Bankörning & RR

knut

# 75 i Speedster cup
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
Ful o gul
Tja, då är årets första helg på bana avklarad. Och inte en krash alls..... Hojen går dom ett spett trots krashen i fjol.

Nu fan får ni se upp på Gotland Ring i maj. :yoparty

/P

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Tja, då är årets första helg på bana avklarad. Och inte en krash alls..... Hojen går dom ett spett trots krashen i fjol.

Nu fan får ni se upp på Gotland Ring i maj. :yoparty

/P

Gött å höra! Satt takterna i eller och var det bara att tuta på som vanligt?

Jag körde er Fazer till besiktningen häromdagen och det kändes jävligt ovant så jag hoppas det ger sig när man väl kommer till banan!

\m/

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Någon som vet någon arr. som har bankörning för allmänheten på Kinnekulle i sommar?

Helst ska de finnas några platser kvar oxå..

knut

# 75 i Speedster cup
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
Ful o gul
Gött å höra! Satt takterna i eller och var det bara att tuta på som vanligt?

Jag körde er Fazer till besiktningen häromdagen och det kändes jävligt ovant så jag hoppas det ger sig när man väl kommer till banan!

\m/

Första passet var skit. Sen gick det bättre o bättre. Söndagen gick det ganska bra.

Mår Fazer bra nu ? :tungan Och jättetack för hjälpen. Har beställt nya (Gilles) fotpinnesattser till den så det skall gå att köra vettigt. (och centralstödet åker av innan Gotland Ring)

/P

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Tävling SM/SO på Falkenberg 21-22 MAJ

I helgen är det dags för underbar racing på Falkenbers motorbana. Det är tävlingar både lördag & söndag!

Entré:
Lördag 150:-/st
Söndag 150:-/st
Helgbiljett 250:-/st
Läktare 50:-/st /dag

Samåkning ner?

attachment.php

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
Och cool som fan:)

@Johansson, Hållundan, Blomman: Är banderollen på plats denna gång?

Der Zerstörer

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Någon som har koll på hur bakhjulets egenskaper påverkas av att sitta åt fel håll? Ska ev köra bana och det är mest kvar på "fel" sida av det däcket jag tänkte kränga på imorrn. Så isf kör jag vidare på gatan med felvänd ost.

Kan tyvärr inte påstå att jag kör speciellt fort eller har så mkt effekt (58bhp) om det spelar någon roll.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Någon som har koll på hur bakhjulets egenskaper påverkas av att sitta åt fel håll? Ska ev köra bana och det är mest kvar på "fel" sida av det däcket jag tänkte kränga på imorrn. Så isf kör jag vidare på gatan med felvänd ost.

Kan tyvärr inte påstå att jag kör speciellt fort eller har så mkt effekt (58bhp) om det spelar någon roll.

Det skall inte vara några problem. I RR så vänds det på de flesta däck, både mönstrat och slicks. Dock så lär det ju fungera rätt dåligt i väta med felvänt mönster.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Och cool som fan:)

@Johansson, Hållundan, Blomman: Är banderollen på plats denna gång?

Der Zerstörer
Jag har låtit min caddare börja skissa på en ordentlig banderollhållare (i kolfiber, aber doch) i Catia V5 just nu, återstår dock att tillse att leverantörskedjan ämnar att hålla statuerade ledtider. Min risk assessment skvallrar dock för att viss diskrepans mellan MRD och möjlig leverans finns. Återstår således att sätta upp en action plan för att identifiera huruvida våra åtaganden kommer att linjera med tidplan.

Uppföljning tbd.

Goki

.....
Gick med
23 Jul 2009
Hoj
Yamaha R1 2017
Jobbar på Volvo eller? :D

Jag har låtit min caddare börja skissa på en ordentlig banderollhållare (i kolfiber, aber doch) i Catia V5 just nu, återstår dock att tillse att leverantörskedjan ämnar att hålla statuerade ledtider. Min risk assessment skvallrar dock för att viss diskrepans mellan MRD och möjlig leverans finns. Återstår således att sätta upp en action plan för att identifiera huruvida våra åtaganden kommer att linjera med tidplan.

Uppföljning tbd.

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
Han skall köra 49:eek:r denna gång har vi bestämt :tummenupp å steka en viss groda :tuttar ungefär som jag steker en viss förare i min stekar avatar :cdevil å det kommer vi fira med ohyggligt goa bärs :fyllisar

Jag gillar det mesta Du skriver ... inte allt, men det mesta:D

Varför fanns det ingen fotograf den gången det regnade och jag lyckades steka:mad: ... min nya doktrin är att inte köpa ett enda kort av fotografer som inte tar bilder under regnrace!!!

Å hör sen ...

Kommer du köra denna gång? :7peta

Hrumpf!

Last edited:

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Hoj

Uppföljning tbd.

Tur att Du har förberett och planerat detta så väl. Från kundsidan är vi i stort mycket nöjda men har fortfarande problem att komma fram på jourtelefonnumret till din back office.

\m/

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...