Bandagar med Cashback Racing 2012

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Funderar på att anmäla mig till en bandag men undrar vilken grupp man skall ta?!
Jag kör motard och ligger runt 1,07-1,10 på Kinnekulle. Har bara kört en gång på Gelleråsen och låg då runt 1,26-1,32

Är det speciella regler för lugn/medel-gruppen.. typ att man inte får köra om i kurvorna eller liknande. (denna regel har Racingworld på lugn och medelgrupp)

JOPE

ARBETARE
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
R1 Race Edition..
>Niklas eller Bc kommer säkert svar på detta , under tiden, när jag var med sist så var det bra uppstyrt och omkörning på rakorna eller utsidan. typ.. En av de bättre bandagarna jag vart på .. :yoparty

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Då får vi hoppas de ser det då!:rock

Eller så coachar jag dig några pass så uppgraderar vi dig till snabba gruppen:).

Jag vet att Nicklas och BC har några bra grejer på gång till nästa bandag, och jag kommer självklart att fota en hel del igen.

mojja83

Guest
Eller så coachar jag dig några pass så uppgraderar vi dig till snabba gruppen:).

Jag vet att Nicklas och BC har några bra grejer på gång till nästa bandag, och jag kommer självklart att fota en hel del igen.

Några som vill dela depåbox denna dag:confused: Eller var jag för jobbig sist:tungan:tungan

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke

Hmmm gött!! Då ska vi bara försöka förankra detta hemma hos regeringen oxå..... :hihi:gnissla:crash

Klotgren

Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Hmmm gött!! Då ska vi bara försöka förankra detta hemma hos regeringen oxå..... :hihi:gnissla:crash
Du ska ner under 1.20:rock
Fixa bra däck, lufttryck fixar vi där, ställ om fjädringen framförallt så behöver du stiffa upp den fram (så att inte hojen niger så förbaskat), smörj och justera kedjan, se till att hjulen rullar lätt = vi kommer ha det :banana

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Du ska ner under 1.20:rock
Fixa bra däck, lufttryck fixar vi där, ställ om fjädringen framförallt så behöver du stiffa upp den fram (så att inte hojen niger så förbaskat), smörj och justera kedjan, se till att hjulen rullar lätt = vi kommer ha det :banana

hehe!! Då får vi hoppas det löser sig på hemmafronten!!!! :banana:banana:banana:rock:rock

Nicklas

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Bimota 500 V-Due
Dåligt med updates från min sida på sistone, sorry ska bli bättre!

@Rasorblade- Du såg mitt svar på mailen förra veckan va?

@Olof.B- Än så länge finns det plats i alla grupper, men det börjar så smått att fyllas på.

Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
18 sept är Gelleråsen av?

Hur är det med el i depån där egentligen? Vill minnas att det legat lååååånga kablar över hela depån.. Så man vet om man ska köpa det innan man åker dit i så fall.

3 grupper? `
9-17?

Nicklas

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Bimota 500 V-Due
Hej,

Brukar stå elskåp utställda lite överallt. Alternativt hyra in sig i en box med några andra för cirkus hundringen per skalle så har du både el och tak över huvet :)

3 grupper. 9-18.

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
Anmälde mig igår. Vad händer nu..? Får man någon slags bekräftelse på att man bokat? Mer info ang. bes. av hoj, förarmöte osv?
Det är ju fortfarande över en månad kvar men man måste vara väl förberedd :p

Klotgren

Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Anmälde mig igår. Vad händer nu..? Får man någon slags bekräftelse på att man bokat? Mer info ang. bes. av hoj, förarmöte osv?
Det är ju fortfarande över en månad kvar men man måste vara väl förberedd :p

Hej Olof, jag har fått mandat att gå in och hjälpa Nicklas och BC att skriva lite .

Först och främst, tack för din anmälan!:yoparty
Så fort vi ser att pengarna kommit in så kommer du att få en bekräftelse med bl.a. de frågor du efterfrågar:fakta.

Hälsningar

Björn

Last edited:

mojja83

Guest
Hej Olof, jag har fått mandat att gå in och hjälpa Nicklas och BC att skriva lite .

Så fort vi ser att pengarna kommit in så kommer du att få en bekräftelse med bl.a. de frågor du efterfrågar:fakta.

Hälsningar

Björn

Har farbror kommit upp sig i herakin :)

Trodde nästan man skulle stöta på dig på banan idag :)

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R

Hälsningar

Björn

Då så! Då är det bara att vänta och se :)

Ses på banan! ;) (säkert innan desss också)

Klotgren

Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Hej alla,

Här kommer lite uppdatering som utlovat.

Till nästa bandag den 18/9 på Gelleråsen så hade vi tänkt utöka mervärdet lite grand, bl.a. så kommer vi att köra små workshops.

En liten presentation av Nicklas Cajback, Mr Cashback himself:
- Tävlat i kungaklassen i svensk roadracing i flera år
- Tävlat i Tyska IDM serien
- Tampats med bl.a. Jorge Lorenzo på 250 på bl.a. Brno
- Först i Sverige under 1.05min/varv med MC på Gelleråsen

Nicklas kommer att ge er tips på körteknik, sittställning, blick, tänk på banan osv, ett snabbt varv på banan handlar sällan om den högsta toppfarten utan att bromsa minst!

Björn Carlsson (BC):

BC är Nicklas mångårige mekaniker och tekniker i de olika serierna som Nicklas tävlat i, han har även ett förflutet som gammal crossåkare i dag driver BC TKR Promotion som anordnar bandagar och utbildning i både racing och MX. Det BC inte vet om en motorcykel är knappt värt att veta! BC kommer att gå igenom viktiga saker som fjädringsinställning, däckstryck, bromsar, ordning på hojen – en välskött kedja ger extra hk!

Både Niklas och BC kommer att köra små workshops mellan passen där ni som vill gärna får delta.

Vartex som är en stor distributör av MC-tillbehör med mängder av kända varumärken som Continental, Knox, Held, Caberg & Daytona kommer också att vara där och prata om däck och säkerhetsutrustning. http://www.vartex.se/

Copiax, nordens största säkerhetsgrossist kommer också vara där och visa en del produkter av sitt stora utbud, allt från hojlås till CCTV. http://www.copiax.se/

Däcksmaskin och viss försäljning av däck kommer att ske på plats, vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot kort än så länge så kontant betalning är det som gäller tillsvidare.

Jag, Björn Nordgren, kommer att finnas lite överallt på banan och ta riktigt bra bilder på er deltagare. Bilderna får ni gratis och storleken på bilderna kommer ni att kunna tapetsera en vägg med om ni vill. Om allting löser sig så kommer vi också att försöka filma er när ni är ute och kör också. Bilder och filmer läggs upp via en länk efter bandagen

Lunch ingår i anmälningsavgiften på Pitstop Cafe, depåbox hyr ni direkt av Karlskoga Motorstadion, Mike Luff. Ett tips är att gå ihop ett par stycken, ni får in 4 hojar per box.

Körningen är mellan 09.00-18.00

Väl mött!

Last edited:

EPO

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
BMW
Närå, det blir kanon! Skall försöka få med mig min kompis bara också, men han är lite mesig mot sin fru - eller hur EPO?:rofl

Nä du. Den veckan är det bara jobb som gäller. Därav ingen anmälan. Men gamla 2008an är utbytt till en nyare 2010a. Lite "små-meckande" i vintermörkret och ett par nya sköna sulor i maj. Blicken på bandagar 2013. Det är det som gäller.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...