Bandit 600-tråden

Rockan

Tune in, turn on, burn out
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Östersund
Hoj
07 Suzuki GSF 650
Hojen hittades, på en parkering i närheten, dock med sönderbrutna lås :( Så vet vart tur i oturen, även om man åker på kostnaden för nya lås...

Tur i oturen var rätta uttrycket.
Inget sönderkörd eller så?
Hoppas man ej råkar ut för stöld av något av fordonen (hellre bilen än hojen:rolleyes: ) skulle bli vansinnig då man vet att polisen knappt gör något.

Bilen blev påkörd för nåt år sedan (parkerad) och det rubricerades som smitning och även om jag visste vem det var så gjordes inget, trots att föraren har kört ner postlådor etc i samma område och att det fanns färg kvar från den andres bil etc...
 

Zpider

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Ort
Farsta
Hoj
KTM 950 Adv 2004
Tur i oturen var rätta uttrycket.
Inget sönderkörd eller så?
Hoppas man ej råkar ut för stöld av något av fordonen (hellre bilen än hojen:rolleyes: ) skulle bli vansinnig då man vet att polisen knappt gör något.

Bilen blev påkörd för nåt år sedan (parkerad) och det rubricerades som smitning och även om jag visste vem det var så gjordes inget, trots att föraren har kört ner postlådor etc i samma område och att det fanns färg kvar från den andres bil etc...

Sadeln lite uppbruten också såg jag och verktygen väck, men dom verkar inte ha fått igång den vad jag kan se, allt verkar funka och miltalet stämmer mot vad jag nu kan minnas...
 

Zpider

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Ort
Farsta
Hoj
KTM 950 Adv 2004
Nån som vet om det går att hitta ett tändlås pirat till en 96:a? Original kostar över 1700:- :(
 

henk2055

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Göteborg/Majorna
Hoj
Honda CB600FA Hornet -08
Kan man sätta dit en oljetempmätare på banditen på nåt sätt?

btw, hojbrud.. hur e läget på banditmarknaden? svalt?
 
Last edited:

Chunky Monkey

London's calling
Gick med
26 Aug 2003
Ort
sundsvall
Hoj
R1
det finns en som man skruvar direkt på motorn. ( den ersätter oljapåfyllningslock)
 

Bifogat

  • temp.g.jpg
    temp.g.jpg
    22.8 KB · Visningar: 102

olabola

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Bromma
Hoj
Hoj lös numera...
nån här som letar efter slipon? har ett nästan helt nytt gpr slipon till en 600a. använt i 2 månader. :) ditt för 1500:- finns även en hel hoj till salu ;)
 

Rockan

Tune in, turn on, burn out
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Östersund
Hoj
07 Suzuki GSF 650
nån här som letar efter slipon? har ett nästan helt nytt gpr slipon till en 600a. använt i 2 månader. :) ditt för 1500:- finns även en hel hoj till salu ;)


Trist att det ej var till 650 07:an...
Fick tips av bikeshop om GPR då det skulle vara lite mer dovare/mullrigare, vilket jag är ute efter. Stämmer det eller det precis lika "ettrigt" som de flesta andra?
 

olabola

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Bromma
Hoj
Hoj lös numera...
Trist att det ej var till 650 07:an...
Fick tips av bikeshop om GPR då det skulle vara lite mer dovare/mullrigare, vilket jag är ute efter. Stämmer det eller det precis lika "ettrigt" som de flesta andra?

jag tror det stämmer, låter inte direkt som en 600. Väldigt fint ljud i systemet. Är väl tveksamt om man kan mecka dit det på en 07a. vet itne riktigt.
 

Rockan

Tune in, turn on, burn out
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Östersund
Hoj
07 Suzuki GSF 650
jag tror det stämmer, låter inte direkt som en 600. Väldigt fint ljud i systemet. Är väl tveksamt om man kan mecka dit det på en 07a. vet itne riktigt.

Näe det går ej mecka dit på en 07:a, de provade att sälja ett Leovince till mig passandes 06:an, det funkade ej...så det fick försäljaren behålla.
 

Ronny A

Skogstomte
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Honda Vfr 800 02:a,Honda Cb 750 f -81,Ktm 640 Adventure 05:a,Äldre maskiner-sålt: Suzuki rmx 250 -91 ,Ktm 250 exc-f -07 Bandit 600 96
Mycke info önskas om bandit 600

Har köpt en 600 96:a från Tyskland,ska regga in den nästa vecka.
Jag fick inte med så mycke som en användarhandbok engång så frågorna e många om maskinen.
Vilken motor-olja samt volym av densamme skall det bara?
Del eller helsyntet?
10w40 10w50 0w50?
Vilken bromsvätska ska det vara,DOT 4 eller 5?
Vad är oljebytesintervallet?
Finns det nått insatsfilter till orginalboxen som gör andningen lättare?
Vart får man tag på delar billigast/bäst/mest?
För försäkringens skull...räcker det med ett skivbromslås(godkänt såklart) och styr-låset?
Nån som verkligen kollat effekten med slip-on?
Alltså mätt maskinen före/efter på dynamometer?
Denna bandit jag kom över har gått 3800 mil.
Oljebyte i framgaffeln-hur ofta och finns det nån segare olja man kan ha i för lite hårdare dämpning?
 

Nipponbagarn

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Ort
I enda röda huset på gatan.
Hoj
KTM 990 Superduke -12
Har köpt en 600 96:a från Tyskland,ska regga in den nästa vecka.
Jag fick inte med så mycke som en användarhandbok engång så frågorna e många om maskinen.
Vilken motor-olja samt volym av densamme skall det bara?
Del eller helsyntet?
10w40 10w50 0w50?
Vilken bromsvätska ska det vara,DOT 4 eller 5?
Vad är oljebytesintervallet?
Finns det nått insatsfilter till orginalboxen som gör andningen lättare?
Vart får man tag på delar billigast/bäst/mest?
För försäkringens skull...räcker det med ett skivbromslås(godkänt såklart) och styr-låset?
Nån som verkligen kollat effekten med slip-on?
Alltså mätt maskinen före/efter på dynamometer?
Denna bandit jag kom över har gått 3800 mil.
Oljebyte i framgaffeln-hur ofta och finns det nån segare olja man kan ha i för lite hårdare dämpning?

Ska försöka svara på en del av frågorna.
Först och främst. Köp en Haynes service manual. Köpte min direkt från Haynes i England. Väl värt pengarna. Finns även på nätet som inskannad pdf-fil, länk finns i denna tråd tror jag.

Olja: 10W40 3.3 liter eller 3.5 liter med tomt filter. Byte av olja var 600:e mil och byte av filter var 1200:e mil (fast jag byter filter när jag byter olja) eller en gång om året i samband med undanställning för vintern.

Bromsvätska: DOT4, brukar stå på behållaren.

Luftfilter: Japp K&N finns tex.

Delar: Touringbutiken, Roffes motor, annonsörer här på sidan, m.m.

Lås: Det ska normal räcka med styrlås och ett till godkännt lås. Kolla med dit bolag för säkerhets skull.

Framgaffel: Byte av olja i framgaffeln är listat som oschemalagd service. Orginalviskositet är 10W. Vill du ha hårdare gaffel så får du byta fjädrar.
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Nån som verkligen kollat effekten med slip-on?


Bänkade min Bandit i torsdag, 75häst på bakhjulet. Vet ej vad det var innan men det var med ett slipon.
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
77 är det men jag hade 75 på bakhjulet, man brukar säga att 10% minskning så det borde vara 75+ 7,5=82.5 så det är bättre än vad det skall vara.....
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top