Bankörning Gelleråsen måndag 11 sep Actionpics

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
sandstream skrev:
2453902 Nope, det var i ingången till S:et.
Jag hade precis bromsat mig förbi farbror Nogger och tänkte visa honom hur det ska gå till.
Det skulle jag såklart inte ha gjort, som att be om en olycka.
Kör ur första kurvan (Mikes Corner?) på "fel" växel och tvingas peta i nästa och missar ingången till S:et totalt.
Bromsar och rätar upp för att ta en tur på gräset (enligt Håkan kunde jag gott ha lagt ner mer men han är ju inte helt frisk så...:D ).
Går riktigt bra de första 20 metrarna och farten var låg när framhjulet vek sig i en grop och jag flög i backen.
Landade på axeln och huvudet.
Hojen klarade sig med några smårepor och två små hål i underkåpan (tackar kraschpucken för det).
Körde själv in i depån och körde två pass till.

...Har bara en sak och säga, jag va grymt imponerad av hastigheten och HÖJDEN du tog i den kurvan så jag va på väg och testa samma spår ända tills jag såg att du tydligen ville göra om banan ytterligare :va ... ( som om det inte räcker med Mikes corn..):D Psst ! Du hade kunnat lägga ner och klarat dig ändå *sånt man inte vill veta/höra*..:)

sandstream

Guest
Nogger skrev:
2453944 ...Har bara en sak och säga, jag va grymt imponerad av hastigheten och HÖJDEN du tog i den kurvan så jag va på väg och testa samma spår ända tills jag såg att du tydligen ville göra om banan ytterligare :va ... ( som om det inte räcker med Mikes corn..):D Psst ! Du hade kunnat lägga ner och klarat dig ändå *sånt man inte vill veta/höra*..:)
Nej, mer nerlägg hade inte gått enligt fysikens lagar :mattias
(Det är iaf vad jag intalar mig själv :D )

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
Letar..
Var det någon som låg bakom mig och uppfattade vad som hände? Min astralkropp hängde inte med förrän jag låg och luktade på asfalten ..

Foton vore ju guld också. Kraschkort till fansen. ;)

Böjne

Helt fantastiskt stark
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Ducati
:klappar Tack ActionPics och instruktörerna för en återigen lyckad bandag. Jag kom hem nöjd (som vanligt efter en lyckad bandag), mör i benen (som vanligt efter en lyckad bandag), hel och lycklig (som vanligt efter en lyckad bandag). :tummenupp Ser fram emot nästa säsong.

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Vi sitter här nu lite vemodig, trötta, möra och funderar på varför vi inte har en till bandag i år. Är allt det roliga redan slut? Vart tog sommaren vägen och har vi redan kört alla bandagar?

Stort tack till er alla som var med den här dagen, deltagare, instruktörer, flaggvakter, ambulans och alla i Actionpics.
Utan er alla hade inte den här dagen vart vad den blev.

Det positiva vi får tillbaka från er förare på plats och genom era inlägg här på SH får oss att arbeta vidare för 2007. Även negativ kritik tar vi åt oss av för se hur vi kan förbättra våra dagar.

Det är med lätt fuktade ögon vi nu tackar för i år och vi hoppas verkligen att alla känt sig välkomna, omhändertagna, fått bra bandagar och att vi försökt hjälpa till så gott vi kunnat både innan, under och efter bandagarna.

NU BEHÖVER VI ER HJÄLP!

Ni som var på Gelleråsen och sov där från söndagen till måndagen. Såg ni någon bil, hörde ni någon stor bil/släp, något mysko, hörde eller såg personer som strök runt i depån, uppe vid restauragnen osv. All information är viktig för Gelleråsen då dom hade inbrott där under den natten. Deras kyl/frys container blev uppbrutna och en hel del blev stulet.
Ring gärna ner till Gelleråsen om ni har något som kan vara till hjälp för dom.
Prata med Mike 0586 – 150 10 eller Pit Stop Café 0586-151 17

Tack alla för en minnesrik dag på Gelleråsen
/Liwa1, Nitrous och Actionpics gänget

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Lite bilder från Åsen...

Resterande finns på www.actionpics.se under bilder

DSC_0059.jpg