Bandit 600-tråden

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Finns det någon som fått för sig att dunka på två lyktor på á speed triple style? Hade varit intressant och se resultatet iså.

Peace out!

En kille här på forumet som heter B-400 hade 2 st runda lysen fram på sin bandit 1200-n kolla om han kan hjälpa dig.

Simon

Moshi

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Bandit 600N -95
En kille här på forumet som heter B-400 hade 2 st runda lysen fram på sin bandit 1200-n kolla om han kan hjälpa dig.

Simon

Tack för svaret! Ska kolla med honom.

Nu är jag förvisso nybörjare och väl inte ens leka med tanken, MEN hur får man upp den på bakhjulet? Är det kopplingen som gäller?

Mvh

daniwide

De' va' la' gött!
Gick med
13 Sep 2007
Hoj
Bandit 600
Halloj!

Jag undrar om det är någon som har förslag på sidoväskor? Ska vara hårda packväskor.

Ska köpa till min hoj men är inte sugen på original.

Skriv gärna komentarer om nån har provat några.

R&B

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Hoj
GSX 750F -90
Hojen svänger in i kurvarna lite snabbare (när man kör "aktiv")

Bandtmania kan man beställa ifrån utan problem, fast det kan ta allt från 3 dagar till 3 veckor att få hem grejorna.....:rolleyes:

Okej, kan vara bra att veta :)

Har fått problem med hojen nu :(
Det slår/knackar när jag kör... Hörs bara på låga varv (upp till 4k rpm).
Måste vara kedjan/drevens fel tycker jag för det hörs ingenting på tomgången men det hörs på alla växlar inom samma varvantal.
Först trodde jag att det var för att kedjan var för slack (vilket den var) så jag spände den och det vart bättre i ca 3-4 dagar men nu slår/knackar det igen...

Bifogar lite bilder på mitt bakdrev här: https://download.yousendit.com/EDF257E77A00DDB7

Inte säker själv på hur det ska se ut och så vidare så nån får gärna kolla lite på det :) (4 bilder ihoppackade i en zip fil).

Sen en liten fundering bara, går det att ställa den digitala klockan på nått vis? Stör mig lite grann på att den går fel men inget allvarligt :p

EDIT: Just ja, är 45 kuggar orginal?

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Okej, kan vara bra att veta :)

Har fått problem med hojen nu :(
Det slår/knackar när jag kör... Hörs bara på låga varv (upp till 4k rpm).
Troligtvis är det kedjan som är ojämt sliten. Bara att byta drivpaket.
Du kan testa ställa hojen på centralstödet och lägga i en växel så ser du hur kedjan går.

R&B

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Hoj
GSX 750F -90
Troligtvis är det kedjan som är ojämt sliten. Bara att byta drivpaket.
Du kan testa ställa hojen på centralstödet och lägga i en växel så ser du hur kedjan går.

Okej, hade det nästan på känn... Tyvärr har jag inget central stöd men ska försöka hissa upp den på någe vis...

Moshi

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Bandit 600N -95
Någon som har kopplingschema över 95:an? Hade tänkt koppla in ett larm nämligen och tänkte kan vara till hands. Om någon annan kopplat in får ni gärna hojta till och berätta vart ni monterat sirenen osv.

Mvh

R&B

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Hoj
GSX 750F -90
Någon som har kopplingschema över 95:an? Hade tänkt koppla in ett larm nämligen och tänkte kan vara till hands. Om någon annan kopplat in får ni gärna hojta till och berätta vart ni monterat sirenen osv.

Mvh

Jag har en haynes manual med schema i, skulle kunna scanna in det.

Moshi

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Bandit 600N -95
Döschysst grabbar!

Nu till en tråkig nyhet. Jag råkade ha ner hojen i baken när jag övade på manöverbanan. Höll emot in i det sista och var tvungen att släppa styret sist biten då foten kom under kläm. Hur som helst gick det bra, dock fick bromshandtaget ta stryk och böjdes en aning. Finns det något bra tips på att dra tillbaka den på något sätt? Och vart fan kan man beställa krashpuckar? :D

Mvh

balla60

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Hoj
1999 Suzuki Bandit 600 S
Bränsle fråga Bandit 600 s

Hej alla

Är ny här på forumet och har en fråga angående bränsle förbrukningen på en bandit 600 s,tycker att min dra för mycket bensin,ligger runt 0,6 - 0,7 är det för mycket ?

Förgasarna är synkade nyligen.

Mvh Balla60

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping