Bandagar 2013 med Big Buddha Racing

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Grymt!! :)

Jorpes lär ut hur man slår upp ett depåtält och organiserar?

Det där var mer rätt än du tror, ingen får upp ett depåtält fortare än Erich.:fakta
Och sedan kan ingen organisera upp en grym oreda snabbare än Erich heller!:fakta

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
JAg funderar på att erbjuda att sprida min STORA kunskap inom det viktiga RR-ämnet:

- Hur man håller en HÖG och BULLRIG profil i depån.

Undrar om det finns intresse för det?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Första eventet är 22-23 Maj på Knutstorp, sedan får vi se ;-)

Välkommen :crash

ok, hoppas det blir av, kanonbana som folk skulle gilla.

Från våren -07 (jag på hojen framför)

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Är det huvudsyftet? Att "fostra" nya RR-piloter. Strålande i så fall men då tycker jag ni skall lyfta fram det lite mer! :tummenupp
Vilka element kommer då att skilja en bandag med BBR mot andra arrangörer?
Bra fråga! Nyfiken jag med!
Om ni läser på bokningssidan www.bandagar.eu så ser ni att vi bland annat erbjuder privatlektioner med erfarna tävlingsförare.
Ja, det där är ju bra i och för sig men det finns fler bandagsarrangörer där man kan köra ett antal varv med rutinerade förare och lära sig "spåret". Det gör mig i och för sig inte så mycket snabbare och hur det skall främja sporten vet jag inte. Vad ingår rent konkret i privatlektionen? Får man hjälp med fjädringsinställningar och får man lära sig hur man kränger däck t.ex? Ingår videoanalys av ens körning osv?
Är priset för en privatlektion utöver priset för bandagen? T.ex 23/5 bandag = 1400 + 1900 för en halvdagslektion? jodå jag ser att det finns ett erbjudande för 1600 kr)

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Är du så intresserad så kan du kanske få rabatt om du kör med mig en halvdag Maverick :).

Ja, det där är ju bra i och för sig men det finns fler bandagsarrangörer där man kan köra ett antal varv med rutinerade förare och lära sig "spåret". Det gör mig i och för sig inte så mycket snabbare och hur det skall främja sporten vet jag inte. Vad ingår rent konkret i privatlektionen? Får man hjälp med fjädringsinställningar och får man lära sig hur man kränger däck t.ex? Ingår videoanalys av ens körning osv?
Är priset för en privatlektion utöver priset för bandagen? T.ex 23/5 bandag = 1400 + 1900 för en halvdagslektion? jodå jag ser att det finns ett erbjudande för 1600 kr)

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Är du så intresserad så kan du kanske få rabatt om du kör med mig en halvdag Maverick :).
Absolut, men bara om du kör kvar på Hondan! :7peta
Planerar att köra den 23:e maj men vill gärna veta lite mer om BBR som arrangör först. Inser nu att jag känner en hel del av dem som nu presenteras som "har anknytning till Big Buddha Racing på ett eller annat sätt."
Vet inte om det är bra eller dåligt egentligen. :huvet :D

http://bandagar.eu.preview.binero.se/Galleri/

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Om jag känner "gubbarna" rätt blir du väl omhändertagen oavsett :).
Men en hel del gliringar skoj/skratt får man nog stå ut med om man skall vara med.
Seriöst, men roligt ska man ha!!! :)

