2127203 Korkat att tro att du var ensam om att se olyckan då det hände mitt framför publiktätaste stället på banan...Svar: JAG SÅG och fler med mig! Duccen låg längst fram och hann aldrig se de andra hojarna. Den som planerar en omkörning bär alltid ett ansvar. Duccen klev ut på rakan först, de andra två kom i kapp och när alla tre skulle krypa mot högerkanten vid depåutfarten fanns det inte plats...exakt vad som slog i vad uppfattade jag inte...
MEN:
Bristfälligt omdöme från de som körde om orsakade denna olycka anser jag. Duccen gjorde defenitivt ingen oväntad manöver utan plockade en linje helt enligt boken! Ansvaret ligger därmed hos den som kör om...eller?
Nån misslyckades med att köra om på grund av dåligt omdöme. En annan fick åka hem med en trasig hoj...Tror nog att du hade kunnat hållt dig för garv om det var du som kanade runt på banan och fick se hojen kraschas för att nån hade brådis om där det ej fanns plats för två...(tre)
Hade detta vart en licensträning eller racekval hade jag inte sagt ett ljud...men detta var en vanlig bandag i april med ringrostiga hojåkare där man förväntar sig att alla inblandade visar hänsyn och omdöme...detta är INTE rätt ställe att ligga på hörntänderna och utsätta andra för livsfara...hajja hur lätt detta kunnat resultera i seriös personskada. Det var en rätt obehaglig incident uppleva från depån, kändes som att hjärtat stannde för en sekund eller två.
Sen det här med egen risk...lagom arrogant inställning du har...saken handlar om att "vi" som kör inte kan räkna med att försäkringsbolagen ersätter eventuella skador. Det betyder f-n inte att du eller jag är laglösa eller helt utan ansvar inför varandra.
Om jag sätter av dig så kan du ge dig f-n på att jag lär höra av mig och försöka ersätta de skador jag gett din hoj på nått sätt. Det kallas ansvar.
Tror du att det är fritt fram att utsätta andra för fara?
Alltid trist med folk som gasar på rakan och segar i kurvorna men det är väl knappast orsaken till olyckan?
Förstår givetvis att detta inte var med flit men visst f-n var det sjukt onödigt!
Hoppas att fler än inblandade kan ta lärdom av detta och visa lite mer hänsyn på bankörningarna fortsättningsvis! Inga prispengar finns att vinna på bankörningar vad jag vet...