bandag monzta sön 20:e aug

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Lagomt nöjd man är nu då. Tänkte ha en liten översyn innan imorgon. Slutade med läckande bränslekopplingar, vart hittar man såna idag? PISS.

Slutade med att jag fick låna en kompis tank, så det ska väl funka. Om det inte börjar läcka igen helt sonika.

Ses imorgon.

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
CBR600RR -05, Gixxer 7/11 and a Husa 650 i små små bitar
selin skrev:
2390644 Vafan nudå. Nu ska det regna helt plötsligt.

Såg det oxå, bara å ignorera!

There is no rain, there is no rain...

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Jag ska försöka hinna med att ansluta i Rättvik. Nu ska jag dansa soldans och försöka få mej lite sömn. Det blir tidigt i morgon :gnissla

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Det gick ju bra det där, trots lite tveksamt väder. Jag sade ju att det skulle ge sig :)
Körde genom ett riktigt störtregn påväg hem, jag är glad att det inte hann upp till Älvdalen innan jag for. Klarade ni er resten av eftermiddagen utan mer regn?

Last edited:

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
Jåke skrev:
2392725 Det gick ju bra det där, trots lite tveksamt väder. Jag sade ju att det skulle ge sig :)
Körde genom ett riktigt störtregn påväg hem, jag är glad att det inte hann upp till Älvdalen innan jag for. Klarade ni er resten av eftermiddagen utan mer regn?

Det sprack faktiskt upp vid 5 tiden :) Fint väder hela vägen hem!

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Ett fantastiskt arrangemang! Supertack till pyamasfolket - för arr, F1-dricka, spårval och glada miner!

Till er som tydligen är gjorda av socker (typ selin :7peta) kan jag meddela att regnet var ytterst kortvarigt och banan var torr före lunch.

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Vadå, saknade du mig? :tungan

Jag kände i morse att jag fan inte pallade att åka upp dit när det regnade för att chansa på att det mot förmodan skulle bli uppehåll (som det tydligen blev)

Hade jag åkt hade det stått som spön i backen, roligt att det löste sig för er som chansade!

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
BMW R1200GSA
Tack

Tack ska ni ha Pyamasfölk..Skitkul va det..ÄVEN fast det va blött i början
KUL med trevliga och ROLIGA instruktörer:tummenupp :yoparty
Kommer GÄRNA igen om ni har nå't på G.

Valrog skrev:
2393405 Tack ska ni ha Pyamasfölk..Skitkul va det..ÄVEN fast det va blött i början
KUL med trevliga och ROLIGA instruktörer:tummenupp :yoparty
Kommer GÄRNA igen om ni har nå't på G.

FOTON NÅ'N??

Last edited:

English Bloke

Re-living the 80's
Gick med
21 Sep 2003
Hoj
GSX-R 750 1986, Yamaha RD350LC 1982, Triumph Bonneville 1969, etc. etc.
duckie skrev:
2393042 Ett fantastiskt arrangemang! Supertack till pyamasfolket.
Håller med. Skitkul bana, synd att det är så jävligt långt bort(för oss stockholmare i alla fall). Fyra timmar med bil och släp är lite för mycket. På väg hem kom jag inte mer än 2km från banan när ett spännband gick sönder och hojen välte. Inga stora skador men kändes riktigt läskigt:skrämd. Fick göra en nödlösnig med de spännband som var kvar för att komma till macken i Älvdalen och köpa ett par nya.
Hade en kul dag i alla fall trots vädret och 'olyckan' på vägen hem.:)

Last edited:

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
Aj aj vilken otur. Men Duken klarade sig tydligen bra antar jag.

Jo mkt bra arrangerat och mkt körning. Jag uppskattade det sista passet lite extra då hela banan var min varv efter varv efter varv. Kunde nog hålla på hela kvällen :yoparty.

Dagens pris går till 3pIE, helt klart.
Trots 3 avåkningar, (stubbarna var läskiga) var humöret på topp och han körde bara snabbare och snabbare för varje gång han åkte av.

sandstream

Guest
ape skrev:
Dagens pris går till 3pIE, helt klart.
Trots 3 avåkningar, (stubbarna var läskiga) var humöret på topp och han körde bara snabbare och snabbare för varje gång han åkte av.
Det borde kanske ha varit tvärtom, dvs att han sänkte farten efter varje avåkning :va

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
sandstream skrev:
2394378 Det borde kanske ha varit tvärtom, dvs att han sänkte farten efter varje avåkning :va

Ska jag vara ärlig var det inga farliga avvåkningar. Det gick bra alltså.

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
ape skrev:
2394344 Dagens pris går till 3pIE, helt klart.

Haha, Tackar! Enda sättet att övervinna skräcken:)

sandstream

Guest
ape skrev:
2394392 Ska jag vara ärlig var det inga farliga avvåkningar. Det gick bra alltså.
Skönt att höra att det gick bra, men...
Om man kör av så pass många gånger kanske en väckarklocka borde ringa som säger att det är dags att sänka tempot och sedan succesivt öka när man kan hålla sig på banan.

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
ape skrev:
2394392 Ska jag vara ärlig var det inga farliga avvåkningar. Det gick bra alltså.
Håller nog med Sandstream, speciellt efter att ha smyglyssnat på snacket. Graden av avåkning har inte med det hela att göra, man lär sig bara hitta gruset och förr eller senare tar man med sig någon om man bara fortsätter höja farten. Då är det inte lika "kul" längre...

@3pIE: Hoppas skavankerna går att fixa enkelt, motorkåpan såg inte ut att ha uppskattat äventyren :rolleyes:

3plE skrev:
2394393Enda sättet att övervinna skräcken:)
Nej, man lär sig inget av att köra skräckslagen = över sin förmåga. Möjligen att det kostar.

Last edited:

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
Ähh, skärp er nu! De två första avåkningarna var rena skitgrejer. Den tredje (allvarligaste) var efter att, precis som ni säger att man ska göra, ha ökat farten succesivt.
Skadorna låter jag nog vara som dom är... Kylarn är sne men tät, magspoilern kanske jag fixar i vinter.

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
3plE skrev:
2394503 Ähh, skärp er nu! De två första avåkningarna var rena skitgrejer. Den tredje (allvarligaste) var efter att, precis som ni säger att man ska göra, ha ökat farten succesivt.
Skadorna låter jag nog vara som dom är... Kylarn är sne men tät, magspoilern kanske jag fixar i vinter.

Råkade se din hoj på lyften nyss. Tappade du den, med tanke på skrapmärkena på motorkåpan? Kylaren såg lite sne ut den med.

Way to go :tummenupp

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...