Absolut, men bara om du kör kvar på Hondan! :7peta
Planerar att köra den 23:e maj men vill gärna veta lite mer om BBR som arrangör först. Inser nu att jag känner en hel del av dem som nu presenteras som "har anknytning till Big Buddha Racing på ett eller annat sätt."
Vet inte om det är bra eller dåligt egentligen. :huvet :D

http://bandagar.eu.preview.binero.se/Galleri/

Anderzz

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2011
Hoj
Gsx1000R K9 Hayabusa 09 BMW s1000rr banhoj
Hej Maverick.
Jag skriver nu utifrån min egen erfarenhet av att ha instruktör.
Jag har åkt med privat instruktör 10-12 gånger, oftast utomlands men även på Anderstorp.
Varje gång har jag förbättrat min körning på banorna, nummer ett är att åka säkert nr två är att åka fort men säkert.
Det första gångerna fick jag lära mig att sitt rätt på hojen, samt att sluta bromsa.
Vi ökade farten efterhand och gick igenom körningen efter varje pass och se,, det funkade.
Sen faller man lätt tillbaka i sin gamla körstil och när man sen tar en lektion så blir man fort påmind om det.
Videofilmning hade jag inte de första 5-6 ggr, det kändes inte som att det behövdes, man hade nog med att försöka lägga om åkstilen lite.
Sist jag hade instruktör var i slutet på sept detta året. Det var på Brno med Jurgen Fuchs som instruktör.
Han videofilmade varje pass och sen gick man igenom det, jag förbättrade min tid från 2:23 till 2:17 ,,, 6 sek tog han ner mig på enkla hjälpmedel, men visst det är man själv som sitter bakom styret och måste våga släppa loss,,, hehe och det tar emot ibland.
Fjädringen är har ingen av instruktörerna hållit på att mixa med, har man en fjädring som är normalt inställd för ens vikt kan man åka riktigt fort innan man behöver mixtra med den.
Jurgen Fuchs körde på en helt original Bmw på Brno med original fjädring, fotpinnar osv, han drog några varv på 2:05 när jag var där, det säger en hel del om hur mycket vi kan åka på våra hojar utan några större förändringar.
Att kränga däck ingår inte,, lite dyrt betald tid att lägga tid på hehe..
Så jag för min egen del kommer att fortsätta åka med instruktör ett par ggr per säsong.

Anders

Priset är utöver bandagspriset, det kostar däck,slitage på hojen,samt tid för en instruktör.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n

Anderzz

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2011
Hoj
Gsx1000R K9 Hayabusa 09 BMW s1000rr banhoj
Lite nyheter på hemsidan, www.bandagar.eu

Filip Backlund kommer och kör med oss på Knutstorp 22-23 Maj 2013

Filip är väl idag Sveriges största hopp inom Road Racing, som det ser ut så blir det en säsong utomlands nästa år för Filip med de stora grabbarna.
Vi hälsar Filip välkommen till körningarna med Buddha Racing

www.filipbacklund.se

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Tack men jag kommer att hålla mig i bakgrunden 2013 och låta eliten sköta instruktörsbiten, vi hoppas att många nya och gamla ansikten dyker upp på våra bandagar, alla är välkomna.

Elegant munläder har de också! Det här låter såååååå PK att man nästan....

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Elegant munläder har de också! Det här låter såååååå PK att man nästan....

Tack igen Herr Mozz, det skall bli ett sant nöje att se alla våra kunder mysa med BBR 2013, vi ska göra bra bandagar utan krav på medlemsskap och liknande krångel, bara att boka och njuta av välorganiserade arrangemang i toppklass där kunden är i fokus.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Tack igen Herr Mozz, det skall bli ett sant nöje att se alla våra kunder mysa med BBR 2013, vi ska göra bra bandagar utan krav på medlemsskap och liknande krångel, bara att boka och njuta av välorganiserade arrangemang i toppklass där kunden är i fokus.

KUL!!

Förresten, var måste man vara medlem för att få köra? Att man måste vara medlem i SVEMO för att få köra SM visste jag, men annars????:va

Last edited:

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Fasen vad tråden har fått fart! Ni har lyckats Grabbar! Kom igen nu alla och boka era platser. Jag och några till erfarna tävlings-förare kommer finnas med på plats för att hjälpa och skapa mervärden till er, så boka oss också så ska vi hjälpa er så gott vi kan att utveckla er körning ytterligare :)

Hade toppen allesammans.

// F

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept