Fläkten som man ser på högersida tror jag bara går igång ibland när den är väldigt varm har bara sett att min har varit igång 2-3 gånger kanske.1250FA har ju två kylfläktar, men hur funkar det egentligen? Går den lilla fläkten på vid en högre temperatur? När jag kom hem igår så var den stora fläkten igång men inte den lilla.
Tjena!
Jag är ute efter nedflyttade fotpinnar för passageraren eller liknande, då min sambo har problem med vinkeln på knäna, (hon är lång så hon får problem med ryggen..)
Är det någon som har förslag på andra fotpinnar? Eller hur man ska göra. Skulle behöva sänka ca 40-50mm..
Jag har gjort holeshots stage 2 med dobeck tfi samt arrow race collector å jag kan inte vara annat än nöjd.Hej!
Rätt ny här, och ny på bandit oxå.
Köpte min 1250 -07 för två veckor sen. Körde Viffer innan, men gammelryggen orkade inte längre
Måste säga, skön hoj o ligga o åka långt på.
Neggativa DEN LÅTER JU INGET. som en trimmad symaskin
Blir ny burk snarast.
Sen tar effekten helt slut efter 7000varv och att den "storknar" vid fullgas.
Sen dom småirriterande vibbrationerna vid 3500varv
Men tydligen går allt o fixa
fråga:
Om man tar bort dom bakre spjällen, blir det någon skillnad utan att sätta på ny insprut-styrning?
Och vilken styrning är mest prisvärd?
En liten sväng för nån månad sen. Det går varken extremt fort eller svänger extremt mycket, men kanske kan vara kul ändå!
Vad har du för kamera? GoPro eller? Det är ju inte så farligt mycket vindbrus i dina videos. Har du lagt in nån ljuddämpning i huset? När jag filmar och drar på lite så blir det svinmycket vindbrus. Har iofs inte en GoPro, kör med en SJCAM sj5000+.
Om någon sitter här och lurar och är sugen på en naken bandit(08) med runt 1300 mil på mätaren så har jag en "färdigmoddad" på lager.
Det har börja rycka något fruktansvärt i grustarmen senaste veckorna, så tror att det är dags att se sig om efter något nytt. Kommer inte lägga ut den på blocket förrän till våren, men om nån här är sugen så!
Den var i princip original när jag köpte den. Det jag har gjort är:
- Liten och stor ruta
- Bar end speglar
- Pipewerx slip on
- Lägre och bredare styre
- Holeshot stage 2 (Öppet luftfilterlock, K&N filter, tagit bort secondary butterflies, o2 plug och kopplat in holeshot boxen som justerar insprutningen)
- Kylarskydd
- Tailtidy
- Växelindikator
- Korta broms och kopplingsgrepp
- Kraschpuckar på motorn
- Har två hundben liggandes som höjer baken med 2 cm
- Stor givi topbox som man får i två hjälmar i, tar typ 5 min att ta bort själva hållaren om man vill sätta dit den när man ska använda den bara.
- Har bytt växelgivaren till den från nya modellen pga. glapp i den gamla.
- Bytt olja och filter, skickar med extra filter.
- Alla originalgrejjer finns, enda som behövs för att göra den helt original är locket till luftburken eftersom jag har sågat av locket på det.
- Gumminät till passagerarsadeln så att inte tanten glider av
Säkert nått jag glömt!
Här finns några videos https://www.youtube.com/user/Rdissss/videos
View attachment 422914View attachment 422913View attachment 422912
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |