Bandagar 2013 med Big Buddha Racing

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Givetvis ska du komma och köra, att så många skulle bli såhär glada och förväntansfulla kunde vi inte ens drömma om, vi satsar på nytänk och flexibilitet, det ska vara mer än en bandag, det blir b.l.a stuntuppvisning och mysmingel där vi ska se till att våra kunder får en upplevelse dom sent ska glömma.

Nu börjar jag förstå vad din uppgift i det hela är!:tummenupp Detta blir säkert bra!

Ett tips från en som varit på MÅNGA bandagar är att ha gratis kaffe i en aldrig sinande mängd! Det är det ABSOLUT viktigaste för en lyckad bandag! Pungt!

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Nu börjar jag förstå vad din uppgift i det hela är!:tummenupp Detta blir säkert bra!

Ett tips från en som varit på MÅNGA bandagar är att ha gratis kaffe i en aldrig sinande mängd! Det är det ABSOLUT viktigaste för en lyckad bandag! Pungt!
Gratis kaffe inför vi 2013 på våra bandagar, kaffe gör dig skärpt och pigg, vatten i dunkar ska vi ha så ingen blir uttorkad, nu kliar det i gasarmen.

:banana

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Är det många snabba gubbar som bokar sig? Funderar över om jag ska boka snabbaste eller näst snabbaste gruppen nämnligen.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Är det många snabba gubbar som bokar sig? Funderar över om jag ska boka snabbaste eller näst snabbaste gruppen nämnligen.
Boka den gruppen som passar dig, tiderna i snabbaste brukar ligga på ca: 1.03-1.10, det viktigaste är att man håller sitt spår och är komfortabel med dom andra.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Gratis kaffe inför vi 2013 på våra bandagar, kaffe gör dig skärpt och pigg, vatten i dunkar ska vi ha så ingen blir uttorkad, nu kliar det i gasarmen.

:banana

Och det roliga fortsätter! "Gratis kaffe inför vi 2013 på våra bandagar" antyder att BBB funnits i många år! Kul!:tummenupp Du är grym på säljsnack Micke.
Och jag faller rakt i fällan och ser till att BBB STÄNDIGT är uppe på "Senast lästa"-listan!
:)

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Två Big Buddha bandagar på anrika Karlskoga Motorstadion Gelleråsen 15-16 Juli, gå in på www.bandagar.eu för att boka.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Och det roliga fortsätter! "Gratis kaffe inför vi 2013 på våra bandagar" antyder att BBB funnits i många år! Kul!:tummenupp Du är grym på säljsnack Micke.
Och jag faller rakt i fällan och ser till att BBB STÄNDIGT är uppe på "Senast lästa"-listan!
Nja nu tolkar du lite tokigt va, vi lanserar ju Big Buddha Bandagar 2013 som något nytt, att vi inför nya saker 2013 är snarare sådant som ger ökat värde för kunden, att få valuta för pengarna helt enkelt.

Big Buddha har dock funnits sedan två år tillbaka, men bandagar är en nyhet inför 2013!!!

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
WS 1600 GSXR 600
Rätt kul marknadsföringsteknik i denna tråd. Om den funkar vet jag inte, det får framtiden utvisa. :D
Jag har roat mig med att titta på alla inlägg och alla "+" markeringar och kan konstatera att en absolut majoritet av både inlägg och "+" markeringar gjorts av personer som på ett eller annat sätt beskrivs som knutna till BBR på hemsidan:

Anderzz, GSXR1100R, Nilssson_, Masen, #57 Thundrace, Tsunami, MRBACKIS och henke hå. Om sideline och Stone Cold också har någon inblandning har jag noll koll på.

Om man tar bort inlägg och "+" så blir det i stort sett bara jag, VBK och magnus_moss kvar som gjort mer än ett inlägg. :hihi

Du har för mycket fritid kompis ;)
Gå och sexa upp frugan lite nu istället för att sitta och räkna pixlar på SH :7peta

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Förstår inte riktigt vad som är "fällan" som du antyder och varför det är så konstigt att släppa idéer och försöka utveckla/förbättra?
Dessutom är det inte så konstigt om man vill "sälja in" sina bandagar... eller?
Jag mfl mer eller mindre aktiva RR förare tycker att det är j-igt kul med fler människor som vill att fler skall få prova på att köra på bana och en del kanske tom börjat köra RR. Därför kommer jag mfl hjälpa till under körningarna. Dessa gubbar i BBR är jäkligt trevliga, lösningsfokuserade och har nära till skratt. Något jag uppskattar och definitivt inte ser som en självklarhet hos alla bandagsarrangörer. Jag hoppas och tror att detta kommer bli riktigt lärorikt och kul för deltagarna, annars hade jag inte hjälpt till som föråkare/instruktör.

sideline

Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
VArför tror du det? Han kanske bara tycker att det är kul, precis som han skriver i inlägg #47 http://www.sporthoj.com/forum/showt...uddha-Racing&p=5687125&viewfull=1#post5687125
Och jag tror att han gör det av samma anledning som jag OCKSÅ tycker att det är en kul ton i den här tråden!
Det börjar i inlägg #7 när GSX1100R "vill göra någonting riktigt bra som främjar sporten" vilket är ganska pretantiöst och kul när man går in i bandagsträsket och är svensk prisledare med 1400 kr/dag. Eller?
Sedan kommer Masen i inlägg #9 och låter överraskad med ett "Fasen vad skoj" när han som inblandad BÖR ha varit väl informerad om vad som försiggår. Också kul!
Sedan kommer Nilssson i inlägg #20 och låter även han glatt överraskad! Och det kan han väl knappast vara.. Eller?
I inlägg #38 sägs att man här, till skillnad från hos andra arrangörer kan köra "utan krav på medlemsskap och liknande krångel, bara att boka och njuta av välorganiserade arrangemang i toppklass där kunden är i fokus". Här är det dubbelt kul, "utan krav på medlemskap" är ungefär som om jag (som är lärare) skulle starta en skola där "Vi undervisar utan att slå barnen!". Gör man det på någon skola? Nej....
Och i meningen "bara att boka och njuta av välorganiserade arrangemang i toppklass där kunden är i fokus" slås nya rekord i floskler! Jättekul!
Kuliga uttryck i avdelningen "medialt säljsnack" kommer Fille Backlund med i inlägg #40 där han pratar om att "skapa mervärden till er". En härlig fras som man inte ser ofta på SH!:tummenupp

Och detta är kul! Jättekul! Och det är vad jag TROR Maverick skrattar åt också!

Och för att inte göra mig till ovän med någon, så är jag ÖVERTYGAD om att detta blir FINA och BRA bandagar! :tummenupp MYCKET kunnigt entusiastiskt folk är engagerat så det måste bli bra!:tummenupp Kommer säkert att köra en repa där. Om jag får!

Mozz till kung och president! :tuttar

Gick med
12 Jul 2003
Hoj
The Beast

Claesson

Fullmåttad sällan måttfull...
Gick med
16 May 2007
Hoj
Grusbus
Nu får ni lugna er lite om alla duktiga som kommer komma. Själv tyckte jag detta lät som ett bra tillfälle att prova något annat än gatdäck för första gången vilket känns lite so and so hos SMC.

Ingen aning om jag jobbar eller inte dessa dagarna ett halvår framöver, men man får väl boka och hoppas på slutsålt i vanlig ordning. (Och sporthojs andrahandsmarknad.)

Nilssson_

#17 R600
Gick med
9 Feb 2009
Hoj
Bmw S1000rr
Nu får ni lugna er lite om alla duktiga som kommer komma. Själv tyckte jag detta lät som ett bra tillfälle att prova något annat än gatdäck för första gången vilket känns lite so and so hos SMC.

Ingen aning om jag jobbar eller inte dessa dagarna ett halvår framöver, men man får väl boka och hoppas på slutsålt i vanlig ordning. (Och sporthojs andrahandsmarknad.)

Det blir självklart gruppindelning efter hastighet på banan, för att det ska bli ett lagom jämnt tempo i alla grupper så det kommer gå kanon för dig :)

Ohlzen

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
BMW S1000RR
Bandagar verkar vara "the shit" 2013, jag älskar att tävla men all jävla splittring och olika serier och annat skit får mig att tänka om.
2013 kommer bli ett år som jag bara tävlar nån enstaka gång för att jag tycker det är roligt, för det finns ju ingen direkt serie att åka i.
Jag kallar iaf inte 3 tävlingar en serie.
Så det är väl bara säga grattis till BBR som kom fram som ytterligare en arrangör till nästa säsong.
Ser fram emot lite gratiskaffe och glada miner :)

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Jag resonerar och gör som du Tommy.
Blir ett "lek och skoj" år.
Hur många bankörningar man än kör blir det ju billigare än att köra 1 race säsong :)

Bandagar verkar vara "the shit" 2013, jag älskar att tävla men all jävla splittring och olika serier och annat skit får mig att tänka om.
2013 kommer bli ett år som jag bara tävlar nån enstaka gång för att jag tycker det är roligt, för det finns ju ingen direkt serie att åka i.
Jag kallar iaf inte 3 tävlingar en serie.
Så det är väl bara säga grattis till BBR som kom fram som ytterligare en arrangör till nästa säsong.
Ser fram emot lite gratiskaffe och glada miner :)

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Nu har jag varit iväg några dagar och ser alla qoutes på mitt inlägg. Skall försöka mig på lite multisvar och vi får se hur det går.
Verkar nästan som att Maverick inte gillar denna bandagsarrangören! Hade d inte varit mer rakryggat att förklara varför istället?
Jag har absolut inget emot vare sig BBR som arrangör eller någon annan. Jag är som de flesta vet engagerad i föreningen Sydskanes Emse och vår huvudinriktning är inte alls den som BBR står för så det är riktigt kul att nån tar initiativet att göra något för RR i Sverige nu när intresset verkar vara dalande. Har själv kört RR i under två säsonger i ERF ihop med bl.a. Tsunami på riktig jävla amatörnivå, skulle nästa beskriva mig som mer än medelmåttig korpspelare när det gäller att tävla i RR, så jag är glad att någon vågar sig på ett försök till något nytt.
Jag sysslar dagligen med marknadsföring och försäljning i mitt jobb och det är kul att studera olika initiativ till marknadsföring. "Greppet" BBR tar är nytt och det tog ett tag för mig att inse att det måste ligga någon strategi bakom det hela. Håller med Mozz, nya grepp är kul även om vissa uttalanden innehåller lovligt många floskler (därmed inte sagt att det kommer att bli bra arrangerade bandagar)
He he, du har för mkt tid Mavve om du har tid med sånt :)
Tid, hmmmmm, det tro jag inte jag har för mycket av men ibland måste man få koppla av, jag gör det med SH.
Något negativt med att peppa varandra när något vettigt görs för sporten? Kan vi få intresset och sporten att växa genom att gilla, tacka och dela så gör jag mer än gärna det!!!
Inget negativt alls Nilsson, det var bara sättet det görs på som var lite roligt i mina ögon.
Men du väl ändå att det ska gå bra för oss?
Det hoppas jag att det gör iaf
Klart som fan att jag gör! :tummenupp Tänker som sagt försöka komma och köra med BBR den 23:e. En avgörande orsak till detta var ditt svar i en annan tråd om att det finns riktig ambulans på plats (förutsätter då att det inte är Hyllingetaxi vi pratar om) och att alla posteringar är bemannade. Jag var på Mantorp och körde med Filip i år och övervakningen den dagen jag körde var bedrövlig, det har jag sagt rakt ut till Filip när vi möttes på Knudan så att det inte missförstås, och en sån dag vill inte jag uppleva igen. Dessutom tror jag det blir ett härligt gäng som dyker upp.
Ett stort tack till dig och Mozz som hjälper till att lyfta fram BBR:s bandagar, vi bjuder er på kaffe och kaka vid nästa bandag som tack för er hjälp.

:Bugar
Vassego! :krama
Jag tror Mavve bara vill veta mera om arrangören. Han är en nyfiken person i naturen, och verkar ju sugen på att testa detta arrangemang. :tummenupp
Som jag tolkar det. :krama
Se ovan, du har helt rätt.
Tja i grund och botten är det samma som alla andra,, köra bana,, runt runt runt,,
Och det är ju så jäkla skoj!
Ja, vi får hoppas Mavve dyker upp.
Se ovan! :D
VArför tror du det? Han kanske bara tycker att det är kul, precis som han skriver i inlägg #47 http://www.sporthoj.com/forum/showt...uddha-Racing&p=5687125&viewfull=1#post5687125
Och jag tror att han gör det av samma anledning som jag OCKSÅ tycker att det är en kul ton i den här tråden!
Det börjar i inlägg #7 när GSX1100R "vill göra någonting riktigt bra som främjar sporten" vilket är ganska pretantiöst och kul när man går in i bandagsträsket och är svensk prisledare med 1400 kr/dag. Eller?
Sedan kommer Masen i inlägg #9 och låter överraskad med ett "Fasen vad skoj" när han som inblandad BÖR ha varit väl informerad om vad som försiggår. Också kul!
Sedan kommer Nilssson i inlägg #20 och låter även han glatt överraskad! Och det kan han väl knappast vara.. Eller?
I inlägg #38 sägs att man här, till skillnad från hos andra arrangörer kan köra "utan krav på medlemsskap och liknande krångel, bara att boka och njuta av välorganiserade arrangemang i toppklass där kunden är i fokus". Här är det dubbelt kul, "utan krav på medlemskap" är ungefär som om jag (som är lärare) skulle starta en skola där "Vi undervisar utan att slå barnen!". Gör man det på någon skola? Nej....
Och i meningen "bara att boka och njuta av välorganiserade arrangemang i toppklass där kunden är i fokus" slås nya rekord i floskler! Jättekul!
Kuliga uttryck i avdelningen "medialt säljsnack" kommer Fille Backlund med i inlägg #40 där han pratar om att "skapa mervärden till er". En härlig fras som man inte ser ofta på SH!:tummenupp

Och detta är kul! Jättekul! Och det är vad jag TROR Maverick skrattar åt också!

