Bankörning & RR

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Magnus skrev:
2550764 Klart att du skall tävla! Du kan ju i alla fall köra ett B-race på Falken t.ex. Det ger välldigt mycket mer än att bara träna. Man pressar det lilla extra som man inte gör på träning och då inser man att det går åka fortare än man tror.

Ang hoj: Jag tycker 600cc är ballare. Man kan vara lite mer våldsam och kan ligga och "pressa" hojen lite mer och så är den ju lite mer förlåtande om man är lite för het på gasen. En 1000cc biter ju ifrån på ett hårdare sätt om man lägger på för mycket gas och så är den ju lite jobbigare att baxa runt på de svenska banorna, förutom på Anderstorp då.

Annars så har det ju ingen större betydelse vad du köper. En R6:a från 00 räcker ganska långt och det gör en R1/R1000 (R1000 tror jag är bättre) från samma år också. Det som gör att man blir snabbare är ju hur mycket man kör. En annan fördel kan ju vara att köpe an som är gatreggad, men det är ytterst på gånger man vill köra på gata när man har fått smak på racingen :)
Det där svaret övertygar.

Att få rejsa mot flugan, och kanske även Johansson (fogerty) som idag köpt en rejssexa och alla andra kan ju säkert få hornen att växa... Och förhoppningsvis utveckla en som förare.

Funkar din nu eller? Man kanske är seriös spekulant om bara min rackare får en ny ägare inom kort...

Edit: Har kört ett gäng 600or på gata innan min nuvarande 750, och det ÄR ju roligt. :crash

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
hållundan skrev:
2550851 Det där svaret övertygar.

Att få rejsa mot flugan, och kanske även Johansson (fogerty) som idag köpt en rejssexa och alla andra kan ju säkert få hornen att växa... Och förhoppningsvis utveckla en som förare.

Funkar din nu eller? Man kanske är seriös spekulant om bara min rackare får en ny ägare inom kort...

Edit: Har kört ett gäng 600or på gata innan min nuvarande 750, och det ÄR ju roligt. :crash

Ja att köra mot sina kompisar ger ju en extra motivatoion. Alltid kul att kunna ge gliringar här och irl :D (inte så kul när man får stryk, men det har ju aldrig hänt :näsblod )

Skall fixa ett av gaffelbenen som blev snett i kraschen på Falkenberg, sen är den som ny igen :)

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Lite öl och skitsnack hade vart kul nån gång, jag behöver tips och råd hur man vinner rookie 600 sin första säsong :D Är det svårt :va

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Johansson skrev:
2553546 Lite öl och skitsnack hade vart kul nån gång, jag behöver tips och råd hur man vinner rookie 600 sin första säsong :D Är det svårt :va

fråga Björk :tummenupp

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Johansson skrev:
2553546 Lite öl och skitsnack hade vart kul nån gång, jag behöver tips och råd hur man vinner rookie 600 sin första säsong :D Är det svårt :va

Neh, inte särskilt ;) Man ska bara köra ungefär lika fort första året som man oftast gör andra året. Då hade iaf jag vunnit :) Om det inte hade varit för sånna som Björk iaf... Och Johansson... Och Borgh... :huvet

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Don Quixote skrev:
2556673 Neh, inte särskilt ;) Man ska bara köra ungefär lika fort första året som man oftast gör andra året. Då hade iaf jag vunnit :) Om det inte hade varit för sånna som Björk iaf... Och Johansson... Och Borgh... :huvet

Sköjade bara givetvis, jag är ingen björk det kan jag garantera. Mitt mål är bara att ha så roligt som möjligt för så lite pengar som möjligt, budget rejs :tummenupp

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Johansson skrev:
2557579 Sköjade bara givetvis, jag är ingen björk det kan jag garantera. Mitt mål är bara att ha så roligt som möjligt för så lite pengar som möjligt, budget rejs :tummenupp

lägg ner om du ska köra budget racing det är skit tråkigt har jag gjort hela säsongen och man blir bara knäckt :(

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Min är också till salu! HAAALLLÅÅÅÅ!! Min är också till salu!!! :)

Gottis: Det är skillnad på att köra budgetracing och att vara i ekonomisk ruin men ändå rejsa ;)

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nu kommer snart Sven-Bertil-Roland, eller vad han nu hette och köper min hoj. Då ska det väljas och vrakas bland budgetR6orna...

@Magnus, jag är nog intresserad som sagt... Jag får kamma av marknaden lite.

@DonQ, den är (var/är) finfin din sexa, men den är nog för dyr för min budgetsatsning... :tungan

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nu blir det "Showtimes" R6a. Belligt som fan. Den håller så länge den håller.

Jihaaaa, räijssäongen 2007 hägrar! Jävlar så sköj!

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
hållundan skrev:
2561074 Nu blir det "Showtimes" R6a. Belligt som fan. Den håller så länge den håller.

Ska du köra rooke 600? Samma som Gottis mfl?

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
hållundan skrev:
2561074 Nu blir det "Showtimes" R6a. Belligt som fan. Den håller så länge den håller.

Grymt! Tog du licensen den den 7 eller?

Vad är det för skavanker på den nye då?

FÖRGÖRAREN

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Magnus skrev:
2561250 Du kan inte ha varit utan hoj i många minuter :)

Se nu till att lägga lite pengar på hög så att du kan köra några tävlingar :tummenupp
Ha, nä, det blev ungefär 2 timmar...

Körde lite budgeträijs och la 30kkr, för att som sagt, ha råd med lite tävla!

Förgöraren skrev:
2561800 Grymt! Tog du licensen den den 7 eller?

Vad är det för skavanker på den nye då?

FÖRGÖRAREN
Nä, jag har inte tagit licensjäveln än. Får bli tidigt nästa säsong är tanken.

Den var lite använd hojen, men, några värre skavanker verkar det inte vara... Sjukt sugen på att provköra nu. Men, visst, en det är bara en hel jävla vinter kvar. :gnissla

Last edited:

SLICKS

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2006
Hoj
CBR 1000 "RACE"
Gottis skrev:
2558531 lägg ner om du ska köra budget racing det är skit tråkigt har jag gjort hela säsongen och man blir bara knäckt :(
HEJ! lite ny på de här men vad menar du med budgetracing, hur mycket har din sesong kostat (inkl alla race) jag har nämligen tänkt att köra nästa år:yoparty

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
hållundan skrev:
2561879 Ha, nä, det blev ungefär 2 timmar...

Körde lite budgeträijs och la 30kkr, för att som sagt, ha råd med lite tävla!

Nä, jag har inte tagit licensjäveln än. Får bli tidigt nästa säsong är tanken.

Den var lite använd hojen, men, några värre skavanker verkar det inte vara... Sjukt sugen på att provköra nu. Men, visst, en det är bara en hel jävla vinter kvar. :gnissla

Vad fick du för din sucka? Försöker bli av med r1an men det är dött som i graven...... Jag ska också köpa 600 =) Helsåld efter att kört 600 på erf´et på anderstorp. 600 it the SHIT

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning