Bandit 1250-tråden

UncleT

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2009
Hoj
Suzuki Bandit 1250
Vilket slip-on rekommenderar expertisen här? Var först inne på GPR men har nu också börjat spana lite på Yoshimura och Hurric. Rostfritt stål och löstagbar db-killer är två krav jag har. Ljudet ska inte var överjävligt...

Jag monterade mitt slipon från Scorpion (Factory Oval) i helgen. Mycket bra passform.

johan_89

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Hoj
Naken bandit 1250 -08
Vilket slip-on rekommenderar expertisen här? Var först inne på GPR men har nu också börjat spana lite på Yoshimura och Hurric. Rostfritt stål och löstagbar db-killer är två krav jag har. Ljudet ska inte var överjävligt...

Jag är grymt nöjd med mitt yoshimura rs3 (tror det var rs3). Tycker att den låter lagomt utan db killer. Snygg finish bra passform och det känns som att det är bra kvlitet. Finns ju i olika utföranden också.

peakupnorth

Sjöfarare
Gick med
2 Jul 2007
Hoj
2010, Suzuki GSX 1250 FA
det är väl ett slipon (så det är bara att trä över som en kondom) köper du ett helsystem så kan det vara bra

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
Jag tog ut hojen på årets premiärtur igår. Ah, satan så kul! Tycker han bluddrar litegrann när man ligger och fiser på jämn gas inne i stan... men det går väl till sig :) Har fortfarande kvar att fixa bort smattret vid motorbromsning(se s.13) och modda topboxfästet så att topboxen går att flytta bakåt några cm.

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Jag satte dit en bypass-plugg för O2-sensorn och då försvann den där ryckigheten man kände vid jämn fart runt 4000rpm. Enkel och billig fix.

Gick med
19 Feb 2013
Hoj
Riskokare
det är väl ett slipon (så det är bara att trä över som en kondom) köper du ett helsystem så kan det vara bra
Jag har ingen aning om hur det fungerar (är färsking), men enligt den här videon så plockar han ur gasket:en (1:12) http://www.youtube.com/watch?v=s1PuGPxJb_Y Enligt de utrikiska forumen jag läst så rekommenderas det starkt att man köper ny gasket vid bytet, eftersom den är väldigt svår att få ut i helt skick.

toGasa

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2010
Hoj
Bandit 1250SA -08
Jag har ingen aning om hur det fungerar (är färsking), men enligt den här videon så plockar han ur gasket:en (1:12).........

När jag installerade Yoshimura R77 så skulle det inte vara någon packning (gasket) enligt instruktionen från Yoshimura. Så för min del så sitter den kvar i orginaldämparn. Hur det ligger till med det slip-on som du har valt, borde du se i instruktionsmanualen (jag vet en omanlig sak).

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
Satans skit! :huvet

Tog ut hojen ur vinteridet i helgen och dum som jag är ställde jag den på grusplanen och vände ryggen till. BRAAK! Där låg den på sidan och såg ynklig ut. Dessutom lyckade jag med bedriften att fixa ryggskott då jag i ilskan snabbt skulle snärta upp den på hjulen igen.:död

Nu sitter jag alltså med trasig rygg och en hoj med skrapad vänstersida (sidokåpa och motorkåpa), avbruten blinkers och kopplingshandtag. Silvertejp är din vän...

toGasa

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2010
Hoj
Bandit 1250SA -08

Tog ut hojen ur vinteridet i helgen och dum som jag är ställde jag den på grusplanen och vände ryggen till. BRAAK! Där låg den på sidan och såg ynklig ut. Dessutom lyckade jag med bedriften att fixa ryggskott då jag i ilskan snabbt skulle snärta upp den på hjulen igen.:död

Nu sitter jag alltså med trasig rygg och en hoj med skrapad vänstersida (sidokåpa och motorkåpa), avbruten blinkers och kopplingshandtag. Silvertejp är din vän...

Sorgligt å höra. Fast det är mildare än jag först trodde, när jag såg texten "Satans skit!" trodde jag att du hade gått omkull.

Blir det försäkringsärende, eller fixar du själv? eller låter du det rent av vara. Delarna köpes billigast utomlands.

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
Jo, det kanske är väl så starka ord men jag blir så otroligt arg på mig själv! Jag har kört hoj i 15 år och vet ju att man inte ska ställa hojen på gruset utan att lägga nåt under stödet.
Självrisken är 3000 så jag fixar själv. Handtag o blinkers är redan beställda från utlandet till ca 1/3 av priset här hemma. Kåpan håller ju ihop och ser inte alltför jävlig ut så den får nog sitta..

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
Jaha, då var även toppkåpan beställd. Ni ska se att jag får ordning på hojen den här gången också! :tummenupp

johan_89

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Hoj
Naken bandit 1250 -08

Inte kul! Jag lyckades välta min åt samma håll när jag just köpt den och skulle av med den från släpet. Motorkåpan du nämnde kostar 1300:- i sverige:)

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Jag har ett 190/50 däck liggande, kan man klämma på det på bakfälgen eller blir det konstigt?

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
Inte kul! Jag lyckades välta min åt samma håll när jag just köpt den och skulle av med den från släpet. Motorkåpan du nämnde kostar 1300:- i sverige:)

Surt! Nyköpt å allt! Överkomligt pris, iaf.
Motorkåpan är det som tagit minst stryk tack vare crashpuckarna. Lite småskrap från gruset men det kan jag leva med.

johan_89

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Hoj
Naken bandit 1250 -08
Surt! Nyköpt å allt! Överkomligt pris, iaf.
Motorkåpan är det som tagit minst stryk tack vare crashpuckarna. Lite småskrap från gruset men det kan jag leva med.

Motorkåpan var det enda som tog skada då jag själv var mer eller mindre under hojen som "skydd" köpte ju hojen då det fortfarande var halt och lite snö så det var tungt för mig och sambon att få ner den från det halkiga släpet:)

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
Motorkåpan var det enda som tog skada då jag själv var mer eller mindre under hojen som "skydd" köpte ju hojen då det fortfarande var halt och lite snö så det var tungt för mig och sambon att få ner den från det halkiga släpet:)

Jo, de blir tunga när de faller...
Idag kom kopplingshandtaget i brevlådan. Blir byte i helgen. Blinkersen lär dyka upp efter helgen och med lite tur har jag kåpan här i slutet av veckan. Det hindrar dock inte lite körning i helgen. :)

toGasa

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2010
Hoj
Bandit 1250SA -08
Hur ser kopplingshandtaget ut, helgjuten eller är den utskuren. Den jag beställde var helgjuten, någonting med att den hade ersatts (Superseded).

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...