Och för att inte göra mig till ovän med någon, så är jag ÖVERTYGAD om att detta blir FINA och BRA bandagar! :tummenupp MYCKET kunnigt entusiastiskt folk är engagerat så det måste bli bra!:tummenupp Kommer säkert att köra en repa där. Om jag får!
Mozz, ibland så är du bara så otroligt klok. :krama
Du har för mycket fritid kompis ;)
Gå och sexa upp frugan lite nu istället för att sitta och räkna pixlar på SH :7peta
Du vet hur svårt det är, lättare att räkna pixlar. :hihi
Förstår inte riktigt vad som är "fällan" som du antyder och varför det är så konstigt att släppa idéer och försöka utveckla/förbättra?
Dessutom är det inte så konstigt om man vill "sälja in" sina bandagar... eller?
Jag mfl mer eller mindre aktiva RR förare tycker att det är j-igt kul med fler människor som vill att fler skall få prova på att köra på bana och en del kanske tom börjat köra RR. Därför kommer jag mfl hjälpa till under körningarna. Dessa gubbar i BBR är jäkligt trevliga, lösningsfokuserade och har nära till skratt. Något jag uppskattar och definitivt inte ser som en självklarhet hos alla bandagsarrangörer. Jag hoppas och tror att detta kommer bli riktigt lärorikt och kul för deltagarna, annars hade jag inte hjälpt till som föråkare/instruktör.
Hoppas vi hinner snacka lite skit över den där gratis koppen kaffe Björn.
Vem tänkte du på Maddikkken?
Du vet att du alltid är i mina tankar gullet. Om du är inblandad i detta så kan det bli riktigt bra men jag tänker inte betala en spänn för att bli ifrånåkt av dig, ha det klart för dig! :krama

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Nu har jag varit iväg några dagar och ser alla qoutes på mitt inlägg. Skall försöka mig på lite multisvar och vi får se hur det går.

Jag har absolut inget emot vare sig BBR som arrangör eller någon annan. Jag är som de flesta vet engagerad i föreningen Sydskanes Emse och vår huvudinriktning är inte alls den som BBR står för så det är riktigt kul att nån tar initiativet att göra något för RR i Sverige nu när intresset verkar vara dalande. Har själv kört RR i under två säsonger i ERF ihop med bl.a. Tsunami på riktig jävla amatörnivå, skulle nästa beskriva mig som mer än medelmåttig korpspelare när det gäller att tävla i RR, så jag är glad att någon vågar sig på ett försök till något nytt.
Jag sysslar dagligen med marknadsföring och försäljning i mitt jobb och det är kul att studera olika initiativ till marknadsföring. "Greppet" BBR tar är nytt och det tog ett tag för mig att inse att det måste ligga någon strategi bakom det hela. Håller med Mozz, nya grepp är kul även om vissa uttalanden innehåller lovligt många floskler (därmed inte sagt att det kommer att bli bra arrangerade bandagar)

Tid, hmmmmm, det tro jag inte jag har för mycket av men ibland måste man få koppla av, jag gör det med SH.

Inget negativt alls Nilsson, det var bara sättet det görs på som var lite roligt i mina ögon.

Klart som fan att jag gör! :tummenupp Tänker som sagt försöka komma och köra med BBR den 23:e. En avgörande orsak till detta var ditt svar i en annan tråd om att det finns riktig ambulans på plats (förutsätter då att det inte är Hyllingetaxi vi pratar om) och att alla posteringar är bemannade. Jag var på Mantorp och körde med Filip i år och övervakningen den dagen jag körde var bedrövlig, det har jag sagt rakt ut till Filip när vi möttes på Knudan så att det inte missförstås, och en sån dag vill inte jag uppleva igen. Dessutom tror jag det blir ett härligt gäng som dyker upp.

Du vet att du alltid är i mina tankar gullet. Om du är inblandad i detta så kan det bli riktigt bra men jag tänker inte betala en spänn för att bli ifrånåkt av dig, ha det klart för dig! :krama

Utan frågvisa människor går världen under:yoparty

Anderzz

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2011
Hoj
Gsx1000R K9 Hayabusa 09 BMW s1000rr banhoj
Och där tackar vi Maverick för ett bra och trevligt svar.
En bakelse snilla du till dig för det.
Ambulans blir riktig ambulans med sjukvårdspersonal.
Jag ska köra ifrån dig, klota eller inte..:tummenupp.
Som sagt man måste fråga för att få veta! och det var bra för jag hade glömt skriva ut det med ambulans på sidan.
Men mycket som ska göras på en gång, så lätt man missar. Vi jobbar hela tiden på att förbättra och ge bästa möjliga info.
Vet du när Sydskkånes släpper sin kalender, för man får väl boka i tid så att man inte missar som jag gjorde förra året pga fullbokat!

//Anders

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024