Bankörning Kinnekulle ring 29/4 med Actionpics.se

Mick

CashMoneyBrotherhood
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stortorp
Hoj
Suzuki Gsxr 750, Husaberg Fe 450 och en Ciao
Vill först o främst tacka Actionpics o deras crew för en bra bandag!!!!

Sen..

Det va jag som va inblandad i "Ducce-kraschen"...
Ville bara påpeka att jag inte alls "KÖRDE PÅ HONOM", som nån skrev här.....utan händelseförloppet va som så att
vi var 3st hojjar på rad som kom in i sista böjjen inför start o mål rakan. Duccen låg först o imellan oss låg en R1 alt R6.
Ut på raksträckan så började både R1/R6:an o jag lägga oss i position för att köra om Duccen ( Duccen längst till vänster, jag i mitten o R? till höger). Alla ger järnet...ungefär som man gör på start/mål rakor, i mitt fall för att komma förbi framförvarande.
När vi kommit så långt som till depåutfarten ungefär så börjar ju raksträckan nypa av lite åt höger, o nånstans där ligger vi alla 3 mer eller mindre jämsides. Tror R? låg något efter?!
Nånstans där, när banan börjar svänga hakar jag o Duccen ihop under högersväng..
Visste inte heller hur mycket åt höger jag kunde svänga med tanke R? som låg på insidan om oss.
Konstigt nog, så va det ända jag kände av "Incidenten" en liten smäll på vänster fotknöl, o sen att det vobbla till imin hoj...därför känns det oxo konstigt att jag skulle ha KÖRT IN i han!?
Onödigt att inte släppa honom o köra om nån annanstan...nu i efterhand, JA.....DÅ, bara en vanlig omkörning!

Vill med detta varken skylla ifrån mig eller bekänna något, utan vill kanske mest förhindra spekulationer o vidare pajkastning!
Trist med materiella skador, men väldigt skönt att föraren klarade sig oskadd....(vi talades vid flera ggr efter)


Ha en bra hojsommar allihopa..
 

Zeero

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Falköping
Hoj
FZS1000
hållundan skrev:
2125558 :Bugar



Härligt, om det finns möjlighet är jag mycket intresserad av en mer högupplöst bild!

Skärpan e inte så vidare bra på den bilden, men har den i 1200*1600
som jag kan maila över.
Pm'a din email så skickar jag den.
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Tack för en trevlig dag!
Trist att regnet kom men tur att man iaf fick några torra pass. Vill också passa på o tacka den som undvek att körde på mig när jag i sista vänsterkurvan va ute på gräset en sväng och sen korsade banan.

/N
 
Last edited:

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Ort
I Södra Roslagen
Hoj
ZX10-R svart som natten
Missade jag något? :hihi Skämt åsido...hoppas hojen klarde sig bra! Antar att du gjorde någon ball gymnstiskt övning och skuttade lite snyggt åt sidan landandes på båda fossingarna!


Affe_R1 skrev:
2125364 Någongång måste ju vara den första :rodnar

*host* får jag påminna herrn om en viss licenskurs som du deltog i tidigare i år...
:squid :crash :kryckor



:backontop
 

sandstream

Guest
micke.r skrev:
Vad hände efter samanstötningen ??
Duccen gick om kul med ett jäkla brak och fortsatte ut till vänster.
Den var rejält skadad men jag har tyvärr ingen bild.

När det händer en olycka så är det som den där leken där man sitter i en ring och viskar något i örat på personen som sitter bredvid som sedan viskar till nästa osv.
När sista personen säger vad han fick höra stämmer det sällan med vad den första personen sa.
Folk ser olyckorna från olika håll och sedan sprids "sanningen" som oftast är en bit ifrån den riktiga sanningen.

Oavsett vems felet var, om det var någon fel, så tycker iaf jag att man kan tagga ner och slå av om det finns minsta risk för att man kommer för nära någon.
Slog av otaliga gånger i går runt hela banan trots att jag säkert kunde ha kört om eftersom det känns bäst att den man kör om har sett en och vet att man håller på att ta sig förbi.
 

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Ort
I Södra Roslagen
Hoj
ZX10-R svart som natten
Duccekillen fick sig en rejäl flygtur, landade på ryggen och kanade ett gäng meter men verkade efter omständigheter må ok. Hojen såg inte fin ut=DYRT! Hade lackat stort om jag hade blivit trängd. Duccekillen körde snyggt och prydligt och de andra hojarna kom ikapp på rakan. På rejs kallas det raceaccident men detta var en vanlig bankörning, dessutom den första i år för många. Man kanske inte behöver ta i för kung och fosterland...GRYMT onödigt :fatta! ! Vem pyntar i ett sånt fall?



micke.r skrev:
2125710 :tummenupp


Vad hände efter samanstötningen ??

Det känns som ett mindre trevligt ställe att gå ikull på - på yttern nära räcket och med hyffsad fart... :skrämd

Alltid nyfiken !

/ Micke
 
Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
isse skrev:
2125653 Tack för en trevlig dag!
Trist att regnet kom men tur att man iaf fick några torra pass. Vill också passa på o tacka den som undvek att körde på mig när jag i sista vänsterkurvan va ute på gräset en sväng och sen korsade banan.

/N
Jasså det var din 600 som lät satan! Ruggigt gött ljud!

:yoparty
 

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Ort
I Södra Roslagen
Hoj
ZX10-R svart som natten
Vakna vakna *letar efter megafonen* :hihi


BadToy skrev:
2125784 Bilder kommer när jag vaknat till liv igen ;)

//Simon

Trist...ska f-n skaffa störtbåge som går runt hela hojen...


freding skrev:
2125789 Tack actionpics för en rolig dag :tummenupp
Och tack Don Q för draghjälpen i tredje passet :pannkyss

Ägaren skulle jag tro, alla kör ju på egen risk..
 

sandstream

Guest
BadToy skrev:
2125784 Bilder kommer när jag vaknat till liv igen ;)
VAKNA!!! :4skrika :4skrika :4skrika :D

Hann ta en bild på den superfina Duccen innan den gick i backen (trodde först att det var Teds hoj):

 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Ser ut som mcn tillhör en kille jag kört lite med...
Lämnar ej ut hans namn.
Träffade honom på gotland o den killen kör jävligt snyggt och släpper om och ger plats.
Synd att det skulle gå illa.
Tur han klararde sig iaf!
 

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Trinity skrev:
2125909 Du är inte helt ute och cyklar. Det är/var faktiskts Teds gamla kåpor :lol

Turkåpor de där, undrar om de är till salu... Inga fler Ducatibilder, Sandstream?

/Ssss
 

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Ort
I Södra Roslagen
Hoj
ZX10-R svart som natten
Mmmm, otur var förnamnet.
Kanske ska be Mattias kirra en panchisdekal till mig.

"Håll avståndet, guldhamster i cutsen :D "



Superlight skrev:
2125915 Turkåpor de där, undrar om de är till salu... Inga fler Ducatibilder, Sandstream?

/Ssss
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top