Bandit 600-tråden

steef6

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2006
Ort
jämtland
Hoj
gsxr 750 07
Nu ska bakdäcket bytas på farsgubbens bandit 650 06, de jag e lite fundersam över är, kan jag klämma på ett 180s däck istället för de 160s som sitter där nu?

Och ifall någon kanske vet nått bra stället att beställa ifrån, har hört att import ska vara de bästa alternativet?
 

Zpider

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Ort
Farsta
Hoj
KTM 950 Adv 2004
Stillastående post så jag måste väl skriva nåt, jo, satte på nya dogbones idag, vilken skillnad, hela hojen känns så mycket trevligare på kurviga vägar, som om man bantat bort 50 kilo. Är det en enda modd man ska göra på den så borde det vara detta.
 

henk2055

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Göteborg/Majorna
Hoj
Honda CB600FA Hornet -08
Håller med Zpider, händer inte mycket i denna tråden för tillfället så jag får la också göra ett inlägg. :arsele

Nu har jag tröttnat på att kamkedjan låter mer än ljuddämparen så jag undrar, vad har DU som läser detta för nåt på din bandit och hur låter den? Jag e inte ute efter ett system som väcker hela kvarteret när jag kommer. Det ska va ett dovt mullrande men inte för tyst heller.. hehe jaja svårt att förklara :tummenupp

En kompis har en GPR dämpare på sin SV650 och det låter helt underbart, någon som har nåt sånt eller hört det när det sitter på en bandit?
 

Zpider

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Ort
Farsta
Hoj
KTM 950 Adv 2004
Är inne på samma sak, låter ju som en kinesisk barnfabrik på övertid när man kommer åkande. GPR är bra dämpare, låter kanon på dom flesta hojar jag sett med en monterad. Är också ute efter nån som ger humant ljud men iallafall lite öppnare än original..
 

-Freddy-

Guest
Har ett Yoshimura helsystem som låter nåt överjävligt, packade om dämparen och satt i 10skruvar då det ska ta ner nån Db eller två....

Ingen skillnad! :rolleyes:

Trevligt i stan men på långfärden blir man less
 

X-it

Bensinslukare
Gick med
14 May 2006
Ort
Malmö
Hoj
-07 KTM SuperDuke
bestallde ett Laser duo-tech som tydligen ska vara bra, men efter att ha vantat i 2 veckor langre and de datumet som jag skulle ha fatt det sa struntade jag i det...sa jag ar tillbaka pa ruta 1 igen o ar ganska less pa originaljludet.
 

Rockan

Tune in, turn on, burn out
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Östersund
Hoj
07 Suzuki GSF 650
Är bandit dött på marknaden nu förtiden?
Ingen som e sugen på en vettig hoj till bra pris vid snabb affär?

Denna tråd har jag missat...! Jaja då kommer ett lååångt inlägg då...för att visa att åtminstone en försöker återuppliva Banditen.

Köpte en 07:a för en månad sedan och är nöjd än så länge men har bara kört ca 100 mil, så nu är det dags för 1:a servicen.
Har varit tvungen att sätta på en ruta, men har dock ej ännu ej märkt nån skillnad (det har blåst eller surat så in i h-e här uppe i jämtland den senaste tiden)
Köpte ruta eftersom de nämnde något om att det ej finns Bandit GSF650 utan abs men med kåpa, ack vad jag skulle snokat lite till...för det gör det men men köpsugen som man var så...
Jag vet ej hur många som har Bandit här men det borde väl vara ett par.
Jag är nyfiken på "barnsjukdomar" på dessa fast med 07 så är det en helt ny motor så det kanske ej är så många som har erfarenheten av 07:an???
Att det är en ny motor etc fick jag erfara då jag fick ett fint pris på ett leovince system av försäljaren som dock ej passade eftersom det var till
06:an =P men som det är så klarar jag mig utan mer motorljud. Visst skulle det vara kul med ljud men bara för att det låter bör det väl ej vara skojigare att köra. För min del skulle det innebära en del viktminskning (ca 3 kg) då det är katalysator od. Jämfört med 06:an så är 07:ans ljuddämpare som ventilationstrumma i omkrets (06:an sugrör).
Då denna är sprojlans ny så undrar jag mer och mer huruvida det ska låta lite "här o där", jag tycker växellådan är trög (klonkar och tar emot), bromsarna låter ej på ett vinande sätt utan mer som att det skaver, tänkte vänt och se om det beror på att de ska "bromsas in". Framhjulet rullar trögt som om de dragit åt lager eller så för hårt.
Vad gäller växlarna på denna så bör det väl vara lite mer lättväxlat då det är en mindre sporthoj. Körde en V-strom och där var det som att skära i smör med het kniv när man växklade, jag märkte det knappt.
Hos återförsäljaren så säger de att det ska låta lite men den är ju NY, då bör den väl ej låta som att den är fem år äldre än vad den är.
Någon som känner sig manad komma med tips, synpunkter och erfarenheter på Banditen...
 

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
Dåligt bjudet... :va :va

Vet många damer som skulle döda för 15 simonkramar

Men varför ska jag ge dig hojen efter 15 simonkramar när jag vet mycket väl om att jag får 16 simonkramar minst om jag bara kommer till forshaga..

