Bankörning Kinnekulle ring 29/4 med Actionpics.se

sandstream

Guest
Superlight skrev:
2125915 Turkåpor de där, undrar om de är till salu... Inga fler Ducatibilder, Sandstream?
Bara den som ligger i ett tidigare inlägg på en annan kille.
Hade för lång slutartid så 80% av bilderna vart skit :(

Vi får hålla tummarna för att Simon lyckades bättre.
 

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Maranello skrev:
2125988 Här kommer en till.
Ducce 999$ :)

Det ska nog gå att fotosjåppa bort den :hihi

Sandstream: du kanske har Ducatifilter på kameran? Det är även så att många Ducatiägare är vidskepliga - de tror att hojens själ försvinner om man tar bilder på den.

/Ssss
 

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm=Täby
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Här e lite bilder :) Jag har precis köpt en ny kamera & har inte hunnit komma överens med den än så tyvär är många bilder rena skräpet :(

Resten av bilderna kommer så fort som möjligt...


Ja det börja ju inte så bra :confused:


DSC_0021.jpg


DSC_0042.jpg


DSC_0044.jpg


DSC_0045.jpg


DSC_0046.jpg


DSC_0047.jpg


DSC_0049.jpg


DSC_0050.jpg


DSC_0052.jpg
 

sandstream

Guest
BadToy skrev:
2126477 Här e lite bilder :) Jag har precis köpt en ny kamera & har inte hunnit komma överens med den än så tyvär är många bilder rena skräpet :(
Härliga bilder Simon :tummenupp
 

Eas

Vill mycket! Kan lite!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
R6-03 SÅLD
Fick du med en blå R6:a från långsamma gruppen?? Borde inte vart så svår att fånga på bild i för det gick inte fort! :( Jag skyller på att det var min första bankörning.

Mvh/Eas
 

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Ort
08 + 1 813
Hoj
Panigale
och jag fastna inte på nån bild i vanligt ordning!? :)

men iallafall, tack för en trevlig dag, och kul bana.
 

nagster

Godsägare
Gick med
12 Mar 2003
Ort
sthlm
Hoj
Teutonia -08, YZ250
Trinity skrev:
2125744 Duccekillen fick sig en rejäl flygtur, landade på ryggen och kanade ett gäng meter men verkade efter omständigheter må ok. Hojen såg inte fin ut=DYRT! Hade lackat stort om jag hade blivit trängd. Duccekillen körde snyggt och prydligt och de andra hojarna kom ikapp på rakan. På rejs kallas det raceaccident men detta var en vanlig bankörning, dessutom den första i år för många. Man kanske inte behöver ta i för kung och fosterland...GRYMT onödigt :fatta! ! Vem pyntar i ett sånt fall?


Hmmm... Såg du ens vurpan??? Vad jag kan se så verkar det inte så utan grundar dina utlåtanden av vad du hört i depån...
För att förhindra framtida spekulationer så ger jag därför min version från 1:a parkett.

Jag låg ca 20m bakom då det hände, gjorde dessutom allt för att inte köra på killen då han kanade på backen. Jag kan omöjligt svara för vem som låg längst fram av dem men från vänster sett så låg de Ducce, Gixxer och R1, precis vid mållinjen ligger samtliga hyffsat i linje med varandra, hinner reagera över att både duccen och R1an kryper innåt banan och inser att detta kommer bli trångt.
Innan jag hunnit reagera har duccen gjort en lowsider (min teori är att han slog i med gaffel/framhjul i gixxerns vänstra fotpinne) med högersida mot backen, hojjen glider ut mot vänsterkanten av banan och föraren glider på häcken framför mig, han flyger ingenting enligt min uppfattning.
Duccen blev enligt min uppfattning INTE påkörd, han vek in i kurvan och där fanns inte plats för honom och slog därför i gixxern.
Hur kan man bli trängd om man ligger längst till vänster, om någon blivit trängd så är det väl Gixxern som låg i mitten, eller?

De andra hojjarna kom inte ikapp på rakan då duccen verkar gå duktigt bra rakt fram, däremot gick den inte alls lika fort i kurvorna, låg bakom ett antal varv och fick erfara det, jag hade inte en chans att köra om på start/målrakan.

Självklart är det tråkigt att olyckor inträffar och alla fattar säkert att inget sådant är avsiktligt men alla som var med på förarmötet blev informerade om att man kör på egen risk, den som inte fattade det borde inte vara på banan.
Accepterar man inte det har man inget på en bana att göra, speciellt inte i oförsäkrad/licensgrupp.

/
Nagster
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
BadToy skrev:
2126477 Här e lite bilder :) Jag har precis köpt en ny kamera & har inte hunnit komma överens med den än så tyvär är många bilder rena skräpet :(

Resten av bilderna kommer så fort som möjligt...


Ja det börja ju inte så bra :confused:
Härliga bilder. Hoppas man fastnat någonstans!
 

MC Doktorn

Guest
Vem vann ?

Hade tänkt åka hojen på släpet upp kl 0500 regnet öste ner hade slicks på å regn däck hade inte kommit som utlovats, hade sett fram emot åka med regn däck bla bla.
Jag gick tillbaks och sov gott.

Jag ser att det var torr bana:bajs och trist med incidenten gruppen oförsäkrad/licens.
 

G4n

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Cbr600rr -06
men var är bilderna på min fina vurpade cbr fick inte jag vara med...men får be om ursäkt att jag var i dålig form denna dagen....men tacka actionpics för en trevlig och bra dag.........se till gotland.....



///// Lille Burnert
 

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Ort
I Södra Roslagen
Hoj
ZX10-R svart som natten
nagster skrev:
2126611 Hmmm... Såg du ens vurpan??? Vad jag kan se så verkar det inte så utan grundar dina utlåtanden av vad du hört i depån...
För att förhindra framtida spekulationer så ger jag därför min version från 1:a parkett.

Jag låg ca 20m bakom då det hände, gjorde dessutom allt för att inte köra på killen då han kanade på backen. Jag kan omöjligt svara för vem som låg längst fram av dem men från vänster sett så låg de Ducce, Gixxer och R1, precis vid mållinjen ligger samtliga hyffsat i linje med varandra, hinner reagera över att både duccen och R1an kryper innåt banan och inser att detta kommer bli trångt.
Innan jag hunnit reagera har duccen gjort en lowsider (min teori är att han slog i med gaffel/framhjul i gixxerns vänstra fotpinne) med högersida mot backen, hojjen glider ut mot vänsterkanten av banan och föraren glider på häcken framför mig, han flyger ingenting enligt min uppfattning.
Duccen blev enligt min uppfattning INTE påkörd, han vek in i kurvan och där fanns inte plats för honom och slog därför i gixxern.
Hur kan man bli trängd om man ligger längst till vänster, om någon blivit trängd så är det väl Gixxern som låg i mitten, eller?

De andra hojjarna kom inte ikapp på rakan då duccen verkar gå duktigt bra rakt fram, däremot gick den inte alls lika fort i kurvorna, låg bakom ett antal varv och fick erfara det, jag hade inte en chans att köra om på start/målrakan.

Självklart är det tråkigt att olyckor inträffar och alla fattar säkert att inget sådant är avsiktligt men alla som var med på förarmötet blev informerade om att man kör på egen risk, den som inte fattade det borde inte vara på banan.
Accepterar man inte det har man inget på en bana att göra, speciellt inte i oförsäkrad/licensgrupp.

/
Nagster

Korkat att tro att du var ensam om att se olyckan då det hände mitt framför publiktätaste stället på banan...Svar: JAG SÅG och fler med mig! Duccen låg längst fram och hann aldrig se de andra hojarna. Den som planerar en omkörning bär alltid ett ansvar. Duccen klev ut på rakan först, de andra två kom i kapp och när alla tre skulle krypa mot högerkanten vid depåutfarten fanns det inte plats...exakt vad som slog i vad uppfattade jag inte...
MEN:
Bristfälligt omdöme från de som körde om orsakade denna olycka anser jag. Duccen gjorde defenitivt ingen oväntad manöver utan plockade en linje helt enligt boken! Ansvaret ligger därmed hos den som kör om...eller?
Nån misslyckades med att köra om på grund av dåligt omdöme. En annan fick åka hem med en trasig hoj...Tror nog att du hade kunnat hållt dig för garv om det var du som kanade runt på banan och fick se hojen kraschas för att nån hade brådis om där det ej fanns plats för två...(tre)

Hade detta vart en licensträning eller racekval hade jag inte sagt ett ljud...men detta var en vanlig bandag i april med ringrostiga hojåkare där man förväntar sig att alla inblandade visar hänsyn och omdöme...detta är INTE rätt ställe att ligga på hörntänderna och utsätta andra för livsfara...hajja hur lätt detta kunnat resultera i seriös personskada. Det var en rätt obehaglig incident uppleva från depån, kändes som att hjärtat stannade för en sekund eller två.
Sen det här med egen risk...lagom arrogant inställning du har...saken handlar om att "vi" som kör inte kan räkna med att försäkringsbolagen ersätter eventuella skador. Det betyder f-n inte att du eller jag är laglösa eller helt utan ansvar inför varandra.
Om jag sätter av dig så kan du ge dig f-n på att jag lär höra av mig och försöka ersätta de skador jag gett din hoj på nått sätt. Det kallas ansvar.
Tror du att det är fritt fram att utsätta andra för fara? :va Alltid trist med folk som gasar på rakan och segar i kurvorna men det är väl knappast orsaken till olyckan?

Förstår givetvis att detta inte var med flit men visst f-n var det sjukt onödigt!

Hoppas att fler än inblandade kan ta lärdom av detta och visa lite mer hänsyn på bankörningarna fortsättningsvis! Inga prispengar finns att vinna på bankörningar vad jag vet...
 
Last edited:

ChrilleR1

Ny medlem
Gick med
10 May 2005
Ort
Grått hus i skogen
Hoj
Superduke
Bra skrivet!
Trinity skrev:
2127203 Korkat att tro att du var ensam om att se olyckan då det hände mitt framför publiktätaste stället på banan...Svar: JAG SÅG och fler med mig! Duccen låg längst fram och hann aldrig se de andra hojarna. Den som planerar en omkörning bär alltid ett ansvar. Duccen klev ut på rakan först, de andra två kom i kapp ocn när alla tre skulle krypa mot högerkanten vid depåutfarten fanns det inte plats...exakt vad som slog i vad uppfattade jag inte...
MEN:
Bristfälligt omdöme från de som körde om orsakade denna olycka anser jag. Duccen gjorde defenitivt ingen oväntad manöver utan plockade en linje helt enligt boken! Ansvaret ligger därmed hos den som kör om...eller?
Nån misslyckades med att köra om på grund av dåligt omdöme. En annan fick åka hem med en trasig hoj...Tror nog att du hade kunnat hållt dig för garv om det var du som kanade runt på banan och fick se hojen kraschas för att nån hade brådis om där det ej fanns plats för två...(tre)

Hade detta vart en licensträning eller racekval hade jag inte sagt ett ljud...men detta var en vanlig bandag i april med ringrostiga hojåkare där man förväntar sig att alla inblandade visar hänsyn och omdöme...detta är INTE rätt ställe att ligga på hörntänderna och utsätta andra för livsfara...hajja hur lätt detta kunnat resultera i seriös personskada. Det var en rätt obehaglig incident uppleva från depån, kändes som att hjärtat stannde för en sekund eller två.
Sen det här med egen risk...lagom arrogant inställning du har...saken handlar om att "vi" som kör inte kan räkna med att försäkringsbolagen ersätter eventuella skador. Det betyder f-n inte att du eller jag är laglösa eller helt utan ansvar inför varandra.
Om jag sätter av dig så kan du ge dig f-n på att jag lär höra av mig och försöka ersätta de skador jag gett din hoj på nått sätt. Det kallas ansvar.
Tror du att det är fritt fram att utsätta andra för fara? :va

Förstår givetvis att detta inte var med flit men visst f-n var det sjukt onödigt!


Hoppas att fler än inblandade kan ta lärdom av detta och visa lite mer hänsyn på bankörningarna fortsättningsvis! Inga prispengar finns att vinna på bankörningar vad jag vet...
 

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Ort
Kalmar
Hoj
R1 - 04 Raceversion
Trinity skrev:
2127203 Korkat att tro att du var ensam om att se olyckan då det hände mitt framför publiktätaste stället på banan...Svar: JAG SÅG och fler med mig! Duccen låg längst fram och hann aldrig se de andra hojarna. Den som planerar en omkörning bär alltid ett ansvar. Duccen klev ut på rakan först, de andra två kom i kapp och när alla tre skulle krypa mot högerkanten vid depåutfarten fanns det inte plats...exakt vad som slog i vad uppfattade jag inte...
MEN:
Bristfälligt omdöme från de som körde om orsakade denna olycka anser jag. Duccen gjorde defenitivt ingen oväntad manöver utan plockade en linje helt enligt boken! Ansvaret ligger därmed hos den som kör om...eller?
Nån misslyckades med att köra om på grund av dåligt omdöme. En annan fick åka hem med en trasig hoj...Tror nog att du hade kunnat hållt dig för garv om det var du som kanade runt på banan och fick se hojen kraschas för att nån hade brådis om där det ej fanns plats för två...(tre)

Hade detta vart en licensträning eller racekval hade jag inte sagt ett ljud...men detta var en vanlig bandag i april med ringrostiga hojåkare där man förväntar sig att alla inblandade visar hänsyn och omdöme...detta är INTE rätt ställe att ligga på hörntänderna och utsätta andra för livsfara...hajja hur lätt detta kunnat resultera i seriös personskada. Det var en rätt obehaglig incident uppleva från depån, kändes som att hjärtat stannde för en sekund eller två.
Sen det här med egen risk...lagom arrogant inställning du har...saken handlar om att "vi" som kör inte kan räkna med att försäkringsbolagen ersätter eventuella skador. Det betyder f-n inte att du eller jag är laglösa eller helt utan ansvar inför varandra.
Om jag sätter av dig så kan du ge dig f-n på att jag lär höra av mig och försöka ersätta de skador jag gett din hoj på nått sätt. Det kallas ansvar.
Tror du att det är fritt fram att utsätta andra för fara? :va Alltid trist med folk som gasar på rakan och segar i kurvorna men det är väl knappast orsaken till olyckan?

Förstår givetvis att detta inte var med flit men visst f-n var det sjukt onödigt!

Hoppas att fler än inblandade kan ta lärdom av detta och visa lite mer hänsyn på bankörningarna fortsättningsvis! Inga prispengar finns att vinna på bankörningar vad jag vet...

Utan att komma ihåg alla detaljer så stämmer nog den beskrivningen ganska bra med vad jag såg från åskådarplats. Dock så kan såna här saker uppfattas väldigt olika av olika personer. Tidigare i tråden så nämndes väl att de inblandade snackat med varandra efter incidenten och jag tror & hoppas att allt är utrett mellan dem.


/Urban
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top