, det ligger ju ett bruk nordväst på gotland och därifrån dammar det rejält, har fått känna på halkan själv...WEEE!!!
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Nickl@s skrev:
Nickl@s:
Jag var och körde på Gotland ring 29/9 den har ett grymt fäste, nu blåste det nästan inget. Men något kalk på banan såg jag inte.

Det var den delen som är på bilden som jag körde på :yoparty

Men det är ju skillnad på Touring och riktigt gasande :tungan
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Hörrni grabbar....det är inte halt.

Hur skulle dom bygga en bana som ska bli en stor bana för både bil och mc om den var hal och bara generera avåkningar. Det skulle inte löna sig för dom.

Det ingår sopning av banan före varje dag på morgonen. Dom så åkt där och då i mer RR fart hade inget att klaga på i fästet vad jag hört.

Kom igen nu, nu ska vi ha kul och köra bana :)
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
20 st per grupp!?!??!??!?? ni skojjar väl hoppas jag, vet inte hur många vi va i varje grupp på bike week på pluttbanan gelleråsen men det var väl iaf de dubbla säkert.... Gotland ring är fan lika bred som gälleråsen är lång, drar ni gränsen vid 60 sammanlagt så hindrar ni bara en massa som kunde vart med och åkt och haft kul.

En reflektion bara, har någon av er sett banan i verkligheten egentligen?? Tänk om gubbar o tjejjer... så fler får leka! :tummenupp

//En som sett banan o vet att den är STOR!


Och neee... det är inte halt, sålänge det är torrt. Blir det blött så kan det bli lite halkigare än vanligt pga kalken. Banan går ner i ett kalkbrott, men den delen är kanske inte inte ens klar tills dess.
 
Last edited:

Farbror Bosse

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2003
Ort
Linköping
Hoj
Honda Fireblade
Re: Gotland

...Vill till Gotland, vill till Gotland, vill till Gotland, vill till Gotland, vill till Gotland, vill till Gotland, vill till Gotland, vill till Gotland, vill till Gotland, vill till Gotland, vill till Gotland, vill till Gotland, vill till Gotland, vill till Gotland, vill till Gotland, vill till Gotland, vill till Gotland..... och med förhoppning om massor av Sol och ett par riktigt kalla bärs :fyllisar

Upp med listan, så att vi kan anmäla oss

// Matte
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Lugn...listan och all info kommer :)
Då är det bara att boka och lääängta till Gotland.


Ledsen för att det tar lite tid, jag är totalt uppbokad och fullt upp över öronen nu med massa olika projekt och jobb. Men jag ska göra allt för få upp det innan helgen.


Suomalainen! Jo jag vet att banan är stor och att det ryms mer än 60 st. Tanken är dock att vi ska ha en kanondag och inga "köer" och massa "omkörningar" hela tiden. Samt att ha fler instruktörer än på vanliga bandagar. För att alla ska få chans att utvecklas på banan.

Den körning jag fixade på Gelleråsen var med 50 förare, bara för att få en kanondag. Tanken är ju inte att jag (vi) som fixar det hela ska sitta som egoister och bara håva in pengar, klämma in så många det går. Jag jobbar med kvalitet och inte kvantitet. :tummenupp

På Gelleråsen fanns bland annat lotteri där alla deltagare fick en lott. Totala vinstsumman på presentkorten låg på flera tusen. Presenter och pengar delades ut för dom som hjälpt till (flaggvakter, instruktörer m.fl)
Så den dagen var allt annat än egostisk, utan var till för glädja mc-förarna och få en kanondag. Vilket det blev.

Håll ut alla, infon och listan kommer. :banana
 

Uffe Gotland

för mycket jobb och för lite köra
Gick med
9 Dec 2003
Ort
Visby/Gotland
Hoj
Suzuki GSXR1100W -93
Nickl@s skrev:
Goodstuff skrev:
Banan ser ju ut att bli skittråkig..... NOT!

Enda som oroar är om det komemr blåsa mycket sand, Zandvoort i Holland har ju problem med det.

Nickl@s:
Jag var och körde på Gotland ring 29/9 den har ett grymt fäste, nu blåste det nästan inget. Men något kalk på banan såg jag inte.

Det var den delen som är på bilden som jag körde på :yoparty
Jag har kört på banan vid flera tillfällen och visst har det hänt en gång att det var kalkstöv på banan och det gjorde att det blev lite halt innan vi kört upp spåret, sedan var det inga problem.
Orsaken till stövet den gången var att det kört med lastbilar för bygge av banan och då rivit upp kalkstöv, vilket inte kommer att hända när banan är klar.
Har nyligen kört på del två av banan som nu har ett grundlager med beläggning, slitlagret kommer på i vår. Del två av banan kräver sin förare då spårvalet inte är lika lätt som på den första slingan och så är slinga två mer kuperad.
Jag ser fram mot att ni kommer till ön i sommar och jag skall försöka att vara på plats för att se er köra då.

//Uffe
 

Psyko

Allways ahead
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
YZF R6
Simmar en enbent anka i cirklar??? :va
Klart jag ska med... om jag får ledigt vill säga.. :)

\H
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Liwa1 skrev:
Lugn...listan och all info kommer :)

Suomalainen! Jo jag vet att banan är stor och att det ryms mer än 60 st. Tanken är dock att vi ska ha en kanondag och inga "köer" och massa "omkörningar" hela tiden. Samt att ha fler instruktörer än på vanliga bandagar. För att alla ska få chans att utvecklas på banan.

Om ni körde med 50 på gelleråsen och tyckte det gick smidigt och utan köer osv så kan jag lova till 110% att 60 på gotland är på tok för lite! Självklart är det roligare utan köer osv men jag tror ni skjuter lite från höften när ni sätter 60 som gräns... Bara första slingan är ju större än gelleråsen och enligt Uffe Gotland så verkar en slinga till vara klar till våren! :tummenupp Isf lär det bli glesare med 30 i varje grupp på gotland än ni hade på gelleråsen med 15-20 (antar att ni hade 3 grp då också). Då skulle 90 glada moppefuckon kunna vara med o ha kul!! utan trängsel... Tycker någon av er som ska arrangera det hela ska ta en snabbtripp till gotland o kika på banan och sen bestämma defenetiva antalet åkare. Kostar väl bara några hundringar med flyg från tokholm... :tummenupp
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Suomalainen skrev:
Om ni körde med 50 på gelleråsen och tyckte det gick smidigt och utan köer osv så kan jag lova till 110% att 60 på gotland är på tok för lite! Självklart är det roligare utan köer osv men jag tror ni skjuter lite från höften när ni sätter 60 som gräns... Bara första slingan är ju större än gelleråsen och enligt Uffe Gotland så verkar en slinga till vara klar till våren! :tummenupp Isf lär det bli glesare med 30 i varje grupp på gotland än ni hade på gelleråsen med 15-20 (antar att ni hade 3 grp då också). Då skulle 90 glada moppefuckon kunna vara med o ha kul!! utan trängsel... Tycker någon av er som ska arrangera det hela ska ta en snabbtripp till gotland o kika på banan och sen bestämma defenetiva antalet åkare. Kostar väl bara några hundringar med flyg från tokholm... :tummenupp

Vi ska köra på slingan som är 3,2 km :)

Det med deltagarna är inte 100% spikat vart gränsen går. Jag vet hur stor banan är och hur liten Gelleråsen är *lovar*

Det är inte ens säkert att vi blir 60 som vill köra. Listan kommer och sen tar vi ställning till antal oc hur grupperna ska fördelas.
 

Uffe Gotland

för mycket jobb och för lite köra
Gick med
9 Dec 2003
Ort
Visby/Gotland
Hoj
Suzuki GSXR1100W -93
Liwa1 skrev:
Vi ska köra på slingan som är 3,2 km :)

Det med deltagarna är inte 100% spikat vart gränsen går. Jag vet hur stor banan är och hur liten Gelleråsen är *lovar*

Det är inte ens säkert att vi blir 60 som vill köra. Listan kommer och sen tar vi ställning till antal oc hur grupperna ska fördelas.
"Slingan som är 3,2" är den slingan som är helt klar idag + den andra norrslingan som har ett grundlager nu och får ett slitlager i vår. Då finns det 3,2 km färdig bana som är tekniskt krävande där tekniskt duktiga förare klarar sig bättre än förare med kraftfulla maskiner. Givetvis är en kombination av tekniskt kunnande och kraftfull maskin en ypperlig kombination. :banana
//Uffe
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Liwa1 skrev:
Vi ska köra på slingan som är 3,2 km :)

Det med deltagarna är inte 100% spikat vart gränsen går. Jag vet hur stor banan är och hur liten Gelleråsen är *lovar*

Det är inte ens säkert att vi blir 60 som vill köra. Listan kommer och sen tar vi ställning till antal oc hur grupperna ska fördelas.

OOkkkiii... egentligen skiter jag i om det blir 30 som gräns, bara jag får va med!!!! :tungan Närå, men de låter bra att ni inte är så vrånga iaf... :tummenupp

GOD JUL! :tomten
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top