Fläkten som man ser på högersida tror jag bara går igång ibland när den är väldigt varm har bara sett att min har varit igång 2-3 gånger kanske.1250FA har ju två kylfläktar, men hur funkar det egentligen? Går den lilla fläkten på vid en högre temperatur? När jag kom hem igår så var den stora fläkten igång men inte den lilla.
Tjena!
Jag är ute efter nedflyttade fotpinnar för passageraren eller liknande, då min sambo har problem med vinkeln på knäna, (hon är lång så hon får problem med ryggen..)
Är det någon som har förslag på andra fotpinnar? Eller hur man ska göra. Skulle behöva sänka ca 40-50mm..
Jag har gjort holeshots stage 2 med dobeck tfi samt arrow race collector å jag kan inte vara annat än nöjd.Hej!
Rätt ny här, och ny på bandit oxå.
Köpte min 1250 -07 för två veckor sen. Körde Viffer innan, men gammelryggen orkade inte längre
Måste säga, skön hoj o ligga o åka långt på.
Neggativa DEN LÅTER JU INGET. som en trimmad symaskin
Blir ny burk snarast.
Sen tar effekten helt slut efter 7000varv och att den "storknar" vid fullgas.
Sen dom småirriterande vibbrationerna vid 3500varv
Men tydligen går allt o fixa
fråga:
Om man tar bort dom bakre spjällen, blir det någon skillnad utan att sätta på ny insprut-styrning?
Och vilken styrning är mest prisvärd?
En liten sväng för nån månad sen. Det går varken extremt fort eller svänger extremt mycket, men kanske kan vara kul ändå!
Vad har du för kamera? GoPro eller? Det är ju inte så farligt mycket vindbrus i dina videos. Har du lagt in nån ljuddämpning i huset? När jag filmar och drar på lite så blir det svinmycket vindbrus. Har iofs inte en GoPro, kör med en SJCAM sj5000+.
Om någon sitter här och lurar och är sugen på en naken bandit(08) med runt 1300 mil på mätaren så har jag en "färdigmoddad" på lager.
Det har börja rycka något fruktansvärt i grustarmen senaste veckorna, så tror att det är dags att se sig om efter något nytt. Kommer inte lägga ut den på blocket förrän till våren, men om nån här är sugen så!
Den var i princip original när jag köpte den. Det jag har gjort är:
- Liten och stor ruta
- Bar end speglar
- Pipewerx slip on
- Lägre och bredare styre
- Holeshot stage 2 (Öppet luftfilterlock, K&N filter, tagit bort secondary butterflies, o2 plug och kopplat in holeshot boxen som justerar insprutningen)
- Kylarskydd
- Tailtidy
- Växelindikator
- Korta broms och kopplingsgrepp
- Kraschpuckar på motorn
- Har två hundben liggandes som höjer baken med 2 cm
- Stor givi topbox som man får i två hjälmar i, tar typ 5 min att ta bort själva hållaren om man vill sätta dit den när man ska använda den bara.
- Har bytt växelgivaren till den från nya modellen pga. glapp i den gamla.
- Bytt olja och filter, skickar med extra filter.
- Alla originalgrejjer finns, enda som behövs för att göra den helt original är locket till luftburken eftersom jag har sågat av locket på det.
- Gumminät till passagerarsadeln så att inte tanten glider av
Säkert nått jag glömt!
Här finns några videos https://www.youtube.com/user/Rdissss/videos
View attachment 422914View attachment 422913View attachment 422912
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |