Bandit 600-tråden

Rockan

Tune in, turn on, burn out
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Östersund
Hoj
07 Suzuki GSF 650
Sitter och är något frustrerad över att det ej finns så mycket att köpa till 07:an, motormässigt sett, bortsett från original.
Kikar efter slip on, luftfilter od...men det finns inte mycket där inte.
Ska man vara tvungen att vänta ett år eller två på att det ska dyka upp lite småskojiga delar? Då har man väl lessnat och bytt hoj för att det ej finns de delar man skulle vilja ha.
Finns visserligen Leo vince slip on, men lite fler valmöjligheter skulle vara bra.
Det som är mest intressant finns ej ens i närheten, utan måste beställas från England för dyra pengar...
Trist trist...
 

Rockan

Tune in, turn on, burn out
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Östersund
Hoj
07 Suzuki GSF 650
E det så himla stor skillnad mellan den "nya" banditen och dom gamla?

Det verkar så.
Personligen så tycker jag att de ser hyfsat lika ut, det är samma ram som på de äldre mm.
Men skulle sätta på motorbågar och leovince slip on som ej passade på den nya då det var till 06:an.
Pakethållare ser annorlunda ut.
Så jag antar att några ändringar gjorts till 07.
Har mailat lite ställen nu för att kika priser och vad som finns, inklusive
till england.
Det är dessa jag menar fast det var ej så himla dyrt :)
http://www.vyxxn.co.uk/catalog/moto...man=8&osCsid=f647416d40a25b31c8a02e94eb13d613
 

filurman

Brum brum....
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
bandit 600
klonkande

Skulle jag gå efter alla ljud på min, iofs den äldre modellen, så skulle den vara stående av rädsla för totalthaveri. Ventiler som lever om plus alla skumma ljud som den har iom luftkylning och allt. Köpte min beggad av en ÅF och har varit där med frågor om alla möjliga ljud. Nu har jag änligen mentalt bara slagit det ifrån mej och bara kör....

när ni pratar klonkande är det från växellåda eller? för jag har problem med uppväxling speciellt mellan ettan och tvåan ....vet att detta är ett vanligt problem men det här känns ej ok????? nån som har nåt tips?? på lågt varv är det ok men gasar man på lite så hackar det till ordentligt!!:mad:
 

Rockan

Tune in, turn on, burn out
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Östersund
Hoj
07 Suzuki GSF 650
när ni pratar klonkande är det från växellåda eller? för jag har problem med uppväxling speciellt mellan ettan och tvåan ....vet att detta är ett vanligt problem men det här känns ej ok????? nån som har nåt tips?? på lågt varv är det ok men gasar man på lite så hackar det till ordentligt!!:mad:

Det är ovanstående jag menar, men säger de att det ska vara så så... :tungan skillnad är dock att jag tycker det "klonkar" lite väl mycket vid både upp o nerväxling.
Har visserligen börjat vänja mig, men det känns konstigt andå.
Har testat fler Hojar nu o de är ej likadana känns/hörs knappt när man växlar...dessa andra är även de Suzuki´s
 

Zpider

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Ort
Farsta
Hoj
KTM 950 Adv 2004
när ni pratar klonkande är det från växellåda eller? för jag har problem med uppväxling speciellt mellan ettan och tvåan ....vet att detta är ett vanligt problem men det här känns ej ok????? nån som har nåt tips?? på lågt varv är det ok men gasar man på lite så hackar det till ordentligt!!:mad:

Lådan anser jag vara väldigt distinkt, kall så är det väl lite klonk, men jag har inte varit med om en hoj som itne varit skum vid kall olja. Dom ljud jag syftar mest på som kan störa är ventilljudet, men dom är höljudda, bara gilla läget och leva med det. Min rasslar rätt bra första minutrarna när den är kall, låter nästan som kamkedjan är usel, men det tystnar efter max 3 minuter och sen låter den normalt, så jag orkar inte bry mej....
 

-Freddy-

Guest
Kåpa

Säljes 500kr, använd en gång.
 

Bifogat

  • kåpa.JPG
    kåpa.JPG
    50.6 KB · Visningar: 80

filurman

Brum brum....
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
bandit 600
Lådan anser jag vara väldigt distinkt, kall så är det väl lite klonk, men jag har inte varit med om en hoj som itne varit skum vid kall olja. Dom ljud jag syftar mest på som kan störa är ventilljudet, men dom är höljudda, bara gilla läget och leva med det. Min rasslar rätt bra första minutrarna när den är kall, låter nästan som kamkedjan är usel, men det tystnar efter max 3 minuter och sen låter den normalt, så jag orkar inte bry mej....

jasså hmm för mig är det nästan lite tvärtom det blir värre när den blir varm (tunnare olja???) och som sagt om man accelererar..... vill man ju göra ibland!!

Det är ovanstående jag menar, men säger de att det ska vara så så... :tungan skillnad är dock att jag tycker det "klonkar" lite väl mycket vid både upp o nerväxling.
Har visserligen börjat vänja mig, men det känns konstigt andå.
Har testat fler Hojar nu o de är ej likadana känns/hörs knappt när man växlar...dessa andra är även de Suzuki´s

Jag ska luska vidare..... hoppas på nåt bra råd ......jasså ja vore kul att prova nån annans och känna skillnaden!!
 
Last edited:

Rockan

Tune in, turn on, burn out
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Östersund
Hoj
07 Suzuki GSF 650


Jag ska luska vidare..... hoppas på nåt bra råd ......jasså ja vore kul att prova nån annans och känna skillnaden!!

Visserligen är det 07:ans V-strom och GSR600 jag kört, men även de är nya så att den är ny kan det ej bero på...utan helt enkelt att det kanske bara är så på Banditen???
 

henk2055

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Göteborg/Majorna
Hoj
Honda CB600FA Hornet -08
Jag tror ni kan släppa det där med ljuden nu och finna er i att det låter lite :tummenupp

Du borde ju iaf har garanti kvar på din Rockan så om nåt händer e det väl bara å be dom kika på det?
 

Rockan

Tune in, turn on, burn out
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Östersund
Hoj
07 Suzuki GSF 650
Japp! Det är dokumenterat och noterat av handlarn. :rolleyes:
Reklamationsrätt 36 månader...
 

Zpider

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Ort
Farsta
Hoj
KTM 950 Adv 2004
Jag tror ni kan släppa det där med ljuden nu och finna er i att det låter lite :tummenupp

Du borde ju iaf har garanti kvar på din Rockan så om nåt händer e det väl bara å be dom kika på det?

Exakt, bara köra och njuta av det istället för att oroa sig över ljud. Är den dessutom rätt ny så kommer det ju ändras iom inkörningen. Dom äldre ska låta, gammal konstuktion, luftkyld = ingen isolering iom vattenkanalen, mekaniska ventiler osv. Klart det låter lite... men se det såhär, på 12000 varv hör man inget ventilljud :)
 

Zpider

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Ort
Farsta
Hoj
KTM 950 Adv 2004
Liten efterlysning, min bandit vart stulen inatt, så dyker det upp delar till försäljning så kan ni ju hålla ögonen öppna, den var röd, helt original, ca 2600 mil på mätaren och stals 20070820 i Upplands Väsby, Sthlm.
 

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
Liten efterlysning, min bandit vart stulen inatt, så dyker det upp delar till försäljning så kan ni ju hålla ögonen öppna, den var röd, helt original, ca 2600 mil på mätaren och stals 20070820 i Upplands Väsby, Sthlm.

tråkigt vännen, hoppas du hittar den och att den är hel..
 

Zpider

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Ort
Farsta
Hoj
KTM 950 Adv 2004
tråkigt vännen, hoppas du hittar den och att den är hel..

Det tråkiga är ju att man måste vänta 30 dagar från anmälan, dvs. säsongen slut innan det ens reds ut. Gissa om man deppar nu... Dessutom, stulen på min uppfart till radhuset, 3 meter från där jag låg och sov, sanslöst...
 

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
:
Det tråkiga är ju att man måste vänta 30 dagar från anmälan, dvs. säsongen slut innan det ens reds ut. Gissa om man deppar nu... Dessutom, stulen på min uppfart till radhuset, 3 meter från där jag låg och sov, sanslöst...

:mad: :mad:
Att folk inte fattar......:mad:

Hade man tagit dem på bar gärning så hade de ju fått stryk.......:mad:
 

Zpider

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Ort
Farsta
Hoj
KTM 950 Adv 2004
Hojen hittades, på en parkering i närheten, dock med sönderbrutna lås :( Så vet vart tur i oturen, även om man åker på kostnaden för nya lås...
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top