Kan man köpa endast lördagsplatsen? Eller hur funkar det? Har aldrig varit på SMC-kurs men är sugen på att köra bana. Över en månad sen nu!
Tjena... bägge platserna är nu borta.
Kan man köpa endast lördagsplatsen? Eller hur funkar det? Har aldrig varit på SMC-kurs men är sugen på att köra bana. Över en månad sen nu!
Gött!!! Ska du köra rookie 600 nästa år eller hur e planen?
Nja, ska nog bara harva runt på olika banor och lära mig dom innan jag ger mig ut och tävlar...men man ska aldrig säga aldrig
Det där är en dålig idé som jag vet många förare lider av. Sätt igång o tävla. Klart roligast och du kommer utvecklas 10ggr fortare än om du bara åker träningar.
Jag har ju precis börjat köra på bana. Har inte kört på alla banor än. Kan inte påstå att jag kör med bra flyt...men det börjar att komma.
Den dagen jag börjar tävla ska det vara till 100%...och då är det tävling som gäller! Jag vill kunna banorna, samt veta vad jag kör på för tider på olika banor. Att komma sist på race tror jag att självförtroendet får mer stryk av!
Jag ÄR en dålig förlorare när det gäller tävling...oavsett vad det tävlas i!
Men erf skulle jag kunna tänka mig att köra! Dels för att få bra träning samt att få igång tävlingsnerven.
Att tävling är den bästa träningen vet jag redan! Men jag känner mig själv rätt bra, och vet att jag hade försökt att prestera mer än vad jag klarar av...vilket oftast resulterar i en sak!!!
Det går inte så överdrivet fort på tävlingarna som man kan tro...
Jag körde enbart på gata tills hösten förra året när det dök upp en plats på en SMC sporthojskurs. Och satan va roligt det var att köra bana.
Men jag kände att jag inte ville svina på bana med min fina r1:a så en billig banhoj inhandlades, en helt orginal -98 r1:a. Dennis på jobbet hade kört några rookie 600 race det året och tjatade om at jag skulle skaffa license så vi kunde köra ett erf innan vintervilan, sagt och gjort så gick det en license kurs på Sviesta i mitten på augusti (det var andra gången jag var på bana)
Sen kom Rash på att jag måste ju anmäla mig till sista Rookie1000 racet som var på Falkenberg, det e ju klart tänkte jag och anmälde mig. Tredje gången på bana så kom jag på 17 plats.
Jag har kört med många av er på gata och vet att ni skulle göra bra ifrån er på banan så det är bara att tävla.
Blir första bankörningen på Lördagens SMC-kurs på Falkenberg. Är laddad ut i fingerspetsarna. Med tanke på hur hårt jag brukar fastna för dylika sysselsättningar, så är det stor risk att det står en banhoj i garaget om nåt halvår...
Det där är en dålig idé som jag vet många förare lider av. Sätt igång o tävla. Klart roligast och du kommer utvecklas 10ggr fortare än om du bara åker träningar.
Vilka ska tävla i helgen då? Själv blir det erf på mantorp.
Yupp, jag o brorsan ska prova på ett ERF till tänkte vi. Kan bli spännande på en bana man kört några varv på en gathoj för ca 5 år sedan, men man har ju ett helt kval att vänja sig vid annan hoj och banan.Vilka ska tävla i helgen då? Själv blir det erf på mantorp.
Nu är det ju inte som förr i tiden när du började!
Det är rätt så hård konkurens i R600 och det är faktiskt enda klassen där folk blir utkvalade.
Vilka ska tävla i helgen då? Själv blir det erf på mantorp.
Naah... På de flesta banorna är det ju inte risk för utkvalning och längst bak går det inte så väldans fort, även om det går fort där framme.
Första racet på anderstorp till våren lär väl vara en bra början. Ofta träning där två dagar innan också.
Sanning med modifikation.
Jag blev utkvalad både på knutstorp och lopp två på gälleråsen förra året.
Tur att man blev snabbare i vinter
Så det beror helt på hur snabb / långsam man är men personligen tycker jag inte man ska ställa upp om man kör under 1:15 på gälleråsen 1:10 Knutstorp 0:51 falkenberg. Anderstorp spelar inte så stor roll då det är många till start och det är långt innan första varvningen.
Sviestad har ju haft ett bra arr med B-race då alla får köra men det bör ändå inte få gå långsammare än typ 1:07 då det blir mycket omkörningar på kval mm.
Naah... På de flesta banorna är det ju inte risk för utkvalning och längst bak går det inte så väldans fort, även om det går fort där framme.
Första racet på anderstorp till våren lär väl vara en bra början. Ofta träning där två dagar innan också.
Sanning med modifikation.
Jag blev utkvalad både på knutstorp och lopp två på gälleråsen förra året.
Tur att man blev snabbare i vinter
Så det beror helt på hur snabb / långsam man är men personligen tycker jag inte man ska ställa upp om man kör under 1:15 på gälleråsen 1:10 Knutstorp 0:51 falkenberg. Anderstorp spelar inte så stor roll då det är många till start och det är långt innan första varvningen.
Sviestad har ju haft ett bra arr med B-race då alla får köra men det bör ändå inte få gå långsammare än typ 1:07 då det blir mycket omkörningar på kval mm.
I vilken klass pratar vi nu?
I vilken klass pratar vi nu?
Nån som vet några tider eller finns det nått program?
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |