Bandit 600-tråden

Flerko

Hojåkare
Gick med
31 Aug 2006
Ort
Villa
Hoj
Längtar efter en VTR FIRESTORM
Byta framdrev?

Tja!

Är det nån som har erfarenhet av att byta framdrev för att få mer acceleration och chans att komma upp på bakslangen? Räcker det med att byta drev fram eller måste jag ah en ny kedje oxå? Sommarläxan är att lära mig köra på bakhjul men jag behöver lite mer pulver!
 

zwedberg

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2008
Ort
Bålsta
Hoj
03 Yamaha R1
Cross styre

Hej har nyss köpt en bandit 96 som jag tänkte sätta på cross styre på, men täkte kolla om man är tvungen att köpa längre vajrar ex, gasvire osv..:va
 

Flerko

Hojåkare
Gick med
31 Aug 2006
Ort
Villa
Hoj
Längtar efter en VTR FIRESTORM
Lite mek idag!

Idag var det fullt röj i garaget! Jag bytte till cross-styre med flames-handtag,
jag bytte till ett mindre framdrev och jag kapade av bakskärmen så att det blir lite fränare look på den. Gött mos! Bilder kommer... Det blev även en liten repa runt på landsbygden! Gött att gasa en sväng!:yoparty
 

Flerko

Hojåkare
Gick med
31 Aug 2006
Ort
Villa
Hoj
Längtar efter en VTR FIRESTORM
Dålig Fart!

Fan...det är dålig fart i den här tråden! Har ni tappat stinget eller har ni bara fullt upp i garaget inför sommaren? Skriv lite vad som händer med era hojar! Kul att byta idéer med varandra!
 

Chunky Monkey

London's calling
Gick med
26 Aug 2003
Ort
sundsvall
Hoj
R1
Fan...det är dålig fart i den här tråden! Har ni tappat stinget eller har ni bara fullt upp i garaget inför sommaren? Skriv lite vad som händer med era hojar! Kul att byta idéer med varandra!

Ja, det händer mycket i garaget just nu.....
slip-on ska kapas...
Tanken, framskärmen och "kåparna" ska lackas
Enkelkcuts ska tillverkas....

Om du inte se vad jag har gjort:
gsxr 1000 '02 sving med bakhjul anpassad till ramen
zx12r '03 framgaffel med hjul
gsxr 750 '02 bromsok
gsxr 1000 '03 lyse
Kapad bakram
pulvarlackerad ram och sving
gsxr 750 '90 cylindra/kolvar och topp
gsxr 750 '91 38mm förgasare
K&N luftfilter
 

Bifogat

  • DSC01354.JPG
    DSC01354.JPG
    34.8 KB · Visningar: 131

Flerko

Hojåkare
Gick med
31 Aug 2006
Ort
Villa
Hoj
Längtar efter en VTR FIRESTORM
Ja, det händer mycket i garaget just nu.....
slip-on ska kapas...
Tanken, framskärmen och "kåparna" ska lackas
Enkelkcuts ska tillverkas....

Om du inte se vad jag har gjort:
gsxr 1000 '02 sving med bakhjul anpassad till ramen
zx12r '03 framgaffel med hjul
gsxr 750 '02 bromsok
gsxr 1000 '03 lyse
Kapad bakram
pulvarlackerad ram och sving
gsxr 750 '90 cylindra/kolvar och topp
gsxr 750 '91 38mm förgasare
K&N luftfilter

Härligt!Nån som är vaken! Den blev kalas-cool din hoj! Det har gått åt någrta timmar kan jag tro? Jag ska ut till garaget idag för att montera LED-blinkers från Biltema. Jag ska försöka ta lite kort på Skurken idag. Han är långt ifrån så cool som din men han får duga i år igen!
 

daniwide

De' va' la' gött!
Gick med
13 Sep 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Bandit 600
Halloj allihopa!

Just nu känns motorcykelsäsongen väldigt långt borta...cirka 15 cm snö på gatorna i Göteborg. :-(

Men när väl våren kommer igen ska jag byta bakdäck på min hoj. Någon som har något speciellt däck att rekommendera? Jag har ett Pirelli framdäck, så gärna ett Pirelli även bak. Har tittat på dackonline.se och hittat några men är lite osäker på kvaliteten?

Ha det gött i garagen!!!
 

Rockan

Tune in, turn on, burn out
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Östersund
Hoj
07 Suzuki GSF 650
15 cm...bara :confused:
Här är det drivis och polarväder...:tungan skulle man kunna tycka iaf.

Går bara och väntar på att säsongen ska vara här, och det enda jag funderar över är vilket Slip on jag ev. ska köpa...funderar dock över ett Devil.
Kan inte pillra på så mycket då den fortfarande är så gott som ny och kanske det blir ett inbyte i år...bara det kunde bli vår!
 

Flerko

Hojåkare
Gick med
31 Aug 2006
Ort
Villa
Hoj
Längtar efter en VTR FIRESTORM
Våren närmar sig!

Nu ni, nu verkar det som om det gottiga vädret börjar! Var ute en kort sväng igår. Gött som bara den att bara glida omkring och vrida på rullen! Har drevat ner den ett kugg fram och det gjorde en hel del tycker jag. Återstår att se om det går att få upp den påp bakslangen! Monterade dit LED-blinkers från Biltema igår. Det blev riktigt snyggt! Ska ta lite bilder så fort jag hinner och lägga till i mitt garage. Rock on!
 

pupe

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Söder om söder
Hoj
Kawasaki ZZR600 -96
Köpa Bandit 600S

Hej.
Nybörjare som jag är tänkte jag försöka luska ut lite information om Bandit'en. Hoppas jag är i rätt tråd för en sån här fråga :)

Jag funderar på att köpa en -97 som gått 5300 mil. Den ser jävligt nice ut på bilderna jag fått... men man vet ju inte hur det är i verkligheten.

- Vad tror ni skulle vara ett rättvist pris
- Vad tycker ni att det finns det för plus med MC:n
- Vad tycker ni att det finns det för minus med MC:n

Tack på förhand
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Hej.
Nybörjare som jag är tänkte jag försöka luska ut lite information om Bandit'en. Hoppas jag är i rätt tråd för en sån här fråga :)

Jag funderar på att köpa en -97 som gått 5300 mil. Den ser jävligt nice ut på bilderna jag fått... men man vet ju inte hur det är i verkligheten.

- Vad tror ni skulle vara ett rättvist pris
- Vad tycker ni att det finns det för plus med MC:n
- Vad tycker ni att det finns det för minus med MC:n

Tack på förhand

ÄÄääää killen köp min i stället!! Den är fin och ompysslad, med hur mycket xtra bling-bling. Står i ett garage nära dig!!
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Min hoj e en -01 gått 2000 mil, två ägare, nytt drivpaket, nya däck, magspoiler, nytt bakparti, ledblinkers runt om. Finns på annons på Köp & sälj, kolla efter Blå Bandit!

Bandit e en rolig hoj som är billig i försäkring.
 

pupe

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Söder om söder
Hoj
Kawasaki ZZR600 -96
Min hoj e en -01 gått 2000 mil, två ägare, nytt drivpaket, nya däck, magspoiler, nytt bakparti, ledblinkers runt om. Finns på annons på Köp & sälj, kolla efter Blå Bandit!

Bandit e en rolig hoj som är billig i försäkring.

ok, va tyvärr lite över min prisklass.... men vad har du å säga i övrigt om Bandit? vad tror du skulle vara ett rimligt pris för en -97:a som gått 5300? (famlar i ett mörker)
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Ja du, hur gärna vill du ha den? Personligen skulle jag betala max 24-25K. Men då ska den vara i riktigt fint skick!

Hosta upp lite mer pengar och du får en betydligt nyare årsmodell.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top