bandag monzta sön 20:e aug

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
3plE skrev:
2394503Skadorna låter jag nog vara som dom är... Kylarn är sne men tät, magspoilern kanske jag fixar i vinter.
Om verksamheten får fortsätta nästa år, hoppas jag du ska med dit igen. Så det är väl ingen idé att laga den nu :tungan

:)

sandstream

Guest
3plE skrev:
2394503 Ähh, skärp er nu!
De var i all välmening, var rädd om dig :tummenupp

Jåke skrev:
2394533 Om verksamheten får fortsätta nästa år...
Är det snack om att banan ska läggas ned?
Vet att det skrevs en del i somras men trodde bara det var gnälliga grannar som behövde vänja sig.

Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
sandstream skrev:
2394535 Är det snack om att banan ska läggas ned?
Vet att det skrevs en del i somras men trodde bara det var gnälliga grannar som behövde vänja sig.
Samma granne gnäller fortfarande, tyvärr är det ju så i det här landet att om en person gnäller måste alla andra rätta sig därefter. Miljökontoret i kommunen är med och mäter vid nästan alla körningar numera, de har även varit hos den klagande grannen och konstaterat att ljudnivån är inom uppsatta gränser så länge ingen på banan överstiger 100dB. Med satta gränsen 98dB finns det lite marginal vilket känns tryggt när man har med politiker att göra...

Något regelrätt snack om nerläggning har det väl inte varit ännu vad jag vet, däremot ska det klargöras under hösten om aktiviteten tillför kommunen nånting annat än klagande grannar inför nästa år. Om inte kommunen eller näringslivet tjänar nämnvärt på det hela ligger det ju nära tillhands att falla till föga för de närboende sommargästerna som tycker att fisket just på den kilometern älv är viktigare.

Sen är det ju valår i år, så att verksamheten håller sig inom alla regler och förordningar kanske väger lätt när nån vill "fiska" röster....

Hur det än blir lär informationen dyka upp på hemsidan och även här på SH så fort jag vet nåt.

Last edited:

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Tusen tack mina kära Pyjamas-vänner för en trevlig helg:tummenupp
Var glad att jag inte behövde agera sjuksyrra denna gången heller! Gillar era bandagar, trevligt ansvarsfullt folk, lättsam stämning och bra instruktörer/föråkare!
Detta blev nog tyvärr sista bandagen för i år för min del, men ser fram emot att få följa med nästa år!

:pannkyss till Joppe&Dawan

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
CBR600RR -05, Gixxer 7/11 and a Husa 650 i små små bitar
selin skrev:
2394522 Råkade se din hoj på lyften nyss. Tappade du den, med tanke på skrapmärkena på motorkåpan? Kylaren såg lite sne ut den med.

Way to go :tummenupp

Lyften?
Jag var lite snabb i utgången av södra kurvan, rätade upp den och plöjde ut i sanden. Olyckligtvis låg det även avsågade småträd där:tummenner, så det blev tvärstopp -mot kylarn!
Motorkåpa = Bellypan? Såg när jag tog av den att jag hade samma skrapmärken som du fick, skyller på S-kurvan.
I övrigt blev det inte ett märke:)

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Jåke skrev:
2394567 Samma granne gnäller fortfarande, tyvärr är det ju så i det här landet att om en person gnäller måste alla andra rätta sig därefter. Miljökontoret i kommunen är med och mäter vid nästan alla körningar numera, de har även varit hos den klagande grannen och konstaterat att ljudnivån är inom uppsatta gränser så länge ingen på banan överstiger 100dB. Med satta gränsen 98dB finns det lite marginal vilket känns tryggt när man har med politiker att göra...

Något regelrätt snack om nerläggning har det väl inte varit ännu vad jag vet, däremot ska det klargöras under hösten om aktiviteten tillför kommunen nånting annat än klagande grannar inför nästa år. Om inte kommunen eller näringslivet tjänar nämnvärt på det hela ligger det ju nära tillhands att falla till föga för de närboende sommargästerna som tycker att fisket just på den kilometern älv är viktigare.

Sen är det ju valår i år, så att verksamheten håller sig inom alla regler och förordningar kanske väger lätt när nån vill "fiska" röster....

Hur det än blir lär informationen dyka upp på hemsidan och även här på SH så fort jag vet nåt.

Stockholmaren med sommarstuga närmast banan?

Love

#41 SST600 www.ninjaracing.se
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
ZX6R-09 + ZX10-09
Tack

Tack alla ni, både arrangörer o trevliga med-åkare, för en underbar bandag trots lite väta i början... Tyckte allt var kanon o kommer att vara med så ofta jag bara kan i forsättningen..
//Love med den blå ZX9:an, som blev av med "ban-oskulden" igår..
:) :) :) :)

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
selin skrev:
2394698 Stockholmaren med sommarstuga närmast banan?
Densamme. Farbrorn i motoriserade rullstolen som brukar komma förbi och titta på är en släkting. De är inte sams...:tomten

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
3plE skrev:
2394690 Lyften?
Jag var lite snabb i utgången av södra kurvan, rätade upp den och plöjde ut i sanden. Olyckligtvis låg det även avsågade småträd där:tummenner, så det blev tvärstopp -mot kylarn!
Motorkåpa = Bellypan? Såg när jag tog av den att jag hade samma skrapmärken som du fick, skyller på S-kurvan.
I övrigt blev det inte ett märke:)

Var upp till Motobikers på förmiddagen. Inspekterade den lite när den stod på lyften.

Med motorkåpan menade jag kåpan på just motorn, vänster sida.

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
CBR600RR -05, Gixxer 7/11 and a Husa 650 i små små bitar
Jåke skrev:
2394533 Om verksamheten får fortsätta nästa år, hoppas jag du ska med dit igen. Så det är väl ingen idé att laga den nu :tungan

:)

Om verksamheten fortsätter nästa år så bosätter jag mej i Månsta:D

sandstream skrev:
2394533 De var i all välmening, var rädd om dig:tummenupp

Ska jag vara! Hur som helst så lärde jag mej hur mycket som helst igår:tummenupp

selin skrev:
2394709 Var upp till Motobikers på förmiddagen. Inspekterade den lite när den stod på lyften.

Med motorkåpan menade jag kåpan på just motorn, vänster sida.

På underkanten av generatorkåpan (runda kåpan)? Isf sedan tidigare.

Last edited:

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Jåke skrev:
2394708 Densamme. Farbrorn i motoriserade rullstolen som brukar komma förbi och titta på är en släkting. De är inte sams...:tomten

Snackade lite med den gubben när vi var där med Mellgren, vet inte om du hade hunnit komma då? Men han dömde ju ut sin släkting ganska hårt på älvdalsmål :)

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
selin skrev:
2393093 Vadå, saknade du mig? :tungan

Jag kände i morse att jag fan inte pallade att åka upp dit när det regnade för att chansa på att det mot förmodan skulle bli uppehåll (som det tydligen blev)

Hade jag åkt hade det stått som spön i backen, roligt att det löste sig för er som chansade!

Åh...är du en oturskille?
Kankse bäst att inta ett större avstånd från dig då! :näsblod

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
duckie skrev:
2394836 Åh...är du en oturskille?
Kankse bäst att inta ett större avstånd från dig då! :näsblod

På slutet har det då varit så iaf. Kanske var tur att jag inte åkte.

Men annars brukar det vara ganska lugnt :)

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!