:)
 

Flerko

Hojåkare
Gick med
31 Aug 2006
Ort
Villa
Hoj
Längtar efter en VTR FIRESTORM
Men varför ska jag ge dig hojen efter 15 simonkramar när jag vet mycket väl om att jag får 16 simonkramar minst om jag bara kommer till forshaga..

:)

15 pix för hojen alltså? Vad är det för årsmodell? Låter riktigt billigt må jag säga!

Är bandit dött på marknaden nu förtiden?
Ingen som e sugen på en vettig hoj till bra pris vid snabb affär?

http://www.blocket.se/vi/12711709.htm?ca=11_s

Funkar det bra att köra med cross-styre? Några problem med att byta till det?
 
Last edited:

henk2055

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Göteborg/Majorna
Hoj
Honda CB600FA Hornet -08
Denna tråd har jag missat...! Jaja då kommer ett lååångt inlägg då...för att visa att åtminstone en försöker återuppliva Banditen.

Köpte en 07:a för en månad sedan och är nöjd än så länge men har bara kört ca 100 mil, så nu är det dags för 1:a servicen.
Har varit tvungen att sätta på en ruta, men har dock ej ännu ej märkt nån skillnad (det har blåst eller surat så in i h-e här uppe i jämtland den senaste tiden)
Köpte ruta eftersom de nämnde något om att det ej finns Bandit GSF650 utan abs men med kåpa, ack vad jag skulle snokat lite till...för det gör det men men köpsugen som man var så...
Jag vet ej hur många som har Bandit här men det borde väl vara ett par.
Jag är nyfiken på "barnsjukdomar" på dessa fast med 07 så är det en helt ny motor så det kanske ej är så många som har erfarenheten av 07:an???
Att det är en ny motor etc fick jag erfara då jag fick ett fint pris på ett leovince system av försäljaren som dock ej passade eftersom det var till
06:an =P men som det är så klarar jag mig utan mer motorljud. Visst skulle det vara kul med ljud men bara för att det låter bör det väl ej vara skojigare att köra. För min del skulle det innebära en del viktminskning (ca 3 kg) då det är katalysator od. Jämfört med 06:an så är 07:ans ljuddämpare som ventilationstrumma i omkrets (06:an sugrör).
Då denna är sprojlans ny så undrar jag mer och mer huruvida det ska låta lite "här o där", jag tycker växellådan är trög (klonkar och tar emot), bromsarna låter ej på ett vinande sätt utan mer som att det skaver, tänkte vänt och se om det beror på att de ska "bromsas in". Framhjulet rullar trögt som om de dragit åt lager eller så för hårt.
Vad gäller växlarna på denna så bör det väl vara lite mer lättväxlat då det är en mindre sporthoj. Körde en V-strom och där var det som att skära i smör med het kniv när man växklade, jag märkte det knappt.
Hos återförsäljaren så säger de att det ska låta lite men den är ju NY, då bör den väl ej låta som att den är fem år äldre än vad den är.
Någon som känner sig manad komma med tips, synpunkter och erfarenheter på Banditen...

Kul att du köpt en bandit. Jag tror du e ganska ensam här om att ha en -07a. :tungan Jag måste bara av ren nyfikenhet fråga vad det är för nån motor i den eftersom du säger att det är en helt ny motor på 07orna (insprut? vätskekyld?).

Sen att den låter lite här å där, jag vet inte om det är generelt för banditen att göra det men det gör min me, växellådan klonkar lite, speciellt på 1:an å 2:an, men så brukar det väl vara med motorcykel lådor? Jag e lite kass på att identifiera olika ljud men det kanske e så också eftersom ljuddämparen låter NADA så kanske alla andra ljud framstår lite extra mycket.
 

My_way

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Ale
Hoj
Bandit-såld*, zx6r-såld* Honda XR (året-runt) och en KTM DUKE 640 -03
15 pix för hojen alltså? Vad är det för årsmodell? Låter riktigt billigt må jag säga!



Funkar det bra att köra med cross-styre? Några problem med att byta till det?

Känns lite maffigare med cross-styre på när man kör (tycker jag)
Det problem du kan stöta på vid ett byte är att kablar till reglagen och liknande kan vara för korta om du sätter på ett för brett styre. Jag gjorde det misstaget, men då var det bara till att kapa styrändarna lite ;)
 

Flerko

Hojåkare
Gick med
31 Aug 2006
Ort
Villa
Hoj
Längtar efter en VTR FIRESTORM
Känns lite maffigare med cross-styre på när man kör (tycker jag)
Det problem du kan stöta på vid ett byte är att kablar till reglagen och liknande kan vara för korta om du sätter på ett för brett styre. Jag gjorde det misstaget, men då var det bara till att kapa styrändarna lite ;)

Man tackar för tipsen! har funderat ett tag på cross-styre ett tag, det får bli i vinter. Ska kapa bakskärmen oxå så att det blir lite street-fighter över den.
 

My_way

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Ale
Hoj
Bandit-såld*, zx6r-såld* Honda XR (året-runt) och en KTM DUKE 640 -03
Man tackar för tipsen! har funderat ett tag på cross-styre ett tag, det får bli i vinter. Ska kapa bakskärmen oxå så att det blir lite street-fighter över den.


Aa gör det. Kolla mitt garage så ser du lätta och billiga lösningar för få det att se lite bättre ut iaf ;)
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top