Bandit 600-tråden

gamle_joar

Ny medlem
Gick med
14 May 2007
Ort
Lundholmen
Hoj
bandit 600
Jag satsade lite för hårt i en kurva och började fega lite, nybörjare som man är, så de gick rätt ut i diket i ca 80 km/h de va ju inga stora stenar o sånt i diket men den fick nog en rätt bra smäll för den ena gaffeln va ju rejält böjd. Om man tittar på styrhuvudet (vet inte om de är en korekt benämning men hoppas du förstår var ja menar) så ser de ut som att den är lite sne i förhållande till ramen när man kör rakt fram. får nog ta o testa tattarknepet till o börja med då.
 

Flerko

Hojåkare
Gick med
31 Aug 2006
Ort
Villa
Hoj
Längtar efter en VTR FIRESTORM

Ronny A

Skogstomte
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Honda Vfr 800 02:a,Honda Cb 750 f -81,Ktm 640 Adventure 05:a,Äldre maskiner-sålt: Suzuki rmx 250 -91 ,Ktm 250 exc-f -07 Bandit 600 96
bra sida..bokmärkt
 

X-it

Bensinslukare
Gick med
14 May 2006
Ort
Malmö
Hoj
-07 KTM SuperDuke
Nu har jag bytt bort min bandit och skaffat en Yamaha XT660X så jag lämnar denna delen av forumet. men ni får ha det gött alla så ses vi på vägarna
 

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
Ingen som vet någon som vill ha en bandit??
jag vill byta upp mig..

:snyft
 

X-it

Bensinslukare
Gick med
14 May 2006
Ort
Malmö
Hoj
-07 KTM SuperDuke
jag bytte in min på yamaha center i gbg...snabb lösning som funkade för mig, dock blir de ju de som bestämmer priser o sen får man tacka ja eller skita i det, men det löser sig fort i alla fall.
 

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki
vad får man vänta sig att få i inbyte för en 4-5 år gammal bandit 600 med 3000 mil på nacken? Inga repor + full servicebok
 

Rockan

Tune in, turn on, burn out
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Östersund
Hoj
07 Suzuki GSF 650
vad får man vänta sig att få i inbyte för en 4-5 år gammal bandit 600 med 3000 mil på nacken? Inga repor + full servicebok

Inbyte vet jag ej, men en fin Bandit GSF600s (02-04) ligger väl på 30-40000:- i andrahandsvärde. Vid inbyte blir det nog mindre. Men det kan man säkert stå ut med när det står en annan hoj framför man verkligen vill ha :)
 

X-it

Bensinslukare
Gick med
14 May 2006
Ort
Malmö
Hoj
-07 KTM SuperDuke
jag hade mi -99 i bra skick, den avr dock ombyggd vilken inte alltid är allt för positivt. Fick 26 för den i inbyte, värt det som Rockan sa då det blev en XT 660 med 45 mil på nacken som jag bytte till ;)
 

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki
det gnälls en hel del om banditen i denna tråd. vad är det BÄSTA med banditen, enligt er? har precis köpt en (min tredje MC) och den funkar prima för mej, jag kör mycket, länge och fort men är ju inte spritt språngande galen.
 

henk2055

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Göteborg/Majorna
Hoj
Honda CB600FA Hornet -08
Nu har jag bestämt mig för att plocka bort topkåpan på min 600S och göra om den till en N inför nästa säsong, men jag vet inte riktigt vart man ska börja, vart man får tag på delarna. Är det någon här som har gjort detta och/eller har lust att komma med några visdomsord? :)
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Titta i bandit1200 tråden också där finns tips.
Det är samma delar det är bara gaffelbenens diameter som är mindre 41 mm istf 43mm.
 

X-it

Bensinslukare
Gick med
14 May 2006
Ort
Malmö
Hoj
-07 KTM SuperDuke
det är bara att plocka bort den fula kåpan och sätta dit en snygg lampa som du valt...men du behöver kanske en del ideer så kolla runt en del på olikas byggen så kan du hitta mycket, kolla även de olika fighterbyggtrådarna som finns då de brukar ha mycket coolt
 

A.Haglund

Ny medlem
Gick med
2 Dec 2007
Ort
Varberg
Hoj
H-D Sportster 883 -05
Tja!

Jag köpte en Bandit 600 GSF -97 nu i höstas som gått cirka 2800 mil som jag skall ha som förstahoj o köra upp på :) Känner att 60 kW räcker mycket väl till för mig som nybörjare, men med 25 kW kan det nog gå lite trögt, får se hur det blir med strypningen, har hört att det går att få upp effetken en del efter strypningen, för vanligtvis sitter strypningen i förgasarna väl?

Jag är i stort sett väldigt nöjd med hojen, fick den dessutom till ett väldigt bra pris ;) Mena.. Jag tycker ljudet är rätt klent orginal, vilka pipor rekommenderas till denna hoj, samt, hur mycket behöver man bestycka upp förgasarna generellt sett vid avgasbyte?

Backspeglarna är jag inte riktigt kompis med, har funderat på ifall man skulle köpa backspeglarna till den nya Banditen o sätta på, så ser den lite mer modern ut? Eller köra helt utan?

Jag har lite planer för hojen, men vet inte riktigt hur jag skall gå till väga.. Bakpartiet vill jag rensa upp men eftersom bakskärmen verkar sitta gjuten behöver man såga bort den?? Även de stora orginalblinkersena hade varit kul att byta ;)

Nu blev det väldigt mycket frågor, hoppas någon orkar svara ;)
Slänger upp två bilder på hojen också, har inga bra bilder som jag tagit själv, än :)

 

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki
flickor och pojkar, är det någon som vet huruvida det går för sej att använda statorkåpa (eller generatorkåpa eller motorkåpa vänster, lite språkförbistring där, hur som helst kåpan med SUZUKI på på motorns vänstra sida under vilken man måste in och gräva efter generatorn) från en 600 eller 1200 att använda på min 650 från -05? Eller ännu bättre var man beställer in en kåpa för en 650 utan att bli utblottad.
 

nille^80

Snart ännu Snabbare
Gick med
11 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
naked 675
Nu har jag köpt ny hoj (triple 675 -08) och lämnar er i Bandit tråden! Ha det bra!
 

svantestorm

Die Hard MC
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha R6 -01
Tjaaa! jag har en bandit 95a. Tänkte ta bort framkåpan..men då behövs väl en ny lampa. Vart kan man få tag i den?
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top