Förgöraren
Inte som Du!
Grymme mek i det laget hörde jag.
The Don styrde upp skiten vettu ... MEN ... naturligtvis GRATTIS till er med , ni körde ju fan ännu bättre
\m/
Grymme mek i det laget hörde jag.
Jag körde låga 50-tider sen la laptimern av men jag kände att det gick fortare så jag har också kört 49-tider.
Det vill jag tro på iallafall
Kul att träffa Knut o Förgöraren för första gången Hoppas vi syns fler gånger under säsongen
Rock On!!
Vafan, det var ju gör-länge sedan ... det är fan överspelat
Men fortsätt du påminna mig så ska du få fan för det på Gotland
\m/
Jag vill också åka
Men fan, det är ju öppet på Falken på onsdag ...
Nån som är sugen på att dela släp dit eller?
\m/
Kan någon tipsa om lämplig fjädrings-setup att börja med för R1-98 på Falkenberg? Original-inställningen går kanonfint över ojämnheter på landsväg, men det känns lite sladdrigt när man börjar ta i lite genom chikaner och liknande.
Börja med att läsa detta. http://www.ohlins.com/Motorcycle/Settingupyourbike/tabid/59/Default.aspx
Står mycket matnyttigt här, Får du till grundinställningarna rätt så funkar det bra, Läs av däcken. får du onormalt slitage får du kanske be nån om hjälp.
j-a
OK, tackar!
Däcktryck föresten, har du nåt att säga om det för bankörning (i halvhyfsat tempo)? Det gäller ett par Metzeler Sportec M1, och Metzeler själva anger bara standardtrycken för min hoj.
2,1 fram
2,1-2,4 Bak
Tack igen!
Jag valde att inte vara så drastisk till en början, utan testade att sänka till 2.5 bak och 2.2 fram. Pillade inte alls på fjädringssetupen, som är lätt modifierad från originalinställningarna och hojen funkade som jag tyckte klockrent runt banan. Man ska kanske inte försöka laga det som inte är trasigt.
Du ska inte gå under 2.2 fram nu i början för då känns den degig i kurvorna innan du fått upp tempen. Men bak kan du utan problem sänka mer.
Vad är det för gatdäck du kör på?Har väl hamnat i ett läge där jag inte vet hur mycket mer jag vågar pressa min gatdäck med risk för att repa den hittills orepade hojen, så utvecklingen står nog ganska still just nu.
Vad är det för gatdäck du kör på?
Josh i mura räjsing kommer att ställa upp med sturm-R6. Givetvis topp10-placering som målsättning!Nu är det klart jag och Magnus kör erf på min 600 så alla tjockytusen hojar kan steka oss på anderstorpsrakan.
Vilka mer skall till torpet och harva?
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |