Bankörning & RR

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Lawner skrev:
2562070 Vad fick du för din sucka? Försöker bli av med r1an men det är dött som i graven...... Jag ska också köpa 600 =) Helsåld efter att kört 600 på erf´et på anderstorp. 600 it the SHIT
Fick 42kkr. Precis det jag la förra säsongen när jag köpte den.

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
SLICKS skrev:
2562066 HEJ! lite ny på de här men vad menar du med budgetracing, hur mycket har din sesong kostat (inkl alla race) jag har nämligen tänkt att köra nästa år:yoparty

Lite jämförelse mellan lågbudget och "inte så låg" budget kan se ut så här ungefär: (SM tävlingar)

Lågbudget
Fredagsträning: Skit i det.
Anmälningsavgift:1600 kr
Däck: 1500 kr (fina beg däck)
Bensin/transport: 500 kr (falkenberg)
Summa: 3600kr

Budget
Fredagsträning: 400 kr
Däck: 3000 kr (1 set nya däck)
Bensin/transport: 800 kr (falkenberg)
Summa: 5800kr

Högbudget
Fredagsträning: 400 kr
Däck: 6000 kr (2 set nya däck)
Bensin/transport: 800 kr (falkenberg)
Summa: 8800 kr

Sen tillkommer ju oljebyten och annat underhåll och ev krascher.

Lawner skrev:
2562070 Vad fick du för din sucka? Försöker bli av med r1an men det är dött som i graven...... Jag ska också köpa 600 =) Helsåld efter att kört 600 på erf´et på anderstorp. 600 it the SHIT

Vem körde du med? Hur gick det?

Last edited:

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
SLICKS skrev:
2562066 HEJ! lite ny på de här men vad menar du med budgetracing, hur mycket har din sesong kostat (inkl alla race) jag har nämligen tänkt att köra nästa år:yoparty

jag vet inte me faktiskt men allt har väl säkert kostar 50 000 i år och då har jag tränat oxh kört 4 Tävlingar varav det va 2 b-race

det är med resor och mat med...och lite reservdelar men sen till kommer ju allt du behöver förutom reservdelar. tex transport,däckvärmare,verktyg

Magnus kakyl kan stämma ganska bra
men det är roligare om man har en bättre ekonomi så man kan satsa fullt men nya däck mm

Last edited:

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Magnus skrev:
Vem körde du med? Hur gick det?

Körde med Team Xenomorf med Daniel Igelhammar och Patric Clifford.

Vi startade starkt med att gå ut på slicks på kvalet när alla andra körde regndäck. Startade där med på 54 av 57 (tror jag var ju inte sådär jättenoga om man var andren eller tredjen sist)

vi körde hela racet med bara några små missar och gick i mål som 31a med 77 körda mil (möjligt att siffrorna inte stämmer helt.) Kul med en bana som man inte kört mer än 2 pass på innan och en hoj med vända växlar mot vad jag är van vid. men men nästa år då jävlar =)

Då blir ser 600 och mycket mer körning än vad det blev i år.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Lawner skrev:
2565535 Körde med Team Xenomorf med Daniel Igelhammar och Patric Clifford.

Vi startade starkt med att gå ut på slicks på kvalet när alla andra körde regndäck. Startade där med på 54 av 57 (tror jag var ju inte sådär jättenoga om man var andren eller tredjen sist)

vi körde hela racet med bara några små missar och gick i mål som 31a med 77 körda mil (möjligt att siffrorna inte stämmer helt.) Kul med en bana som man inte kört mer än 2 pass på innan och en hoj med vända växlar mot vad jag är van vid. men men nästa år då jävlar =)

Då blir ser 600 och mycket mer körning än vad det blev i år.

Oh faen, du körde med dom? Kul att du fick rejsa i år!! Och visst är det festligt med 600. Rätt mycket smidigare än din R1 :)

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Don Quixote skrev:
2572610 Oh faen, du körde med dom? Kul att du fick rejsa i år!! Och visst är det festligt med 600. Rätt mycket smidigare än din R1 :)

R1 an e kul det är ju fett med ös i den men det är ändå smidigare med 600an lite lättare.....

Men när man kör gata så är r1an mycket ballare :tummenupp

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
OKej, en rookiefråga.

Min hojjävel är ju kittad för rejs med allt vad det innebär. Det torde betyda att det inte är någon glykol i kylvätskan. Hojen står nu i ett kallgarage, det är dock inte fördjefla kallt. Vet iofs inte HUR kallt det kan bli NÄR det blir kallt.

Fråga kolon. Hälla i glykol och dra runt motorn tills den blir varm, för att säkerställa att skitet inte fryser under vintern? (Här kommer rookiefrågan!) Hur får jag ur glykolen sedan? - Till vårjäveln alltså?

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
hållundan skrev:
2573210 OKej, en rookiefråga.

Min hojjävel är ju kittad för rejs med allt vad det innebär. Det torde betyda att det inte är någon glykol i kylvätskan. Hojen står nu i ett kallgarage, det är dock inte fördjefla kallt. Vet iofs inte HUR kallt det kan bli NÄR det blir kallt.

Fråga kolon. Hälla i glykol och dra runt motorn tills den blir varm, för att säkerställa att skitet inte fryser under vintern? (Här kommer rookiefrågan!) Hur får jag ur glykolen sedan? - Till vårjäveln alltså?

du tar loss kylar slangen och spolar igenom systemet :tummenupp

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
hållundan skrev:
2573242 :tummenupp

Svårare än så är det inte alltså. Flött!

Sen när du spolat rent fyller du på med destvatten (inte kranvatten, du kör utan rostskyddande glykol nu vettö) och biltemas vattenpumpsmörjning.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Hur Blir det med Middagen grabbar ska vi försöka boka ett datum och bestämma resturang :tummenupp

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Simpa skrev:
2596421 Middag :va
Trodde vi skulle dricka öl.
Kan när som helst nästan.
Någon som orkar ta tag i det?

Dricka öl och käka lite god mat är ju aldrig fel vi har ju hela vintern på oss att banta :tungan

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
IRON MAN skrev:
2596863 Middag:va :va Faan är du bög eller?:D

Klart att vi kan käka lite. Jag är på:tummenupp

ä va fan jag nöjder mig med fylle käk på Kebaben på avenun :yoparty

det låte ju bra iaf :gnissla

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
IRON MAN skrev:
2596863 Middag:va :va Faan är du bög eller?:D

Klart att vi kan käka lite. Jag är på:tummenupp
:hihi

Är det bara ljug/eftersnack säsongen 06 som kommer att behandlas, eller kommer det finnas plats för jnuisfjunisrokkies som ska köra 2007?

Jag menar, tips över hur man blir snabbast är ju alltid trevligt att få, speciellt med pilsner och alkohol inblandat!

:tummenupp

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...