Bandit 600-tråden

pupe

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Söder om söder
Hoj
Kawasaki ZZR600 -96
+ billig att försäkra, rolig att köra, driftsäker
- überklena bromsar både bak och fram

ok, dock har jag inga pengar att hosta upp... Ska försöka sälja min KLR 650 och lägga till lite... men men vi får se vad som händer...

Om nån annan har nåt mer negativt respektive positivt så tveka inte att informera mig :)
 

henk2055

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Göteborg/Majorna
Hoj
Honda CB600FA Hornet -08
ok, dock har jag inga pengar att hosta upp... Ska försöka sälja min KLR 650 och lägga till lite... men men vi får se vad som händer...

Om nån annan har nåt mer negativt respektive positivt så tveka inte att informera mig :)

Jag körde en bandit förra säsongen, en 01:a. Jag fick lite stridsvangsintryck av den, den bara gick å gick utan minsta lilla hostning och jag fick känslan av att den bara inte kunde gå sönder, dock kändes den kanske lite stor å klumpig även om jag nu inte har så mycket att jämföra med :) .
 

pupe

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Söder om söder
Hoj
Kawasaki ZZR600 -96
Ny kärlek

Har precis köpt mig en ny kärlek. Blev till slut en Bandit 600S -97 :) :) :)
 
Last edited:

MillenTHN

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2007
Ort
a
Hoj
a
tänkte lägga upp lite bilder på min Bandit som jag köpte igår men först tänkte jaghöra var jag kan försäkra den billigast?

MVH
/Mattias
 

MillenTHN

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2007
Ort
a
Hoj
a
Vilken däckbredd är optimalt på Banditen? Har 150 på nu. Några rekomendationer för gatbruk?
 
Last edited:

kimp

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2008
Ort
Södermalm
Hoj
Bandit 600
ang däck läste jag detta på banditmania.co.uk, kanske är till hjälp för någon iaf:
Will I ... ?

Q] Be able to put bigger tyres on the 600?

A] Yes, 120 on the front and 160 on the rear. If you have the new shape Bandit then stick to the 110 on the front.
 

MillenTHN

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2007
Ort
a
Hoj
a
Vad krävs det för modifikationer på sving/hoj? Dock så vill jag inte förlänga hojen för mycket om svingen skulle vara längre. Läste även någonstans att GSXr gaffel skulle vara en förbättring?
 
Last edited:

Chunky Monkey

London's calling
Gick med
26 Aug 2003
Ort
sundsvall
Hoj
R1
Vad krävs det för modifikationer på sving/hoj? Dock så vill jag inte förlänga hojen för mycket om svingen skulle vara längre. Läste även någonstans att GSXr gaffel skulle vara en förbättring?
Ja, det krävs lite jobb med svets och svarv.
gsxr framgaffel är en mycket bra "uppgradering" men samma sak där, det krävs lite verkstadsjobb. Själv tog jag framgaffel från en kawa zx12r '01:D
 

Bifogat

  • aa 004.jpg
    aa 004.jpg
    28.1 KB · Visningar: 88

MillenTHN

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2007
Ort
a
Hoj
a
Kanske skulle va något det med.. Har ett par kompletta kawa hjul med däck liggnades som inte används.
 

Moshi

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Norrköpin'
Hoj
Bandit 600N -95
En nyblien B6-ägare här! Dock fortfarande utan körkort men förhoppningsvis har man lappen om en månad. Hojen i frågan är en 600N -95 och min undran är hur möjligheterna ser ut att installera xenon-lyktor på hojen?
Jag är såpass grön inom den här världen så uttrycken kanske blir aningen tokiga eller rentav felaktiva, men det har ni överseende med! :tummenupp

Finns det någon som fått för sig att dunka på två lyktor på á speed triple style? Hade varit intressant och se resultatet iså.

Peace out!
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top