Bankörning Kinnekulle ring 29/4 med Actionpics.se

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
ZX10-R svart som natten
sir Urban skrev:
2127236 Utan att komma ihåg alla detaljer så stämmer nog den beskrivningen ganska bra med vad jag såg från åskådarplats. Dock så kan såna här saker uppfattas väldigt olika av olika personer. Tidigare i tråden så nämndes väl att de inblandade snackat med varandra efter incidenten och jag tror & hoppas att allt är utrett mellan dem.

/Urban

Vi får hoppas på det :nicka

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Den omdiskutterade olyckan var naturligtvis hemskt tråkig, och den är såklart onödig så här i backspegeln.
Först och främst så var den givetvis inte avsiktlig oavsett vem som var vållande orsak, det var en olyckshändelse som resulterade i en tråkig dag för minst 1 person!

Men, glöm inte att det finns minst 4 åsikter, alla inblandade (3) samt åskådarnas (1). Hittils har vi åskådarna och en av förarna skrivit sin upplevelse! Den drabbade föraren har inte gett sin åsikt på saken och vad vi vet så har inblandade talats vid och vi hoppas att dom är någorlunda överens. Ytterligare behöver inte utredas här av åskådare!
Den här tråden innehåller jättemånga bra inlägg om olyckan och vi kan väl låta det stanna där och ta lärdom om det inträffade.

Trinity nämner att det är ingen tävling vilket är helt rätt, det finns inga priser att vinna. Sannolikt var det inte sista gången ni alla åkte bana som var med på Kinnekulle så ta detta mer er till nästa bandag. En olycka händer mycket lätt i hög fart, det behövs inte mycket för att man ska tappa kontrollen.

Tills att vi ses nästa gång, kör försiktigt, var rädda om varandra och tänk på att se över ert personskydd med olycksfallsförsäkring nu när vi alla sannolikt åker oförsäkrat!

/Nitrous & Liwa1

sandstream

Guest
Nitrous skrev:
Tills att vi ses nästa gång, kör försiktigt, var rädda om varandra och tänk på att se över ert personskydd med olycksfallsförsäkring nu när vi alla sannolikt åker oförsäkrat!
Ett bra personskydd är aldrig fel men, TSL har inte ändrats och dokumentet från försäkringsbolagen är deras tolkning, ingen absolut sanning.

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
G4n skrev:
2127202 men var är bilderna på min fina vurpade cbr fick inte jag vara med...men får be om ursäkt att jag var i dålig form denna dagen....men tacka actionpics för en trevlig och bra dag.........se till gotland.....

///// Lille Burnert

Dålig form... den va bra... En gång må vara hänt, men att du ger dig ut igen å klotar direkt tycker jag e rent dåligt, å sen e du ute i regnet igen å sladdar , jag låg bakom ett tag så jag såg... jag tycker du skulle tagit de lite lugnare så vi andra sluppit åka in i depån å vänta

Last edited:

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Har sett att det är rätt poppis att köra med knäpuckar med titanspikar i så det flyger "tuffa" gnistor när man knäskrapar. Måste bara fråga, är detta verkligen bra för beläggningen?
Okej på en bana som kinnekulle där det kändes som beläggningen var sisådär, men på tex Gotlandring där asfalten är väldigt ny och fin kanske det inte är så jätte smidigt?

/N

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
isse skrev:
2127651 Har sett att det är rätt poppis att köra med knäpuckar med titanspikar i så det flyger "tuffa" gnistor när man knäskrapar. Måste bara fråga, är detta verkligen bra för beläggningen?
Okej på en bana som kinnekulle där det kändes som beläggningen var sisådär, men på tex Gotlandring där asfalten är väldigt ny och fin kanske det inte är så jätte smidigt?

/N
fattar inte ens varför man ska ha det??! ska väl se fräckt ut på bild??

Verkar vara helt onödigt iaf!!

Lite "kolla jag kan knäskrapa a la korvmojposör-grej" enligt min mening

men men what ever floats their boat!

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Hoj
R1 - 04 Raceversion
sandstream skrev:
2127601 Ett bra personskydd är aldrig fel men, TSL har inte ändrats och dokumentet från försäkringsbolagen är deras tolkning, ingen absolut sanning.

Det var ju ingen direkt överraskning att deras jurister kom fram till detta.

Frågan jag ställer mig är om löftet jag fick av mitt bolag för några veckor sedan inte är något värt i deras ögon nu helt plötsligt?

/Urban

sandstream

Guest
isse skrev:
2127651 Har sett att det är rätt poppis att köra med knäpuckar med titanspikar i så det flyger "tuffa" gnistor när man knäskrapar. Måste bara fråga, är detta verkligen bra för beläggningen?
Okej på en bana som kinnekulle där det kändes som beläggningen var sisådär, men på tex Gotlandring där asfalten är väldigt ny och fin kanske det inte är så jätte smidigt?/N
Titanet brinner nog upp direkt och jag har svårt att tro att det skulle orsaka några skador på beläggningen.
Du kan väl åka bakom mig på Gotland och kolla om det blir några repor :D
sir Urban skrev:
2127707 Det var ju ingen direkt överraskning att deras jurister kom fram till detta.
Frågan jag ställer mig är om löftet jag fick av mitt bolag för några veckor sedan inte är något värt i deras ögon nu helt plötsligt?
/Urban
Som jag skrivit tidigare har inte Trafikskadelagen gjorts om på 30 år och det senaste dokumentet är bara en tolkning.
Ett gäng jurister som du och jag anlitar kan sätta sig och komma fram till något helt annat.
Läget är alltså inte ändrat för fem öre jämfört med tidigare år.

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
ZX10-R svart som natten
skövde_pöjk skrev:
2127675 fattar inte ens varför man ska ha det??! ska väl se fräckt ut på bild??

Verkar vara helt onödigt iaf!!

Lite "kolla jag kan knäskrapa a la korvmojposör-grej" enligt min mening

men men what ever floats their boat!

Klart att det är korvmojsfasoner....varför har folk värsta helsystemen för att låta så mycket som möjligt, tonat kåpglas, å varför trimmar de sina hojar när Rossi ändå kör åttor runt dem på en orginal hoj...tror titanstavarna i puckarna är exakt samma krydda som ger lite ett tag men intresset svalnar vart efter. Mina puckar fick jag förra året och de är på väg att ta slut så vi får se vad nästa blir. Förmodligen blir det nya blingpuckar för de fäster bra, ligger lägre i pris och det ser coolt ut på bild :hihi

Vet att det är förbjudet i racesammanhang...men som sagt...jag rejsar inte på bandagar.

Huruvida det sliter på asfalten låter jag vara osagt...

Steinmeister

Har ingen hoj för hoj e gääj!
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
R6-06 till salu edition
Inte världens bästa bilder men lite glädje kanske dom sprider.

Bifogat

• Trevligt.JPG
    Trevligt.JPG
    79.3 KB · Visningar: 86
  • bild.JPG
    bild.JPG
    124.6 KB · Visningar: 98
  • ganska vanlig bild.JPG
    ganska vanlig bild.JPG
    89.4 KB · Visningar: 65
  • Ja leder.JPG
    Ja leder.JPG
    110.4 KB · Visningar: 78

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Trinity skrev:
2127745 Klart att det är korvmojsfasoner....varför har folk värsta helsystemen för att låta så mycket som möjligt, tonat kåpglas, å varför trimmar de sina hojar när Rossi ändå kör åttor runt dem på en orginal hoj...tror titanstavarna i puckarna är exakt samma krydda som ger lite ett tag men intresset svalnar vart efter. Mina puckar fick jag förra året och de är på väg att ta slut så vi får se vad nästa blir. Förmodligen blir det nya blingpuckar för de fäster bra, ligger lägre i pris och det ser coolt ut på bild :hihi

Vet att det är förbjudet i racesammanhang...men som sagt...jag rejsar inte på bandagar.

Huruvida det sliter på asfalten låter jag vara osagt...
Jag kan förstå bling-bling faktorn, jag har själv mina laster :tungan Däremot undrade jag kring slitaget på asfalten, framförallt om fler använde det.

Sen är det nog inte så kul att hamna direkt bakom någon som kör med det om man har en ny fräsh hoj eftersom jag skulle tro att gnistorna kan skapa rätt fula brännmärken i lacken..

/N

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
ZX10-R svart som natten
isse skrev:
2127987 Jag kan förstå bling-bling faktorn, jag har själv mina laster :tungan Däremot undrade jag kring slitaget på asfalten, framförallt om fler använde det.

Sen är det nog inte så kul att hamna direkt bakom någon som kör med det om man har en ny fräsh hoj eftersom jag skulle tro att gnistorna kan skapa rätt fula brännmärken i lacken..

/N

Förstod poängen i ditt inlägg! Brännmärken i lacken...då ligger du för nära ;)

Har svårt att tänka mig att det skulle slita på banan men om så är fallet så finns det ju såklart alternativ. Titanstavar i pucken är inte på något sätt ett måste bara en kul detalj så som mycket annat å det där med smaken och baken känner vi alla till :D

jolla

för detmesta får man vad man betalar för
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
sxv 4.5 & 5.5
isse skrev:
2125653 Tack för en trevlig dag!
Trist att regnet kom men tur att man iaf fick några torra pass. Vill också passa på o tacka den som undvek att körde på mig när jag i sista vänsterkurvan va ute på gräset en sväng och sen korsade banan.

/N
kul att det gick bra trots att du ladda på lite för mycket när du for förbi ..
och att ingen körde på mej när jag bromsade!!!
synd på regnet när det började bli som roligast

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...