Bankörning nu på onsdag den 10:e!

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
RJ skrev:
2153916 Gränserna är ju ingenting att säga om däremot VAR skall man mäta. Där han mätte första ggn så låg de flesta på 100 db men senare ställde han sig längre upp på start & mål och då låg de flesta över gränsen. Tycker man måste vara konsekvent och stå på samma ställe för att vi skall ha någonting att rätta oss efter. Tystas var nog Henriks RS 250 som jag tror hade 97 db, en original Buell hade 107 db... :3freak Synd att inte jag fick se någon mätning på din R1:a Abloy, hade varit intressant. Undrar om du kan slå Tomas 126 db just före växling. :banana

Har pratat med Per Westling på svemo och enligt honom finns inget regelverk för hur förbifart ska mätas. Det är upp till banägaren att ta fram mätmetoder för förbifart som garanterar att ljudnivån på banan håller sig inom given gräns.

På Anderstorp har de fasta mätstationer som testats fram genom ljudmätningar både på banan och vid de närliggande husen. De har satt 95 dBA vid förbifart på fast angivna platser för då vet de att ljudet vid de närliggande bostäderna håller sig inom givna ramar.

En sådan mätning borde också göras på mittsverige så att alla vet vad som gäller.
 
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

Top